پیش‌ثبت‌نام مجدد برای اعزام به "اربعین حسینی" از دوشنبه آغاز می‌شود

از صبح روز دوشنبه از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir و به صورت غیرحضوری، پیش‌ثبت‌نام اعزام به اربعین حسینی انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "بدینوسیله به اطلاع عموم هموطنان عزیز می‌رساند علی‌رغم زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع)، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید:

ثبت لحظاتی کوتاه از حال و هوای پیاده‌روی زوار اربعین +فیلم

لذا با لحاظ فرصت اندک باقی مانده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در نظر دارد از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰،۶،۲۲ به منظور آمادگی‌های لازم، از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir و به صورت غیرحضوری موقتا مبادرت به پیش‌ثبت نام از آندسته از متقاضیانی نماید که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و براساس شرایط منتشره در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و باتوجه به بسته بودن مرزهای زمینی صرفا مجاز به تشرف از طریق هوایی خواهند بود؛ مضافا اینکه داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافرت مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید:

سفرهای اربعین بیشتر می‌شود؟

بدیهی است ثبت‌نام قطعی براساس ظرفیت و شروطی که کشور عراق اعلام نماید انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش‌ثبت‌نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در این صورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هموطنان عزیز مستحضر باشند که استعلام‌های لازم برای اخذ تایید تزریق دو دوز واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود.

تاکید می‌شود انجام پیش‌ثبت‌نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود همچنین از تمام مشتاقان درخواست می‌شود با توجه به بسته بودن مرزها، به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس