کد خبر 1269502
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
اروپا

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، از گفتگو با رئیس جمهور روسیه بر سر تحولات افغانستان و تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، از گفتگو با رئیس جمهور روسیه بر سر تحولات افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، میشل در توئیتر خود نوشت: با رئیس جمهور روسیه بر سر تحولات اخیر در افغانستان و تاثیر آن بر منطقه گفتگو کردم. اروپا و روسیه منافع مشترک در خصوص مسایله ثبات منطقه دارند.

رئیس شورای اروپا همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای جلوگیری از رخداد فاجعه انسانی، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و همچنین تضمین حقوق بشر از جمله حقوق زنان، دختران و اقلیت ها تلاش خواهد کرد.

چارلز میشل همچنین در بخش دیگری از پیام های خود، بر لزوم تمامیت ارضی اوکراین و گرجستان تاکید کرده و گفت که اتحادیه اروپا از این موضوع حمایت خواهد کرد.

وی همچنین سوء استفاده از موضوع پناهجویان توسط دولت بلاروس به عنوان سلاحی در برابر اروپا را محکوم کرد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین گفت که در خصوص مساله تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفتگو کرده و اعلام کرده که برای حل این بحران، باید میان دو طرف اعتمادسازی و گفتگو شکل بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس