جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار تشدید درگیری با صهیونیست‌ها در مناطق مختلف شد.

به گزارش مشرق  به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم دانست.

این جنبش افزود: تشدید خفقان علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، جنایتی نابخشودنی است.

جهاد اسلامی فلسطین همچنین از شهروندان فلسطینی خواست که به خیابان‌ها آمده و درگیری با صهیونیست‌ها را تشدید کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان این بیانیه افزود: دشمن خواهد فهمید که ملت فلسطین اسرا را تنها نخواهند گذاشت.

در پی فرار ۶ فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را در تمامی زندان‌ها به اجرا گذاشته و مجازات‌های سختی را علیه اسرا در نظر گرفته است.

این سازمان مدت استراحت و هواخوری اسرای فلسطینی را به یک ساعت کاهش داده است و بخش مربوط به اسرای جهاد اسلامی را بسته و اقدام به جابه‌جایی شمار زیادی از اسرا در داخل زندان‌ها کرده است.

رسانه‌های فلسطینی روز (دوشنبه/۱۵ شهریور) به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، ۶ اسیر فلسطینی سحرگاه امروز موفق به فرار از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی در نزدیکی «بیسان» (در شمال فلسطین اشغالی) شدند.

پنج نفر از این اسرا از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین و یکی عضو جنبش فتح بوده است.

«محمود العارضه» یکی از این شش اسیر که فرمانده عملیات آزادی از جلبوع خوانده می‌شود، متولد نوامبر ۱۹۷۵ شهرک عرابه در جنین در شمال کرانه باختری است. او یک بار سال ۱۹۹۲ در حالی که هنوز ۱۷ سال نداشت به چهار سال حبس محکوم شد.

العارضه سال ۱۹۹۶ یک بار دیگر به اتهام عضویت در جهاد اسلامی و شرکت در عملیات مقاومتی که به کشته شدن چند صهیونیست منجر شده بود بازداشت شد و این بار حکم حبس برای او صادر شد که به دنبال آن تا زمان آزادی او که دیروز بوده باشد ۲۶ سال را در زندان بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس