کد خبر 1270207
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶
گرمای هوا

در سال‌های اخیر با تغییرات اقلیمی بیماری‌ها و مشکلاتی چون کم‌آبی بدن، مشکلات کلیوی، تومورهای بدخیم پوستی، عفونت‌های حاره‌ای، مشکلات ذهنی، عوارض بارداری، آلرژی و بیماری‌های قلبی و تنفسی بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، به نقل از سی جی تی ان طبق بیانیه ای که در بیست مجله پزشکی معتبر منتشر شده است، هشدار داده شده که دنیا دیگر توان نخواهد داشت صبر کند فراگیری ویروس کرونا تمام شود و پس از آن در مورد بحران تغیرات اقلیمی صحبت شود. زیرا افزایش دمای جهانی برای سلامت عمومی فاجعه آمیز خواهد بود.  این بیانیه می‌گوید همچنین در سال‌های اخیر با تغییرات اقلیمی بیماری‌ها و مشکلاتی چون کم‌آبی بدن، مشکلات کلیوی، تومورهای بدخیم پوستی، عفونت‌های حاره‌ای، مشکلات ذهنی، عوارض بارداری، آلرژی و  بیماری‌های قلبی و تنفسی بیشتر شده است. بازده محصولات زراعی نیز بین ۱.۸% درصد تا ۵.۶% درصد کاهش یافته و موارد سوءتغذیه بیشتر شده است. جوامعی که کمترین نقش را در تغییرات اقلیمی داشته‌اند اکنون در معرض آسیب‌ زیادی هستند. اگرچه همه کشورها، فقیر و ثروتمند، کم و بیش در معرض اثرات تغییرات اقلیمی قرار خواهند گرفت. همچنان که در حال حاضر برخی از این اثرات قابل مشاهده هستند.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره احتمال وقوع سونامی در انگلیس

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این خصوص ابراز نگرانی کرده و گفته است: «خطرات تغییر اقلیمی می‌تواند هر بیماری را تحت الشعاع قرار دهد.  فراگیری کوید-۱۹ تمام خواهد شد، اما هیچ واکسنی علیه بحران اقلیمی وجود ندارد.» او همچنین به نیاز به "تغییرات بنیادی" تاکید کرد که جوامع و دولت‌ها بایستی در ساختار و رفتار خود ایجاد نمایند، از جمله تغییر در سیستم حمل‌ونقل، طراحی شهرها، تولید و توزیع غذا، بازارهای سرمایه‌گذاری‌های مالی، سیستم‌های بهداشتی و... .

بنابر اعلام پنل میان حکومتی سازمان ملل در خصوص تغییرات اقلیمی، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ افزایش دما از ۱.۵ درجه بیشتر شود. کارشناسان هشدار داده‌اند باید هر چه سریع‌تر اقدامات اضطراری برای کنترل افزایش دمای جهانی توسط مجامع بین المللی و مردم جهان انجام پذیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس