کد خبر 1271123
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
شهردار پاریس

شهردار پاریس رسما نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اعلام کرده و می‌خواهد تلاش کند به عنوان اولین رئیس جمهور زن در این کشور به قدرت برسد.

به گزارش مشرق به نقل از "اس ار اف" سوئیس، "آن ایدالگو"، شهردار کنونی پاریس و عضو حزب سوسیالیست فرانسه اعلام کرده که می خواهد رئیس جمهور آینده فرانسه شود.

این سوسیالیست ۶۲ ساله به صورت رسمی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در آوریل سال ۲۰۲۲ در روآن شهری در شمال فرانسه اعلام کرده است.

وی اعلام کرد: من می خواهم به همه کودکان فرانسوی شانسی برابر که خودم هم داشته ام را بدهم. من نامزدی هستم که آمده ام تا به همه کودکان یک آینده بدهم.

ایدالگو، دختر یک پدر کارگر و مادری خیاط بوده که در اسپانیا متولد شده است. وی از سال ۲۰۱۴ شهردار پاریس شده و در این پست شهرت یک قهرمان برای حفاظت از محیط زیست را بدست اورده است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل سال آینده میلادی در دو مرحله برگزار خواهد شد.

ایدالگو ۶۲ ساله سال گذشته برای دومین دوره پیاپی به شهرداری پاریس انتخاب شد. او طی دوران خدمت خود در شهرداری پاریس، موفقت در حل همه گیری کرونا، آتش سوزی کلیسای نوتردام، حملات تروریستی ۲۰۱۵ پاریس و نیز برگزاری موفق اجلاس آب و هوایی سازمان ملل را در کارنامه خود دارد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی و مارین لوپن رهبر جبهه ملی (حزب افراطی و دست راستی) هم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ شرکت خواهند کرد.

"میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اروپا در مذاکرات سابق برگزیت هم اخیرا اعلام کرده که می خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    این مادام باید بدونه که برای رئیس جمهورشدن در فرانسه اول باید به پابوس صهیونیست ها بره. چند سال قبل هم زنی به اسم سگوین روایال نامزد ریاست جمهوری شده بود. برای خوشایند اربابان صهیونیست فرانسه از هر 4تا حرفی که میزد 5تاش ضد ایران بود! حالا منتظر اظهارات ضدایرانی این زن فرانسوی هم باشید. کلفت صهیونیست ها شدن دنگ و فنگ داره!
  • RO ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    نامزد ما هم شهردار شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس