گاندو

سریال «گاندو ۲» در تعلیقی‌ترین شرایط درام به پایان رسید و به طور حتم قسمت ۳۷ این قصه پُرکشش و عبرت‌آموز، جزو رازآلودترین قصه‌های واقعی این سریال به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، با وجود این که «تعلیق»، لازمه‌ی این دست آثار جاسوسی معمایی به شمار می‌آید، اما پایان فصل دوم «گاندو» بسیاری از مخاطبان سریال را منتظر برای شروع فصل جدید کرد و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و این سوال را ایجاد کرد که «سرنوشت شخصیت جذاب این سریال چه خواهد شد؟».

اما خارج از فرجام شخصیت دوست‌داشتنی «محمد» با بازی باورپذیر «وحید رهبانی» که یکی از کامل‌ترین نقش‌آفرینی‌های تلویزیونی بوده است، بهتر است با مروری دوباره به شخصیت‌های مثبت این داستان، به ویژگی‌های رفتاری و شکل کارکرد آن‌ها که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در جامعه داشته باشد، اشاره کنیم.

«محمد گاندو» چشم بیدار مردم، کلید ایمان و وفاداری

«امنیت»؛ رکن اساسی حیات یک جامعه

وقتی بحث «امنیت» به میان کشیده می‌شود، همه حواس‌ها به سمت مسائل سیاسی اعم از داخلی و خارجی می‌رود و بحث‌های جدی روابط بین‌الملل و حد و مرز ارتباط میان دول پیش کشیده می‌شود. اما واقعیت این است که بحث امنیت بیشتر از همه به ثبات و دوام و اعتبار و حیات مردمان یک جامعه و جایگاه با ثبات یک کشور در سطح جهان مربوط می‌شود.

وجود امنیت در همه‌ی ابعاد و در مقوله‌های نظامی و اجتماعی و اقتصادی می‌تواند ضامن رشد و ارتقای اعتقادی، فکری و فرهنگی جامعه شود و زمینه‌های باروری و ارتقای مردمان یک کشور را فراهم کند.

مجموعه‌ی تلویزیونی «گاندو» محصول «موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی» با نمایش گوشه‌ای از تلاش سربازان بی‌نشانی که خالصانه در راه امنیت مرزهای کشور تلاش می‌کنند، بر این اهمیت جلوه‌ای تصویری بخشید تا مخاطبانی که به دلیل محدودیت‌ها یا غفلت‌های رسانه‌ای تا پیش از این کمتر امکان شناخت از این مجموعه امنیتی را داشتند، حال از طریق نمایش «گاندو» به اهمیت ذاتی «امنیت» واقف شوند و به دور از دروغ‌پردازی رسانه‌های مغرض بیگانه، با واقعیت این شخصیت‌های جان‌برکف و هوشیار آشنا شوند.

«اطلاعات»؛ راهی برای فاصله از غفلت‌ها

«اطلاعات»، کسب هرگونه آگاهی از جهان پیرامون است؛ این که هر فرد از ماهیت وجودی پدیده‌های زمینی و حوادث غیرطبیعی زندگی شناخت پیدا کند تا به دور از هرگونه غفلت در بزنگاه‌های تاریخی، مسیر خود را بیابد و به خوبی در وقایع سیاسی جایگاه خود را به عنوان یک انسان خداباور و دانا و آگاه دریابد.

کسب اطلاعات از طریق مختلف ایجاد می‌شود که یکی از جذاب‌ترین و قابل دریافت‌ترین اَشکال آن از طریق هنرهای نمایشی و تصویری ایجاد می‌شود. جاذبه‌ی داستان اگر با واقعیت جهان همراه شود و با زبان هنرمندانه‌ای بیان گردد، به‌طور حتم همراهان بیشتری به خود خواهد دید.

«گاندو» با درک اهمیت این مهم از همان فصل اول سعی کرد از طریق مراجعه به پرونده‌های واقعی امنیتی- سیاسی و با پوشاندن لایه‌های درام که لازمه‌ی هر کار هنری است، مخاطبان متعددی را با گرایش‌های مختلف فکری- به شرط پذیرش حقیقت- با خود همراه کند و آمار بالای بینندگان سریال و واکنش‌های متعددی که بر «گاندو ۱» و «گاندو ۲» رفت، نشان دهنده‌ی این مطلب است.

«گاندو ۲» با تمرکز به جاسوسی یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه‌ی انگلیس و با نشان دهنده‌ی طرح توطئه علیه ایران توسط سرویس خرابکار «Mi۶» به مردم نشان داد که چه مخاطراتی در کمین این کشور است و از طرفی چه مجاهدت‌هایی از سوی ماموران جسور اطلاعات سپاه ایران برای شکست نقشه‌های شوم بیگانگان طراحی و اجرا می‌گردد.

نمایش بخشی از تلاش سازمان خدمتگزار مردم که به دلایلی کمتر امکان رسانه‌ای شدن جایگاه والا و به تصویر درآوردن ارزش عملیات آن‌ها شده است و آشنایی مردم با دسیسه‌های دشمنان این ملت از تبعات مثبت پخش مجموعه‌ی تلویزیونی «گاندو» بوده است.

آگاهی مردم با بخشی از ابعاد اطلاعاتی وقایع روزمره و درک خباتث و مکر دشمنان و ارزش و اهمیت وجودی نیروهای امنیتی ایران، بخشی از دستاوردهای «گاندو ۲» می‌باشد. شناخت مردم از طرح‌های فریبنده دشمنی که مدام در طول تاریخ در حال توطئه و اختلاف و چنددستگی میان اقوام ایرانی بوده است و حتی با حضور در مراکز عمومی و برنامه‌های مختلف درصدد کشف مسیرهای توطئه‌افکنی و سوء‌استفاده از نگاه منتقدانه و خیرخواهانه‌ی مردم است، نشانه‌ای از برکات تولید و پخش «گاندو ۲» بوده است.

برای نمونه می‌توان از حضور گاه و بیگاه «شارلوت»؛ جاسوس امنیتی انگلیس در مکان‌هایی مثل اتوبوس حمل و نقل شهری، مراکز فرهنگی و ... اشاره کرد. حضور یکی از ماموران ارشد امنیتی انگلیس در مناطقی که به ظاهر چندان به لحاظ امنیتی فضای مهمی قلمداد نمی‌شود، نشان دهنده اهمیت جایگاه مردم در اندیشه فریبکارانه دشمنی است که برای شکستن اتحاد میان مردمان یک جامعه برنامه‌ریزی خاصی انجام داده است، چون می‌داند مهم‌ترین رُکنی که ضربه‌زننده خواهد بود، «سنگر مردمی» یک کشور است و هر آن چه می‌تواند موجبات شکست یک حکومت را فراهم کند، سلب اعتماد عمومی و ترغیب مردم برای مقابله با موجودیت نظام است.

هر چند نقشه‌های فریبکارانه‌ی دشمنان در طول سال‌های متعدد به اشکال مختلف نتایج شکست همراه با رسوایی برای آن‌ها داشت، با این حال تصویری کردن این خرابکاری‌ها از سوی دشمنان برای عموم مردم از طریق قاب تلویزیون بسیار مهم می‌باشد و می‌تواند جلوی کوچک‌ترین غفلتی را در آینده بگیرد.

«وحدت»؛ رمز بقای یک ملت

کشورهایی هم‌چون ایران و برخی از کشورهای همسایه به دلیل وجود اقوام و طوایف مختلف مسیری هموارتر برای دول غربی جهت ضربه زدن به شمار می‌آیند، چرا که آن‌ها به گمان شیطانی خود می‌توانند از طریق فرمول «تفرقه‌افکنی» خیلی راحت‌تر به مقاصد شوم سیاسی خود دست پیدا کنند. «ایران» با وجود داشتن اقوام و لهجه‌ها و اقلیم مختلف همواره کشوری همدل، هم‌کیش و هم‌آوا در راستای مقاصد عالی نظام اسلامی ایران بوده است.

به‌طور حتم توجه و اعتقاد به مقدس بودن روح این نظام و ارزش و جایگاه «ولایت فقیه» در مسیر این وحدت مردمی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب، بسیار موثر و راهگشا بوده است. به طوری که با وجودی انواع دسیسه‌هایی که دشمنان خارجی و منافقان داخلی برای سرنگونی این نظام و ایجاد خدشه در میان مردم به کار بردند، مسیر بهروزی و تعالی این حکومت دینی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

اقوام ایرانی و مردمان دلاوری از دیار کرد و لُر و فارس و تُرک و عرب و عشایر در طی سال‌های جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن نشان دادند که با وجود همه‌ی دشواری‌های زندگی روزمره هم‌چنان دل‌هایی متحد و نگاهی دلسوز به این نظام وجود دارد و دسیسه‌ی افرادی همچون «شارلوت» و «ابراهیم شریف» در مرزهای کشور نمی‌تواند مانع از تحقق مقاصد شوم آن‌ها مبنی بر ایجاد اختلاف باشد و افرادی همچون «کاک صالح» هستند که با همه اعتقاد از این میهن دفاع خواهند کرد.

نمایش آخرین سکانس سریال «گاندو ۲» که همراه با شادی کُردهای دلاور با ماموران شریف اطلاعاتی است، نشان دهنده این واقعیت است و بخشی از دوستی و همراهی اقوام ایرانی را با زبان تصویر نمایان می‌کند.

«محمد گاندو» چشم بیدار مردم، کلید ایمان و وفاداری

«ایمان و وفاداری»؛ کلیدهایی برای عبور از موانع

به طور حتم مسئولیت‌پذیری در نظام جمهوری اسلامی نه تنها به لحاظ التزام قانونی بلکه از حیث والاتری هم‌چون، «پاسخگویی در محضر الهی» اهمیتی صدچندان می‌یابد چرا که ماهیت و روح این نظام با «اسلام» پیوندی ناگسستنی دارد و پذیرش مسئولیت در این نظام و تبعات غفلت احتمالی، نه تنها در ارکان امنیتی و سیاسی و اقتصادی کشور مشکلات بسیاری به همراه خواهد داشت بلکه موجب سلب اعتماد برخی و سوء‌استفاده رسانه‌های مغرض خواهد شد.

متاسفانه در سال‌های مختلف بودند افرادی که با نفوذ و رسوخ در مناصب مختلف، نقش ماموران مخفی دشمن را بازی کردند! افرادی که با فاصله نسبت به باور مهم «خدمتگزاری» و به دور از هرگونه اعتقاد مبنی بر همراستایی خدمت به مردم با خشنودی خداوند متعال، جایگاه دولتی را راهی برای پیمودن مقاصد شیطانی قرار دادند.

افراد خیانتکاری که در جهت تبعیت از وسوسه‌های دنیوی، به طرق مختلف اعم از مفاسد اقتصادی و رانت‌بازی و سوء‌استفاده از وجوه بیت‌المال و یا با پیاده کردن نقشه‌های شوم سیاسی و اقتصادی و اجتماعیِ دشمنان، از موقعیت خود به نفع بیگانه استفاده کردند.

وجود چند نمونه از پرونده‌های مفاسد اقتصادی در دادگاه‌هایی که به خصوص در سال‌های اخیر دیده شد و ردپای برخی از افراد که سابقه‌ی فعالیت در مناصب دولتی را داشته و یا نقش وابستگان سببی و نسبی آن‌ها در پرونده‌های امنیتی نشان‌دهنده‌ی عمق این فاجعه است.

«گاندو ۲» هر چند به سختی توانست این واقعیت تلخ بیرونی را از طریق تلویزیون به دیدگان مردم برساند، اما عمق دردناک این گونه ماجراها بسیار است؛ و بطور حتم جدا از این که چنین افرادی در پیشگاه مردم باید پاسخگوی خیانت خود باشند و عدم وفاداری‌شان به جایگاه خطیر شغلی باید از طریق دستگاه قضا بررسی شود، در دستگاهی بسیار والا هم‌چون عدل الهی به تمامی دادخواست خواهند شد.

«گاندو ۲» با استناد به پرونده‌های واقعیِ امنیتی و با تغییر اسامی شخصیت‌هایی که مابه ازای بیرونی دارند، ضمن اعلام خطر به مسئولین بابت دشواری راهی که طی می‌کنند و مخاطراتی که خواسته یا ناخواسته با آن‌ها مواجه خواهند شد، به مساله‌ی مهم «نفوذ» در تاریخ سیاسی کشور هم اشاره داشت تا مسئولان و مردم بدانند که «نفوذ» با اشکال و نام‌های مختلف و از مسیرهای متفاوت همواره در حال طراحی است.

وجود «رحمانی»‌ها و «موسی‌پور»‌ها در بدنه‌ی مراکز حساس تصمیم‌گیری و با عناوین مختلف اگر چه موضوع بحث‌برانگیزی می‌باشد، اما می‌تواند زنگ خطری برای همگان جهت درک موقعیت مهم خود به حساب آید و به‌طور حتم اعتقاد به این که همگی در پیشگاه الهی حاضر هستیم و تعهد و وفاداری به جایگاه مهم خدمتگزاری مردم می‌تواند کلیدهایی برای دوری از هرگونه وسوسه‌ی دنیوی باشد.

«محمد گاندو» چشم بیدار مردم، کلید ایمان و وفاداری

«قهرمان»؛ چشم بیدار یک ملت

«قهرمان» نیاز یک جامعه است. جامعه‌ای که پویا و رو به جلو حرکت می‌کند و بطور حتم با انواع مخاطرات هم مواجه خواهد شد و در این میان وجود قهرمانانی از جنس باورمندی می‌تواند موجبات رسیدن را به خوبی فراهم کند. هر چند همه‌ی مردمان یک جامعه در قبال ارزش‌های والای اعتقادی و اخلاقی کشور خود وظیفه دارند و پیمودن مسیر پیشرفت از طریق دست‌های متحد همه‌ی اقوام و متخصصان و دلسوزان فراهم می‌شود، اما این قهرمانان هستند که چشم بیدار یک ملت به شمار می‌آیند.

افرادی که شاید سال‌ها در گمنامی به سر برده و چندان نامی هم از آن‌ها به میان نیاید، اما در پیشگاه الهی مقامی ارزشمند دارند چرا که جان خود را برای حفظ امنیت و اقتدار جامعه در برابر انواع تیرهای زهرآلود دشمنان قرار داده‌اند. سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» و دلیرانی که خالصانه در مسیر حفظ تمامیت ارزی کشور تلاش می‌کنند، قهرمانان بی‌نشان این جامعه هستند که در مسیر «رئیسعلی دلواری» ها، خواب‌های شیطانی دشمنان را با سرنگونی آن‌ها تعبیر به واقعیت می‌کنند.

«محمّد» در «گاندو» هر چند اسمی برآمده از قلم نویسنده سریال است، اما کاملا واقعی است و بازیگر این نقش که در یکی از گفت وگوهایش اذعان داشت «امیدوارم محمّد واقعی از «گاندو» لذت برده باشد.» به این واقعیت اذعان داشت و دیگر شخصیت‌های «گاندو» هم جوانانی هستند که از واقعیت برداشت و پرداخت تصویری شده‌اند.

آن‌ها قهرمانان بیدار و آگاه این مردم هستند که امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان می‌آورند. چه فرقی می‌کند که نام واقعی یا مستعارشان چیست؛ آن‌ها قهرمانان بیدار یک ملت هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    7 55
    ظاهرا رقص هم در جاهایی حلال می شد در این کشور!
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      60 2
      رقص کردی از اول هم ممنوع نبود، و ماهیتا با رقص شهوت که غربی هست فرق می کنه، اساس رقص کردی، اتحاد هست که در این سریال در بهترین جا بعنوان وحدت اقوام ایرانی نشون داده شد،
    • Señorita karimpour IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      50 1
      رقص های محلی همیشه حلال بودن صرفا جهت اطلاع عرض کردم
    • نادری IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      17 1
      برا سری بعد از تو اجازه میگیریم و کسب تکلیف میکنم
    • ایرانی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      8 0
      حضرت مولانا میفرماید : ای برادر قصه چون پیمانه است معنی اندر وی بسان دانه است دانه ی معنی بگیرد مرد عقل ننگرد پیمانه را چون گشت نقل، امیدوارم مفهومشو درک کنی
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 14
      رقص محلی و غیر محلی نداریم
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 12
      شما نمیخواد از ما اجازه بگیری از شرع دستور بگیرید البته اگر کلاه شرعی...! در ضمن خطاب به نظر بالاتر رقص حلال، حال با هر عنوانی می خواهد باشد نداریم و فقط رقص زن و شوهر حلال است
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 1
      معلومه که حرف زدن بلد نیستی ؛؛ حرف نزدن که بلدی ( خف... )
    • . IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 1
      ناموسا به چیزی که گفتی فک کردی؟!پس نون خ که ۱ سومش رقص بوده چی میگه این وسط؟؟؟!!!!
    • ایران مهر IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      اینترنت که دم دستته از مرجعت استعلام بگیر،البته اگه داری! اولا رقص با آهنگ حرامه دوما آهنگی که از خود بی خود کنه (مث رقص معروف قاسم آبادی) یا شهوت برانگیز باشه محلی و غیر محلی هم نداریم . حالا خودت بگو رقص کردی حرامه؟
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 1
      اشتباهی منفی دادم. نظرم نه مثبته نه منفی. اگر استفتائات مراجع رو نگاه کنید بین رقص محلی و غیر محلی فرقی نیست و هر دو جایز نیستند. دیگه حکم این رقص تو فیلم رو نمیدونم. چون اگر این حرکت تو فیلم بین مردم کرد عرفا رقص محسوب نشه احتمالا اشکالی نداره. بازم ما متخصصش نیستیم. ولی کلا تعجب کردم از این حرکت آقا محمد...
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    10 3
    اقوام بلوچ و تركمن و گيلكي رو هم از ياد نبريم!
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      8 1
      الان سریال افرا مگه در گیلان نیست باز اقوام ترکمن و بلوچ یا حتی عربهای خوزستان رو بگید حرفیه یا لرها و آذریها رو
  • یوسفی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    23 1
    فیلم بسیار جالبی بود، از تهیه کننده، کارگردان، بازیگران و عوامل سازنده این فیلم تشکر می کنم. ادامه فیلم انتظار جامعه از شماست. البته زمان پخش گاندو ۲ مناسب نبود. در تبریز تقریباً وقت اذان مغرب پخش می شد.
  • F IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    27 0
    عاااالی بود بابازی عالی اقای رهبانی خواهشا گاندو۳ رو البته که با حضور اقای رهبانی بسازید ما منتظریم
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      10 0
      بله
    • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      این دفعه هم آقای رییسی وتیم سوژه ان
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    29 0
    فوق العاده عالی بود و البته ما منتطر محاکمه ی عوامل وضع موجود و خائنین به کشور و ملت هستیم
    • ایران DE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      13 35
      اگه بخواهن رسيدگی بکنن ۹۹ درصد مسئولین رو باید دستگیر بکنن
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 2
      نه، اون آلمانه که باید 100 درصد مسئولینشو به خاطر نوکری برای یانکی‌ها محاکمه بکنن، تو ایران فقط یه سری غربگدا و اصلاحاتچی هستند!!!
  • با افتخار فاطمه IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    8 0
    دمتون گرم
  • قاسم خان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 11
    بیصبرانه منتظر گاندو ۳ هستیم...فقط قسمت آخر تو بندر عباس تموم بشه تا شاهد رقص بندری حاج ممد و تیمش باشیم.....کردی که خوب اومدن وسط.....
  • میثم IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    20 0
    درود خدا و امام زمان بر این سربازان بی نام و نشان که بعد از شهادت می‌فهمیم چه کسانی بودم دست بوس همگی هستم
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 20
    امثال این آقا بیشتر حواسشون به امنیت حکومته اینا اگه کاری میکنن پولشم میگرن اگه هم جونش خطره برن کارگری کنن
    • مهربانو IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      14 3
      متاسفم برات اینا هرچقدرم پول بگیرن بچه هاشون بابا ندارن همسراشون شوهر الهی بحال امثال محمد دجار بشن خانواده ت پولت باشه خودت نباشی بفهمین درد بی پدری رو با هیچ پولی نمیشه جبران کرد روح شهدا شاد ولی ای شهدا برای چه ادنهای نفله ای رفتین ک درک و شعور از امنیت ندارند و با پول مقایسه میکنن حماسه های شمارو الهی همشون بدرد مادرت دچار بشن همون چشم انتظاری فرزندش ک شام بیاد خونه ولی حرومزاده های داخلی با گوله بزنن بچه تو بکشن الهی بگردم بلد نبود برقصه فقط برای اینکه دل اون پیرمرد رو نشکونه رفت برای رقص جاتون خالی شهدا خونتون توی حلق دشمنان داخلی باشه و خفشون کنه نمکنشناسهای پس فطرت رو۷۲۶۲
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      10 0
      تو هم برو جونتو به خطر بینداز پول بگیر...
    • کیمیا IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 0
      متاسفم انقد کوته فکرو سطحی اندیشی
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      3 2
      حکومت برای ملت است
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      3 0
      واقعا برا طرز فکرت متاسفم
    • صبا IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 0
      اشتباهت اون طرز فکرته،از حقشون از سهمشون. شماها هرگز نمیفهمید اگه اونا جونشونو کف دستشون میگیرن به خاطر حقیه که مردم گردنشون دارن نه سهمی که باید بهشون بدن.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    11 0
    درود و سلام وخسته نباشید به بچه‌ها ی گاندو بوووسسس
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    10 0
    گاندو فوق العاده بود...
  • عاطی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    9 0
    خواهشاً گاندو۳روهم بسازید البته آقای رهبانی هم باشند.بدون محمد اصلابدردنمیخوره
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 0
      دقیقا بدونه آقای رهبانی محمد بیمزه مشه
  • AYNAZ IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 0
    من از سریال گاندو خیلی خوشم اومد به خصوص گاندو 2.امیدوارم فصل 3 ساخته بشه ولی چطور در همه ی فیلم ها فقط رقص کردی حلاله اما رقص های دیگه نه؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 0
      ندیدی در پایتخت چطوری می رقصند؟ ظاهرا هر چی آن ورتر می رویم حرام های خدا حلال می شود
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    5 4
    با فیلم و سریال نمیشه اقتدار سازمان‌های امنیتی کشور رو اثبات کرد.به حوادث یکسال گذشته کشور نگاه کنید...
    • امیرحسین IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 1
      سازمان اطلاعاتی ایران در برابر ۶ یا حتی بیشتر سازمان اطلاعاتی جهان می جنگه دربعضی موارد شکست خوردن نشانه ضعف سازمان اطلاعاتی نیست حرف شما درست است که ضعف هایی دارد ولی حرف شما درست نیست که قدرتمند نیست چون اگه قدرتمند نبود اینهمه کشور باهم متحد نمی شدند دربرابر سازمان اطلاعات ایران ولی واقعا در ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته و عزیز کشور وزارت اطلاعات مقصر است چون برای همچین ادمی فقط ۲ ۳ نفر بادیگارد برای محافظت کم است باید بیشتر نظارت می کردندو این اشتباه ها صدمات زیادی به کشور وارد می کند همچنین در بخش های هسته ای باید خیلی قویتر عمل کنند چون هر اشتباه میلیارد ها دلار ضرر به کشوری میزند که در تحریم های حداکثری است
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      3 1
      آیا در کشور نا امنی می بینی که نشود کنترل کرد؟ النعمتان مجهولتان الصحه و الامان. 2 نعمت را وقتی از دست دادی قدر آنرا می دانی. سلامتی و امنیت.
  • مهدی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    نیروی های امنیتی ،علی الخصوص سپاه حافظ امنیت وجان ومال این کشور است،مطمئن باشید اگه سپاه پشت این سریال محبوب نبود ،عمرا این آخوندای انگلیس زاده میذاشتن ساخته بشه،از ته دل ممنون محمدهای کشورم هستم.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 1
    گاندو بابازی آقا محمد قشنگه امیدوارم گاندو ۳ هم باشه دمت گرم
    • عارف IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 1
      عامو ممد فوت کرد نمیاد دیگه
  • حسن هستم IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    الان شما فهمیدین محمد واقعی ازین سریال لذت برد یا نه؟
  • مهدی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 1
    درود بر شرف تمام سربازان گمنام امام زمان عج واقعا اگر سپاه نبود خدا میدونه چه بلایی سر این کشور میومد اینها جان بر کف هستند و برای مقام و ثروت و امثالهم کار نمیکنند و اصلا فرقی براشون نداره که رییس جمهور از کدون حزبه چون اصلا اینها آسمانی هستند و برای وطن کار میکنند برای مردم برای خدا در نتیجه مثل گاندو به نتایجی که میرسند از روی سند و پیگیری و شنود و تصاویر و فیلم و پیگیری و رفت آمد و غیره است لذا خصومت و امثالهم ندارن البته تحریم ها و دورزدنش هم بهانه خوبی است برای وطن فروشان و در کل معنویت و آسمانی بودن اینها رمز موفقیت اشان است یک خارجی نمیفهمد که شما وقتی میگی یا زهرا یعنی چی در حالیکه این رمز موفقیته
  • محمد و سارا از شیراز IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام. اگر وزارت اطلاعات نبود ؟ خدا میدونه چه اتفاقات ناگواری برای مردم رخ میداد. سریال گاندو زحمات شبانه روزی این قشر از جامعه رو نشون داد.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 0
      البته گاندو بچه های اطلاعات سپاه بودند نه وزرات اطلاعات. هرچند که دستبوس همه ی نیروهای حافظ امنیت هستیم
  • A,m IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 1
    سلام سریال خوبی بود،ولی قسمت آخر انگار کامل پخش نشد،چون چند روز قبلش گوگل زده بود قسمت آخر گاندو ۲ لو رفت،و تابوت محمد بود که خانمش با دسته گل رفت برای وداع
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      سلام اون فیلم تابوت برای یک فیلم دیگه است که با گاندو میکس شده بود و هیچ ربطی به سریال گاندو نداره.
  • سارا IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سریال گاندو۲ازگاندو۱بلواقع درس اموزتربوده چون کسانی که ادعای بزرگ بودن بریطانیای کبیروبفهمن هیچ نیستن مامنتظرگاندو۳هستیم وبازگشت اقامحمد
  • محمدرضا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    ولی فک نکنم. محمد شهید شه چون انفجار نشده شاید مصدوم بشه تو فصل بعدی مشخص می شه
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    باتشکر از عوامل گاندو و آقای رهبانی عزیز. خداوند حافظ ماموران امنیتی باشه ان شاءالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس