کد خبر 1270454
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
فرهنگ و هنر

معمولاً تولید فیلم‌های سینمایی پرهزینه است و در این بین شاید فیلم‌های اکشن بیش از همه هزینه تولید بخواهند.

به گزارش مشرق، دو فیلم «جنگ ابدیت» و «پایان بازی» از مجموعه فیلم‌های انتقام جویان، دو مورد از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ هستند، اما این دو فیلم همچنین در بین گرانترین فیلم‌های سینمایی جهان نیز قرار دارند.

هزینه تولید یک فیلم در حقیقت شامل هزینه ساخت و طراحی صحنه‌ها، طراحی جلوه‌های ویژه، لباس‌ها و همینطور وسایل می‌شود. دستمزد بازیگران، عوامل فنی، بدلکاران، تهیه‌کنندگان و هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت را نیز می‌توان جزو هزینه تولید فیلم‌ها دسته بندی کرد. اینسایدر با بررسی هزینه‌های فیلم‌ها از گزارش سایت‌های مختلف، فهرستی از آثار پر هزینه را تهیه کرده که در ادامه می‌خوانید. بیشتر این آثار به کمپانی دیزنی تعلق دارند و از آثار ابرقهرمانی است.

«دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته» /۲۰۱۱

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

این فیلم در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و از محبوب‌ترین مجموعه فیلم‌های سینمایی جهان شناخته می‌شود. حضور ستارگانی مثل جانی دپ یکی از دلایل افزایش هزینه‌های این فیلم است که البته جلوه‌های ویژه نیز در این هزینه تاثیر زیادی گذاشته است. در سال ۲۰۱۴ طبق گزارش که فوربز ارائه داد، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای تولید این فیلم سینمایی هزینه شد. جانی دپ برای بازی در دنباله این فیلم ۵۵ میلیون دلار در آمد کسب کرد. حتی خود جانی دپ در مصاحبه‌ای گفته بود بیش از دستمزد واقعی اش به او پول داده شده است. 

«انتقام جویان: پایان بازی/۲۰۱۹

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

این فیلم پایانی بر داستان ابر قهرمان‌های انتقام جو و با شخصیت تانوس بود که حسابی به خرج افتاد؛ البته به خوبی این هزینه جبران شد و این فیلم در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفت. تعداد زیادی از بازیگران این فیلم سینمایی در بین ۱۰ بازیگر پر در آمد امسال قرار گرفتند. نیویورک تایمز در گزارشی هزینه تولید این فیلم سینمایی را چیزی حدود ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد. طبق بررسی‌های دقیق این نشریه مشخص شد که بودجه کامل فیلم ۳۵۶ میلیون دلار بوده است.

«انتقام جویان: جنگ ابدیت»/ ۲۰۱۸

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

مارول برای اینکه مخاطبان را پای فیلم‌های سینمایی خود میخکوب کند، برای آثارش ولخرجی زیادی می‌کند. این فیلم در سال ۲۰۱۸ و توسط برادران روسو ساخته شد و همان بازیگران همیشگی و گران قیمت در آن ایفای نقش می‌کنند. طبق گزارش وال استریت ژورنال در آوریل سال ۲۰۱۸، ۳۰۰ میلیون دلار برای این فیلم هزینه شده است؛ اما مدتی بد ددلاین گزارش داد که بودجه این فیلم ۳۲۵ میلیون دلار بوده است.

«دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان»/ ۲۰۰۷

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

این فیلم در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و مثل فیلم‌های قبلی نیز ستارگان مشهور در آن بازی کرده اند. در همان سال وال استریت ژورنال گزارش داد که فیلم «پایان جهان» یکی از اولین فیلم‌های تاریخ سینما بوده که با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده. این فیلم با وجود اینکه نسبت به قبل فروش کمتری را به ثبت رساند، اما در سال ۲۰۰۷ به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال لقب گرفت.

«لیگ عدالت»/ ۲۰۱۷

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

بعد از ابر قهرمان‌های مارول، حالا نوبت نمایش ابرقهرمان‌های دنیای دی سی است. این فیلم پنجمین فیلم از این دنیای سینمایی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. بن افلک در نقش بتمن، هنری کویل، گل گدوت ستارگان گران قیمت این فیلم سینمایی هستند. وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۷ بودجه این فیلم را حدود ۳۰۰ میلیون دلار گزارش داد.

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان»/ ۲۰۱۸

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

شاید برای اینکه عنوانی آبرومند از جنگ ستارگان ساخته شود، این فیلم هزینه‌های زیادی کرد. اگرچه این فیلم توانست سود آوری کند، اما می‌توان گفت به نسبت خرجی که برای آن شد سودی نصیب استودیو سرمایه گذار نشد. بازیگران این فیلم نیز شامل امیلیا کلارک و وودی هارلسون می‌شوند. بودجه این فیلم سینمایی نیز ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شد.

«جان کارتر»/ ۲۰۱۲

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

طبق اعلام فوربز در سال ۲۰۱۴ این فیلم سینمایی بیش از ۳۰۶ میلیون دلار هزینه تولید داشته است. این فیلم سینمایی با بازی تیلور کیچ لین کولینز مارک استرانگ قرار بود آغازگر یک مجموعه سینمایی جدید باشد، اما عدم استقبال از آن در گیشه فروش باعث شد دیزنی از ساخت ادامه آن صرف نظر کند.

«مرد عنکبوتی ۳»/ ۲۰۰۷

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

بودجه رسمی فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی ۳» توسط ورایتی اعلام شد. در آن زمان مدیر بازاریابی و توزیع آثار کمپانی سونی، اعلام کرد که کمپانی برای تبلیغات قسمت سوم نسبت به فیلم گذشته هزینه کمتری کرده است. او همینطور اعلام کرد به دلیل استفاده از جلوه‌های ویژه بودجه این فیلم ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. هزینه بازاریابی این فیلم ۱۲۰ میلیون دلار اعلام شد و مجموع هزینه‌های این فیلم نیز چیزی حدود ۲۶۰ میلیون دلار گزارش شد.

«اسپکتر»/ ۲۰۱۵

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

«اسپکتر» آخرین فیلم سینمایی از مجموعه جیمزباند بوده که مخاطبان روی پرده سینما آن را تماشا کرده اند. جدیدترین قسمت این مجموعه سینمایی نیز امسال با عنوان «زمانی برای مردن نیست» منتشر خواهد شد. طبق تخمین‌های مختلفی که برای این فیلم زده شده، بودجه آن چیزی بین ۲۴۵ الی ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده. با توجه به اینکه فیلم اسپکتر در مکزیک، اتریش، مراکش، ایتالیا و انگلیس فیلمبرداری شده هزینه زیادی هم در پی داشته و پرخرج‌ترین فیلم در بین آثار جیمزباند محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس