کد خبر 1270622
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
بارسلون

هزاران جدایی طلب کاتالان در اولین تجمع گسترده از زمان شروع همه گیری کرونا و قبل از مذاکرات با دولت اسپانیا به خیابان‌های بارسلون آمدند.

به گزارش مشرق، هزاران جدایی طلب کاتالان در اولین تجمع گسترده خود از زمان شروع همه گیری کرونا، روز شنبه پیش از برگزاری مذاکرات آتی با دولت اسپانیا به خیابان‌های بارسلون آمدند.

به گزارش وبگاه «یورو نیوز» معترضان در حالی که ماسک بر صورت داشتند در مرکز شهر بارسلون پرچم‌های خود را به اهتزاز درآوردند و پیراهن هایی منقوش با پیام‌های خود بر تن کردند. این تجمع  در حالی برگزار شد که برای برگزاری نشست نمایندگان کاتالونیا و دولت مرکزی هنوز تاریخی مشخص نشده، اما قرار است به زودی برگزار شود.

دومین  نشست بین طرفین قرار است راهی برای یافتن راه حلی در رفع بحران سیاسی از زمان ناکامی جدایی طلبان کاتالونیا در سال ۲۰۱۷، بیابد.

 امید  در حل سریع بحران بسیار پایین است، زیرا جدایی طلبان کاتالان خواستار برگزاری همه پرسی قانونی برای استقلال هستند. دولت مرکزی می‌گوید رای گیری برای بهبود روابط منطقه شمال شرقی با بقیه اسپانیا باید باشد.

اختلافات درون گروهی جدایی طلبان نیز در زمینه بی نتیجه بودن مذاکرات وجود دارد. حزب پیشرو طرفدار مذاکرات به عنوان بهترین راه پیش رو است، اما دو حزب اصلی دیگر در اردوگاه جدایی طلبان معتقدند که تنها یک حرکت یک جانبه دیگر آنها را به آرزوی خود برای ایجاد یک دولت جدید می‌رساند.

رای دهندگان کاتالونیا چندین سال است که به طور مساوی بر سر مسئله جدایی اختلاف نظر دارند، نیمی از آنها موافق جدایی و نیمی خواهان ماندن در اسپانیا هستند. «پره آراگونس»، رئیس جمهور جدید کاتالونیا نیز خواستار  برگزاری همه پرسی استقلال است.

کاتالان‌های استقلال طلب بر این باورند که جدا از مسائل اقتصادی، کاتالونیا دارای تاریخ و فرهنگ جدایی از بقیه  اسپانیاست و به همین دلیل باید از اسپانیا جدا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    اکنون که دولت های تشکیل دهنده اتحادیه اروپا و نیز آمریکای شمالی علناً و بی شرمانه از گروهک های تجزیه طلب ایران حمایت سیاسی و مالی می کنند و سران این گروهک ها را در کشورهای خود پناه داده اند و رسانه در اختیارشان گذاشته اند، ایران هم باید از تجزیه طلبان اروپایی و آمریکای شمالی حداقل در بعد رسانه ای و پناهندگی مقابله به مثل کند، مانند جدایی طلبان: باسک، کاتالونیا، کُرس، ایرلند، کِبِک، تگزاس، کالیفرنیا،ساردنی، سیسیل ..........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس