وام یک میلیارد تومانی مسکن جوانان از کی پرداخت می شود؟

پرداخت وام یک میلیارد تومانی تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس انداز مسکن جوانان، در صورت افتتاح حساب از فردا، ۱۵ سال بعد قابل انجام است.

به گزارش مشرق، تنها بانک تخصصی در بخش مسکن چند روز قبل در خبری از موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل حساب سپرده پس‌انداز مسکن جوانان به یک میلیارد تومان خبر داد.

بر این اساس دارندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان که از سال ۱۴۰۰ اقدام به افتتاح این حساب کنند، در یک دوره انتظار ۵ تا ۱۵ می‌توانند از تسهیلات مرتبط با این حساب بهره مند شوند.

نرخ سود این تسهیلات برای کسانی که ۵ سال ماهانه اقدام به واریز ۲۰۰ هزار تومان کنند، ۶ درصد است.

ببینید:

فیلم/ افزایش وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان

ولی در پایان سال پنجم (سال ۱۴۰۵) در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت خواهند کرد.

نرخ سود این تسهیلات برای کسانی که در پایان سال پانزدهم اقدام به دریافت آن کنند، ۹ درصد است.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات خرید مسکن جوانان ۱ میلیارد تومان شد

ارقام واریزی دارنده این حساب در ۵ سال اول ماهانه ۲۰۰ هزار تومان، در سال‌های ششم تا دهم هر ماه ۳۰۰ هزار تومان و در سال‌های یازدهم تا پانزدهم نیز ماهانه ۴۰۰ هزار تومان است تا بتواند وام یک میلیارد تومانی را در پایان سال پانزدهم دریافت کند.

رقم وامی که از محل حساب مذکور (حساب پس‌انداز مسکن جوانان) به کسانی که در سال جاری اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند، داده می‌شود، در پایان سال پانزدهم (سال ۱۴۱۵) در تهران یک میلیارد تومان، کلانشهرها ۸۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان است.

وام یک میلیاردی چند سال دیگر پرداخت می‌شود؟

سال گذشته هم شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان تا ۴۰۰ میلیون تومان در پایان سال پانزدهم موافقت کرده بود.

به عبارت دیگر، اگر کسانی که سال ۱۳۹۹ این حساب را افتتاح کرده‌اند، در سال ۱۴۱۴ تنها ۴۰۰ میلیون تومان وام مسکن می‌گیرند اما کسانی که سال ۱۴۰۰ این حساب را باز کرده‌اند، در سال ۱۴۱۵ یک میلیارد تومان دریافت می‌کنند!

اقساط ماهانه ۹ میلیون تومانی

بر اساس اعلام بانک مذکور، بازپرداخت تسهیلات یک میلیارد تومانی مسکن، ۲۰ ساله است.

با این حساب رقم اقساط آن ماهانه ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۵۹ تومان خواهد بود.

وام گیرنده در پایان سال بیستم، ۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان به بانک برمی‌گرداند که با کسر یک میلیارد تومان اصل وام، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان آن سود این تسهیلات خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    فکر می کنید ۱۴ سال بعد بشه با یک میلیارد تومن خونه خرید. زهی خیال باطل! کلاهی گشادتر از این پیدا نکردند!
  • m IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    15 سال دیگه؟! این وام به جوانان نیس ، راهیه واسه زجر کش کردن جوانان! خجالت بکشید بسهههههه دیگه بلایی بوده سرمون نیارید؟!
  • سیما کاظمیان IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    مردم رو مسخره کردین پس ما که ۱۵ سال قبل برا بچه مون حشاب گزاشتیم چی میشه الان ۵۰ میلیون شده اخه رهن خونه هم نمیشه ..تا ۱۵ سال بعدم یک میلیارد پول رهن چرا فکر اساسی ندارید از خدا بیخبرها
  • منتظر IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    ماهانه کی ۸نومیلیون قسط. میتونه بده
  • ایرانی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    نکنین نکنین عقل کل ها وام ا میلیاردوحالا بدن همه ی جوونانی ایرانی خوشبخت میشن بترکه چشم حسود چرااااا ۱۵ سال دیگه که ارزشش ۱ میلونم نمیشع عقل کل ها
  • ایرانی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    راستی آقای رییسی مگه نظراتو میخونی اگه میخونه جان مادرت تورو به جدت وامو حالا بده قسطاشو به خدا میدیم
  • محمدرضا IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    یک پیشنهاد: شما این وام یک میلیاردی را همین امسال تبدیل به خانه کنید و بدید دست جوانان و آنها هم در عرض ۱۵ سال قسط پرداخت کنند چرا جوانان ۱۵ سال سپرده گذاری کنند تا بانکها با این پول ها کارمندانشان را خانه دار کنند و بعد از ۱۵ سال با انواع و اقسام بخشنامه های خودسرانه و ضامن های کذایی مردم بخاطر پول خودشان و وام بدوند و آخرش هم هیچ، پس لازم است بانک ها ۱۵سال صبرداشته باشند و البته دولت هم متناصب با وام یک میلیاردی حقوق ها را زیاد کند تا جوانان در این ۱۵ سال مشکل معیشت نداشته باشند و این بنظرم عادلانه است
  • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    جمع کنید این مسخره بازیتونو 15 سال پول از مردم میکنید بعد طرف 10 تا ضامن میخواید انقد اذیت میکنید خود طرف پشیمون بشه و..بعد 1 میلیارد سود میگرید گندشو دیگه دراوردید یه مشت بی سواد دزد نشستن دور هم مردمو بیچاره سرکیسه کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس