ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند

در بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس توافق شد به بازرسان آژانس اجازه داده شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران است، اقدام کنند.

به گزارش مشرق، امروز (یکشنبه) همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدارش با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیانیه‌ مشترکی صادر شد.

ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند +بیانیه

 «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید.

ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند +بیانیه

این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس)، در روز یکشنبه مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به تهران سفر و با جناب آقای محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان)، دیدار کرد.

* طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند 

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.
در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فیمابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند.

در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های بین ایران و آژانس در حوزه‌های مختلف و بحث در خصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

دیدار گروسی و هیأت آژانس با محمد اسلامی ۲ ساعت به طول انجامید و پس از آن وی به همراه اسلامی در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدارش با اسلامی، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می‌آید. 

ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند +بیانیه

محمد اسلامی نیز پس از این دیدار در نشست خبری مشترک گفت: «مذاکرات سازنده‌ای را انجام دادیم و قرار شد مدیرکل در آینده نزدیک به تهران سفر کند».

ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند +بیانیه

وی افزود: همچنین توافق کردیم برای تعویض کارتهای حافظه دوربین‌های نظارتی، تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند و بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربینها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام داده و کارتهای حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمپ می‌شود، همان جا کارتهای قدیمی را پلمپ می‌کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب خواهند کرد که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    17 9
    با کسانی که خودشون بمب اتم دارن گفتگو میکنین تا به شما بگن اجازه دارید انرژی هسته ای داشته باشین یا نه؟ حقیرتر از شما ندیدم.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      14 7
      حقیر تویی که فهمی از سیاست نداری!
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 5
      اینها چکاره اند که با آنها مذاکره می کنید ؟!
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      8 1
      عزیزم سیاست.
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 0
      موافقم حرفت کاملا قانونیه این ماییم که باید برای مراکز اتمی اونا دوربین و کنترل نصب کنیم نه برعکس.
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 5
      فهم تو از سیاست همین است که تو سری خور دوست داری باشی
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      7 6
      حقیر تو هستی که گردن کج می کنید و بتن می ریزد تا دشمن بمب اتم دار ناراحت نشود از شهدا شرم کنید بی شرف ها
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      6 1
      بی شرف کسانی هستند که چون خوارج ادعای مبارزه و جهاد دارند اما در زمانی که شیپور جنگ نواخته میشود روبروی امام خود می ایستند! سیاست یعنی مدیریت تنش ها با کمترین هزینه و ندادن پاس گل به اسرائیل! وقتش که برسه قدس را هم آزاد خواهیم کرد.
    • FR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 4
      چرا باید محمد اسلامی اصلاح طلب رئیس این جای حساس بشه آقای رئیسی ما به شما رای ندادیم که اصلاح طلبا رو بیارین سر کار
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      حقیرتر از این مگر هست که برخلاف قانون آژانس بتن می ریزید در قلب دانش و صنعت کشور و پلمپ ان در حالی که هیچ محدودیتی در قانون آژانس نیست برای مصارف صلح آمیز؟ حقیرتر از این مگر هست که باز برخلاف قانون آژانس بازرسی های گسترده تر بر کشور تحمیل می کنید که اسم آن پروتکل الحاقی است؟ همه این ها هم فقط برای گدایی یک تکه نان است که آن را هم نمی‌دهند به شما و انها خوب بازی دادن شما را در این 20 سال و باز هم خوب بازی خواهند داد شما را با این روال شما و ملت را هم له می کنید و اقتصاد را شرطی
    • GE ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 0
      سیاست این است که 20 سال قبل مسئله داخلی را بین المللی شود و حرف دشمن را گوش کنید؟امام زنده می زد تو دهان یکی یکی شماها و اجازه برجام و سعد اباد که انگار خاک کشور را تاراج شد را نمی داد
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 1
    باز جاسوسی شروع شد!
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 0
      فکر کنم دارن اون نوارهای ضبط شده رو که قرار بود بهشون ندین میبرن نوار خالی نصب میکنن برای سه ماه بعد بیان ببرن!!!
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 1
    باید مراقب بود اطلاعات کارت های قدیمی را قبل از پلمب کردن برندارند، و در کارت های جدید حافظه فرستنده ی ماهواره ای کار نگذارند؛ این کارها در تخصص آژانس جاسوسی صهیونیست ها است.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    7 0
    این که خلاف قانون مجلسه ولی در این دولت اشکالی یوخ نرمش قهرمانی در دولت ۱۳
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      ظاهرا با دستور شخص اول مملکت بعد از شکایت نمایندگان از خلاف عمل کردن دولت قرار بود که بروند اختلافات را حل کنند و ظاهرا برنامه این شده که آفلاین ضبط شود ولی به آژانس داده نشود و الان هم بر همان اساس است ولی ماندم که چطور اگر برجام ننگین برقرار شود این ضرر و زیان ما در این چند سال کی پاسخ می‌دهد ولی ما به راحتی آفلاین صبط می کنیم که بعدا اگر برجام برقرار شد به آنها بدهیم یعنی خاک...!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    7 0
    مصوبه مجلس؟
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    خدا کنه همچنان که در ظاهر مشت نشون میده در باطن هم چنین باشد
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    4 0
    به نام خدا موضوع درخواست جمع آوری دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی سلام علیکم بر اساس قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست ها از تأسیسات هسته ای است دیگر حق ندارد به تصاویر دوربین های نظارتی دسترسی داشته باشد اما متأسفانه امروز شاهد آن بودیم که پس از حضور گروسی رئیس این آژانس در ایران مقرر شده است کارت حافظه های قدیمی برداشته و کارت حافظه های جدید جایگزین گردد. با توجه به فناوری پیشرفته ای که در اختیار این جاسوسان است احتمال آن می رود که در هنگام اجرای این فرایند اطلاعات کارت های حافظه ی قدیمی را بردارند و کارت های حافظه ی جدید را هم مجهز به فرستنده ی ماهواره ای نمایند. لذا بیم آن می رود که مجددا شاهد ترور دانشمندان هسته ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته ای باشیم. به جای این عملکرد محافظه کارانه لازم است دوربین های نظارتی آژانس در اسرع وقت جمع گردد و اجازه ی حضور به این جاسوسان داده نشود.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    تازمانیکه اقتصاد ایران آزاد نشود-استکبار شرق،غرب،دشمنان ودوستان(به استعمار نوین،جاسوسیها،ترورها،خرابکاریها،تحریمها،اشغال،ظلم وغارتهایشان ادامه میدهندوقاچاقچیان ودلالان رفع تحریم وتحریم خودی،وابسته وغیرخودی،همیشه ازاین بازار کوفه ایران سواستفاده میکنند-آزادسازی اقتصاد بشرط(آزادی واردات وصادرات-مبارزه واقعی با انواع مفاسد ریزودرشت خودی،وابسته وغیر خودی....-اخذکامل مالیات عوارض وبیمه...-حمایت ورایگان شدن کامل تحصیل،درمان وبیمه،هنر،ورزش-حمایت کامل ازاقشار بی درآمد،بیکارها،کم درامدها....-اجرای قوانین شفافیت اموال کارکنان ومسئولین وحذف چندشغلیشان....-جلوگیری ازبی توجهی به شکایات،درخواستها،دادخواستها،اطاله ها،اعتراصات وانواع مشکلات مسکن،ازدواج و....مردم....)دشمنان فقط میترسند اقتصاد ایران آزاد شود
  • سعید FR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    جناب رئیسی مواظب باش. رهبری فرمودند به دشمن اعتماد نیست . مذاکره فریبه
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    ظاهرا با دستور شخص اول مملکت بعد از شکایت نمایندگان از خلاف عمل کردن دولت قرار بود که بروند اختلافات را حل کنند و ظاهرا برنامه این شده که آفلاین ضبط شود ولی به آژانس داده نشود و الان هم بر همان اساس است ولی ماندم که چطور اگر برجام ننگین برقرار شود این ضرر و زیان ما در این چند سال کی پاسخ می‌دهد ولی ما به راحتی آفلاین صبط می کنیم که بعدا اگر برجام برقرار شد به آنها بدهیم یعنی خاک...!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    هرتوافقی رفع کلیه تحریمها بایدباشد
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 3
    آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت که مصوبه مجلس احیای برجام را با مشکل مواجه میکند ولی اصولگرایی دلواپس نشد..(قبلا آقای ظریف هم همینهارو گفته بود و دلواپسان بدجور دلواپس میشدن)
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 1
      تکذیب شده این حرف ها
  • بنده خدا IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    اینا یه ریگی تو کفششونه. امکان نداره همینجوری بیان کارت حافظه عوض کنن و برن. حتما یه غلطی میکنن. از دولت رئیسی انتظار داشتم به فرموده رهبر هیچ اعتمادی به غربیها نداشته باشه. آژانس هم ساز و کار غربیها و زیر نظر غرب هست. به این جاسوسها و موشهای کثیف اعتماد نکنید
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    دلالان رفع تحریم وتحریم،فقط هدفشون اینه قیمت اموال مردم را(مسکن،خودرو،دلار،طلاواموال دیگه)کاهش بدهند تا بتوانند غارت کنند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    افساد طلبها ودلالان رفع تحریم وتحریم،فقط هدفشون جیب خودشونه،فساد ونجومیبگیری و با وخیم جلوه دادن شرایط(باعث پلمپ پیشرفتهای هسته ای،استقلال واقتدار وامنیت رابه استکبار ولشغالگران...بفروشند وقیمت اموال مردم را(مسکن،خودرو،دلار،طلاواموال دیگه)کاهش بدهند تا بتوانند غارت کنند
  • mojtaba SE ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    در شرایطی که ما فعلا دلیلی برای ساختن سلاحهای اتمی نداریم ,هیچ دلیلی هم برای آتو دادن به غربیها هم نباید داشته باشیم. و جنگ زرگری غربیها رو تبدیل به همین همکاری زرگری کنیم درست تر است..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    وا مصیبتای دلواپسان تبدیل شد به باید توافق کرد.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 0
    ابن توافق خوبه ولی حالا اگر این توافق در دولت روحانی بود شما مدعیان بصیرت چه الم شنگه ای راه می انداختین!!!!!!!!!!!!! خدا به شما مدعیان بصیرت کمی عقل و کمی هم انصاف بدهد انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس