آذربایجان

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با رد انتقادات مطرح شده در خصوص رزمایش مشترک این کشور و ترکیه در منطقه لاچین، هدف از برگزاری این رزمایش را کمک به ثبات در منطقه دانست.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «لیلا عبدالله‌اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در خصوص رزمایش مشترک نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر لاچین که از تصرف ارمنستان خارج شده، تاکید کرد: رزمایش مشترکی که توسط نیروهای ترکیه و آذربایجان در لاچین در حال انجام است، به تضمین ثبات در منطقه کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه در خصوص انتقادات ارمنستان از این رزمایش مشترک تصریح کرد: حق حاکمیت ملی هر دولتی است که در مرزهای بین‌المللی خود رزمایش‌های مختلف انجام دهد؛ جمهوری آذربایجان رزمایش‌های نظامی زیادی را با مشارکت کشورهای متحد انجام داده است. رزمایش مشترکی که در لاچین در حال انجام است نیز در این راستا صورت گرفته و به تضمین ثبات در منطقه کمک می‌کند.

گفتنی است، رزمایش مشترک نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر لاچین که از اشغال ارمنستان آزاد شده در تاریخ ۶ سپتامبر آغاز شد.

وزارت دفاع ملی جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای هدف اصلی از برگزاری رزمایش مذکور را توسعه فعالیت‌های یگان‌ها و مهارت‌های تصمیم‌گیری و مدیریت فرماندهان دو کشور اعلام کرد.

در این بیانیه تاکید شد که در چارچوب این رزمایش به توسعه مهارت‌های یگان‌های دو کشور برای استفاده از تجهیزات مدرن نظامی در شرایط سخت جغرافیایی اهمیت خاصی داده می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    20 23
    با یک موشک عین الاسدی حالش جا میاد
    • به سورنا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      9 8
      شیعه علی با کوروش مردوک پرست قابل جمع نخواهد بود پاینده اسلام امام خمینی : ملی گرایی خلاف اسلام است تومجوسی رابه درک خواهیم فرستا تابا مادران وخواهرانت ازدواج نکنی.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      8 10
      اگر ذره ای جرات دارید موشک پرانی کنید، نتیجه را ببینید.
    • مینا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      12 2
      جناب ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ موشک زدن به سر خودت عواقب خوبی نداره.... اگه متعقدی بدون سر میتونی زندگی کنی یه نگاهی به تاریخ 1000 ساله گذشته ات بکن که همه حکومتای مقتدر ایران زمین از همون جایی نشات گرفته که میخای با موشک تهدیدش کنی
  • US ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    41 78
    ((((((((انا فتحنا لک فتحا مبینا ))))) قره باغ با یاری خدا و غیرت و همت مردان تورک فتح شد یاشاسین اردوغان یاشاسین علییف !!خداوند نام هردویتان را بلند آوازه کند دل جهان اسلام و ملت تورک را شاد کردید و خاری در چشمان منافقان و مرتدان و کافران کردید !!
    • سورنا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      56 29
      مغول زاده مفلوک بزودی رجب و الهام همجنس باز جوری ادب میشن که برمیگردن به همون بیابانهای گبی و صحرای تاتارها
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      17 17
      واقعا فکر میکنی که الهام خان به قرآن و شیعه اعتقاد داره یا پیرو مکتب پان ترکیسم است که از فرط نژادپرستی خودش را فرزند گرگ میداند و نژاد برتر و البته ملعبه صهیونیستها.
    • رضا US ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      9 18
      ترکیه و باکو و رزمایش و امنیت ،جمله پارادوکس و جوک سال
    • مصطفی IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      18 26
      این و بدان هرگز اذربایجانی شیعه علی علیه السلام با ترکیه عثمانی داعشی جمع نمیشه سرباز امام زمان نژادپرست نمیشه پاینده ایران
    • اهبرخان IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      11 19
      تورچ ملت ندارد. يعني اصلا آفتابه برداشتي به معني لغوي ترك. در ضمن شما ها ترك نيستيد تورچ خودپنداريد. يه آزمايش ژنتيك بده تا از خود تورچ پنداري در آيي.
    • به مصطفی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      7 10
      شیعه علی با کوروش مردوک پرست قابل جمع نخواهد بود پاینده اسلام امام خمینی : ملی گرایی خلاف اسلام است
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      19 13
      باز توله های عاریایی پارس کردن.
    • به مصطفی وسورنا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      10 3
      شیعه علی با کوروش مردوک پرست قابل جمع نخواهد بود پاینده اسلام امام خمینی : ملی گرایی خلاف اسلام است تومجوسی رابه درک خواهیم فرستا تابا مادران وخواهرانت ازدواج نکنی.
  • RO ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    8 5
    جووووووووونننننننن چه آتیشی به جون تروریستا افتاده
  • قادر IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    10 4
    چقدر تنفر نفرت عقب ماندگی زذالت از گفته ها و تفکرات این ملت بیرون می‌زند چقدر باید انسان حقیر و مفلوک و پست و عقب مانده باشد که چنین اتهامات لقب ها به ملتی دیگر یا به رهبر کشور دیگری بدهد این جه بازی است کمی فکر کردن لازم است ملتی که در اوج رذالت و عقب ماندگی اختلاس دزدی توهم اعتیاد زندگی می‌کند به کشور دیگر توهین می‌کند که به علت همزبانی با هم اشتراکات فروانی دارند آیا تورک ها آذربایجان و ترکیه در مورد اینها چنین نظری دارند آیا خوشتان می‌آید در اون کشورها برعلیه شما چیزی بنویسند چرا شما بازیچه شدید ارمنستان برق و گاز نفت مفت می‌برد از ایران نه همزبان شماست نه هم دین نه همسایه که چنین برایش محو شدید خداوند سرنوشت هر ملتی را بر عهده خود گذاشته و هر کسی لیاقت آنچه را دارد خواهد داشت ولی برادران فارس زبان من کمی حد خودت را نگه دار نه با های هوی تو و توهم تو ملت تورک دست از هویت خود برمی‌دارند نه چیزه دیگری فقط این شما هستید که خودتان را منزوی و کشورتان را به سوی تجزیه و فروپاشی سوق می‌دهید کمی هم از هزاران تورک شهید شده خجالت بکشید
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 5
    میگن وقتی آیه ی قران میاد شیاطین ککشون میگزه و آتیش میگیرن (((انا فتحنا لک فتحا مبینا )))حضرت سلطان رجب اردوغان و اقای الهام علیف خداوند عمر با عزت به شما دهد ای فاتحان قره باغ خوار کننده منافقان و رافضیان و دشمنان اسلام !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس