حسین امیر عبداللهیان

وزیر خارجه ایران در نشست همسایگان افغانستان تاکید کرد که تهران از ایجاد دولت فراگیر، گفت‌وگو و توافقات بین‌الافغانی حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در نشست وزیران خارجه همسایگان افغانستان گفت که در این نشست مجازی بر امنیت، ثبات و توسعه این کشور در سایه تشکیل یک دولت فراگیر تاکید کرده است.

وی افزود که دولت فراگیر افغانستان باید بازتاب‌دهنده تنوع و اراده جامعه افغانستان باشد و خواستار تمرکز بر گفت‌وگو بجای خشونت و رد مداخله خارجی در افغانستان گردید.

وزیر خارجه ایران همچنین تصریح کرد: ایران از گفت‌وگو و توافقات بین‌الافغانی حمایت می‌کند.

نشست مجازی وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان با اشتراک کشورهای ایران، پاکستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برگزار شد.

یکشنبه هفته جاری نیز (۱۴ شهریور) نشست همسایگان افغانستان در سطح نمایندگان ویژه برگزار شده بود که در آن ضمن گفت‌وگو درباره آخرین تحولات افغانستان، بر اهمیت ایجاد یک رویکرد منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های مشترک و تحقق فرصت‌های جدید ناشی از افغانستان باثبات، مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    اصلاح طلبهای تندرو نه کمی یا ناخواسته بلکه کاملا آگاهانه در خط رژیم صهیونیستی و مزدوران رسانه ای اون مثل مصی علینژاد و براندازها فعالیت میکنند.برنارد لوی صهیونیست پشت همه جنگها و تجزیه ها بوده نقشه تجزیه خاورمیانه هدف اصلی رژیم صهیونیستیه و داعش بخاطر همین خلق شد.چطور اینها اینقدر آزادانه در خدمت رژیم صهیونیستی هستند؟
  • .... IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    توافقات بین الافغانی؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    این کلمه بین الافغانی را از کجا در اوردید. خوب بگو بین افغانی ها حتما باید الف و لام استفاده کنی؟
  • LV ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    آخه آدم ... باید طرف مذاکره کننده و عاقل و فهیمی وجود داشته باشه که مذاکرات و گفتگویی صورت بگیره شما از کدوم گفتگوی بین الافغانی داری صحبت میکنی ؟؟
  • نادر IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    دولتیهای موقت براحتی از منصب خود پایین نمیآیند ک دولتی فرا گیر بنیان گردد.اینطور که معلوم است طالبان بهیچ قراری تضمین نداده.پس دلخوشان ب چه خود را امید میدهند؟
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    در ارتباط با افغانستان باید خیلی هوشیار باشیم و عاقلانه عمل کنیم بعید نیست امریکائیها با میدان دادن به طالبان با کمک مالی سعودی و اماراتیها و پشتیبانی نظامی پاکستانی ها برای ما تله گذاشته باشند تا درگیر یک جنگ بی سرانجام با طالبان شویم و همانند جنگ عراق دو ملت ایران و افغانستان را تضعیف نمایند حرکات رسانه ای غرب بخصوص رسانه های لجن پراکنی مستقر در لندن در حال ساماندهی این تحریکات هستند و بهوش باشیت تا در دام آنها نیفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس