کد خبر 1270982
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴
هیوندای خودرو

برای کسانی که با آزرا آشنایی چندانی ندارند باید گفت، این خودرو، پرچم‌دار این برند است و قبل از ورود هیوندای به برند لوکس خود، یعنی جنسیس، آزرا بزرگ‌ترین، گران‌ترین و مجلل‌ترین، سدان این خودروسازی بود.

به گزارش مشرق، هیوندای آزرا، یک سدان لوکس کره‌ای است که گفته می‌شود توان رقابت با خوروهایی چون نیسان‌ ماکسیما یا تویوتا آوالون را دارد. در اینجا قصد داریم بررسی کنیم تا ببینیم آیا واقعا این خودرو، از این توان برخوردار است؟ و آیا با توجه به قیمتش، در برابر رقبا ارزش خرید دارد؟


برای کسانی که با آزرا آشنایی چندانی ندارند باید گفت، این خودرو، پرچم‌دار این برند است و قبل از ورود هیوندای به برند لوکس خود، یعنی جنسیس، آزرا بزرگ‌ترین، گران‌ترین و مجلل‌ترین، سدان این خودروسازی بود.

نگاهی به آزرا ۲۰۲۱، سدان لوکس هیوندای!

نمای خارجی آزرا ۲۰۲۱:
مانند بسیاری از مدل‌های جدید هیوندای، چون پالیسید، طراحی آزرا بسیار بحث‌برانگیز است. برخی از مردم آن‌را دوست دارند و برخی دیگر کاملا برعکس.

در نمای روبه‌رو، جلو پنجره پلاستیکی آن، تقریبا ۹۰ درصد جلوی خودرو را تشکیل می‌دهد که در روز، از منظره خاصی برخوردار نیست اما در شب و با روشن شدن چراغ‌ها، داستان کمی متفاوت می‌شود. جلوپنچره آزرا از الماس، الگوبرداری شده است. این نوع طرح الماسی را می‌توان در طراحی چراغ‌ها و حتی برف‌پاک‌کن‌ها دید. شکل کاپوت، بسیار زیباست و انحنایی که به آن داده شده است و خطوط طراحی شده بر روی آن، بر زیباییش، بیش از پیش افزوده است.

الگوی الماسی، با خطوط و منحنی‌های به‌کاررفته در نمای جانبی هم رعایت شده و باعث گردیده، که طراحی این قسمت از خودرو، ادامه دهنده نمای جلویی باشد و کاملا با آن هماهنگ گردد. رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی با طراحی کاملا متناسب، مکمل نمای جانبی است.

 در قسمت پشت، یک نوار چراغ ال‌ای‌دی تمام‌قد وجود دارد که اگرچه به‌نوعی با نمای جلویی هماهنگ است و سعی شده است با ایجاد منحنی متناسب با صندوق عقب، باعث زیبایی نمای عقب گردد ولی به‌نظر می‌آید خیلی جذاب از آب درنیامده است. علت این قضیه، می‌تواند ایجاد قوس بیش از حد، در چراغ و صندوق عقب باشد. وجود دو خروجی اگزوز و حتی آنتن کوسه‌ای، علاوه بر این‌که باعث ایجاد حس قدرت می‌شود، کمی باعث زیبایی نمای عقب شده است.

نگاهی به آزرا ۲۰۲۱، سدان لوکس هیوندای!

طراحی داخلی آزرا ۲۰۲۱:
استفاده از چرم آبی تیره، در کنار تزئینات مشکی و نقره‌ای، در کنار جزئیات خوب، مانند نشان آزرا برروی تمام صفحات درب، جلوه‌ خوبی به طراحی داخلی داده است. چرم آبی تیره به‌کاررفته، هم بسیار گران به‌نظر می‌رسد و هم با نشستن برروی آنها، واقعا همین‌طور احساس ‌می‌شود.

یک صفحه نمایش که جایگزین کیلومتر شمارهای آنالوگ شده است در کنار یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش کوچک‌تر، که فقط برای سیستم کنترل تهویه مطبوع است در کنار دکمه‌های کنترلی، از نظر زیبایی، حس بسیار خوبی، به سرنشینان می‌دهد.

 در ردیف عقب، فضای زیادی برای سر و پا وجود دارد. در عقب خودو، جالیوانی، دریچه‌های تهویه‌مطبوع، دو خروجی شارژ یواس‌بی و به‌طور کلی، یک حالت حریم خصوصی، برای دو طرف درنظر گرفته شده است.

نگاهی به آزرا ۲۰۲۱، سدان لوکس هیوندای!

امکانات آزرا ۲۰۲۱
مانند همه محصولات هیوندا، آزرا هم دارای یک لیست طولانی از امکانات راحتی، سرگرمی و ایمنی است. گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، شارژر بیسیم، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، اندرویداتو و اپل‌کارپلی و قابلیت پخش ویدئو از طریق یواس‌بی، از جمله امکانات آزرا است.

یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو، ویژگی است که به Sounds Of Nature شناخته می‌شود. این سیستم، برای آرامش پس از یک‌روز سخت، کمک می‌کند تا با پخش صداهای آرامش‌بخش، مانند جنگل پر جنب و جوش، صدای قطرات باران یا صدای یک شومینه در حال سوختن، استرس خود را از بین ببرید.

نگاهی به آزرا ۲۰۲۱، سدان لوکس هیوندای!

مشخصات فنی آزرا ۲۰۲۱
نیروی این سدان، از یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ تامین می‌شود. خروجی این موتور برابر با ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن‌متر گشتاور است. کنار هم گذاشتن این اعداد و ارقام، در کنار تجربه رانندگی، نشان از رانندگی بسیار روان دارد که واقعا درجه یک به‌نظر می‌رسد. عایق صوتی، بی‌عیب‌ونقص است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، کاملا نرم و روان عمل می‌کند. کارکرد سیستم تعلیق هم کاملا خوب و قابل‌قبول است.

نتیجه‌گیری:
هیوندای آزرای ۲۰۲۱ نسبت به بسیاری از رقبای ژاپنی و حتی آمریکایی خود، ساخت بهتر و رانندگی لذت‌بخش‌تری دارد و امکانات و فناوری بیشتری در آن به‌کار رفته است. اما اینکه مصرف‌کنندگان در سرتاسر دنیا، چقدر حاضر می شوند به اندازه حدود ۱۶۴۰۰۰ درهم، برای خودرویی با برند هیوندای بپردازند، خود بحث جداگانه‌ای است.

منبع: چرخان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    13 4
    هیوندای جز برندهایی است که در خارج از ایران مشتری چندانی ندارد و به عنوان خودرویی پایین تر از حد متوسط تلقی می شود اما به دلیل بازار انحصاری ایران که هر شرکتی امکان صادرات خودرو به ایران را ندارد در ایران جزو برندهای بسیار خوب تلقی می شود. نتیجه گیری شما هم کاملا اشتباه است فقط کافیست تجربه رانندگی با خودرویی ژاپنی مانند لکسوس یا کمری را داشته باشید تا متوجه حد پایین خودروهای کره ای و در راس آنها هیوندایی شوید. خودروهای اروپایی و آمریکایی بماند.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 2
      در خارج ایران مشتری ندارد؟؟!! بهمین خاطر جزو پرفروش‌ترین شرکت‌ها در اروپا و آمریکاست؟ هیوندا سوار نشدی نظر نده، لکسوس نسبت به قیمت بالاش خیلی برتر از هیوندا نیست. من 10 ساله ازرا رو دارم، 300 هزار تا روندم، قدرت عالی، مصرف مساوی با موتور 2000 ها، هندلینگ عالی و لذت رانندگی. بدون هزینه اضافی به شرطی که زبان ماشین رو بشناسی. ماشین رو راننده ماشین و فرغون میکنه.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      اروپایی ها سوار ماشین کره ای نمیشن و اگه تک و توک تو اروپا ماشین کره ای ببنید مطمئن باشید راکب اون ایرانی، افغانی ، هندی است و نه اروپایی. در آمریکا هم به عنوان ماشینی ارزان قیمت شبیه خودروهای چینی در ایران به حساب می آید که توسط صنعتگران آمریکایی تولید می شود و نه کره ای، که به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به خودروهای کره ای دارد.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      راننده !!!!!
  • M69 IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    6 3
    تا همین امروز غروب میخرمش ، البته باید سعی کنم یه چرت بزنم تا تو خواب برم بخرم خدا لعنتتون کنه که این وضعیت رو برای ما درست کردین که یک پژو شده رویا ، آزرا که بماند ، لطفی کنید و این اخبار رو واسه گنده های بالا بالا بفرستید تا با پول های ما این ماشین ها رو برای بچه‌ها شون بگیرن
    • علی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      2 0
      وافعا درست میفرمائید این نوع اتومبیل ها فقط در این کشور با این همه ظرفیت که دارد میتواند یک روئیا ببش نباشد برایه حدا اقل۷۰ درصد مردم،مابقی هم که پول این ۷۰ درصد دارن شاهانه زندگی میکنن
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    تبلیغ خودروهای لوکس. برای چه؟ نوش جان سازنده اش. هر کسی باید حاصل دسترنج خودش را بخورد. برای همین گاندی چرخ نخریسی را به هندیها داد.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    به قول این دوستمون که فقط پراید خوبه همون که میگه برند های کره ای و ژاپنی و اروپایی و آمریکایی بسیار ضعیفن .
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 2
      ان شاا... امام زمان كه ظهور كرد و گردن مسئولین رو زد تقاص خونهایی كه با پراید ریخته شده گرفته میشه. فقط لطف كنید نیاید بگید تقصیر مسئولین غربگداست!
  • مهدی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    جلوپنجره ش بسیار زشت طراحی شده؛ کلا در جهان، ماشین ها به علت تمام شدن ایده ها، به سمت زشت شدن پیش می روند
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      1 0
      حالا بذار ما سوار شیم زشتی اشکال نداره
  • Mehran IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    از کی تا حالا ماشین 30 هزار دلاری لوکس حساب میشه؟ عجببب، شما باید بگید ارزش پول کشور ما بسیار پایینه که یه اشغال رو لوکس حساب میکنید
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 4
    چطور آمریکا اجازه میده زیردستاش این همه پیشرفت کنن؟
  • مهرداد IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 0
    الان با اين پول تو ايران بايد بري مدل ٢٠١٤ رو بخري
  • مسعود IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    ما هیچ ، ما پراید . اونم مدل ۹۰ به پایین چون پول نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس