رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: مديريت شهري توسط شوراي شهر به نفع مردم جامعه است و اگر نمايندگان مجلس با شوراي شهرشان مشکل دارند اين مشکل را به همه شوراي شهر تعميم ندهند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مهدي چمران پيش از ظهر سه شنبه در سيصد و بيست و ششمين جلسه علني شوراي شهر با تبريک روز 13 آبان افزود: شوراي شهر بحث نظارت عملکرد شوراها را دنبال کرده و به صورت سامان يافته به اين موضوع مي پردازد و چنانچه کساني در شوراي شهر تخلف يا اشتباهي کند طبق قانون با آن برخورد مي شود و اين موضوع دليل نمي شود که عده اي در مجلس ما را رقيب خود بدانند در حالي که ما رفيق آنها هستيم.
وي تصريح کرد: مديريت شهري توسط شوراي شهر به نفع مردم جامعه است و اگر نمايندگان مجلس با شوراي شهرشان مشکل دارند اين مشکل را به همه شوراي شهر تعميم ندهند چراکه با توجه به فرموده مقام معظم رهبري نبايد نتيجه اختلافات اينچنيني به ضرر آحاد مردم تمام شود.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينکه اگر نماينده مجلس حتي به حق با اعضاي شهري مشکل دارد کاري نکند که با تصويب طرحهاي اينچنيني موجب ضرر و زيان مردم شود ادامه داد: انتخاب شهردار با پيشنهاد وزير کشور در شرايط کنوني و مطابق با قانون فعلي به نفع مردم نيست و برخي نمايندگان مجلس نيز نبايد به دليل وجود مشکل با شوراي شهرشان به تصويب قوانيني بپردازند که به واقع به ضرر مردم تمام مي شود.

مبناي تفکر شوراييان مردم سالاري ديني و اسلامي است
وي با بيان اينکه مبناي تفکر شوراييان مردم سالاري ديني و اسلامي است و از اصلي ترين اولويتهايي است که شوراي شهر در اين مسير گام برمي دارد گفت: هفته گذشته موضوعاتي در کميسيون شوراهاي مجلس مطرح شد که يکي از آن موارد که انتخاب شهردار به طور مستقيم توسط مردم بود مسرت بخش بود ولي راي نياورد. اگرچه اين مسئله موضوع خوبي است اما در شرايط فعلي و مطابق با قوانين امروز سازگار نيست.
چمران ادامه داد: متاسفانه در جلسه بعدي که ما هم از برگزاري آن بي خبر بوديم پيشنهاد انتخاب شهردار توسط وزارت کشور مطرح شد به اين صورت که پيشنهاد از سوي وزارت کشور به شوراها ابلاغ شود و شوراها شهردار را انتخاب کنند. همچنين بر اساس اين طرح به شوراها حق استيضاح داده شده که در نهايت هم اين پيشنهاد راي آورده است.

کميسيون شوراي مجلس حامي شورا نيست
وي تصريح کرد: متاسفانه کميسيون شوراي مجلس که بايد حامي شورا باشد اينچنين بحثي را مطرح کرده و راي هم مي آورد البته هنوز اين طرح به صحن اصلي مجلس نيامده و ما اعلام مي کنيم اين راي به صلاح شوراها نيست.
رئيس شوراي شهر تهران افزود: در مجلس شوراي اسلامي قطعا نمايندگان از بينش بالايي برخوردارند و به اين پيشنهاد راي نخواهند داد چرا که تفکر شورايي در بحث انتخابات مجلس و دولت نيز تاثير گذار بوده و در اين راستا از نمايندگان کميسيون شوراها مي خواهيم در اين خصوص تجديد نظر کنند و از نمايندگان مجلس نيز انتظار داريم با چشمان باز و آگاهي کامل به اين طرح راي دهند.

نمي دانم چرا بعضي ها با شورا مشکل دارند
چمران با بيان اين که نمي دانم چرا بعضي ها با شورا مشکل دارند گفت: ما در شهرها با تمام شرايط سخت مالي شاهد تحولات اساسي هستيم که اين امر توسط مديريت شهري و تصميم گيري هاي درست شوراها در حال انجام است.
وي افزود: شوراي شهر اصلاح قانون شوراها را با کمال ميل دنبال کرده و به نتيجه مطلوب نيز خواهند رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس