کد خبر 1269460
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی چاهنامه نوشت: این ظرفی که توی تصویر میبینید مربوط به امپراطوری سامانیان هست که در نیشابور پیدا شده. به وضوح میبینیم که سرباز سوارکار از کفشی با پاشنه های بلند استفاده کرده که به گفته محققین این کار باعث حفظ تعادل هنگام سوارکاری و راحت جنگیدن میشده به این دلیل که پای سوارکار رو در رکاب محکم نگه میداشته.

بعدها پوشیدن کفش پاشنه بلند نشانی از قدرت نظامی، مرتبه بالای اجتماعی شد. لویی چهاردهم مشهورترین شاهی هست که از کفش پاشنه بلند استفاده می کرده. او در سال 1670 حکمی رو صادر میکنه که فقط اشراف جامعه حق استفاده از پاشنه بلند رو دارن و هر چه مقام و منزلت بالاتر باشه پاشنه کفش بلند تر و رنگ اون کفش قرمزتر !!

در نهایت همزمان با انقلاب کبیر فرانسه «خوشبختانه»این رسم از بین رفت، کفش های خانم ها ظریف تر و با پاشنه های بلند طراحی و کفش های آقایون پهن تر، محکم تر و ضخیم تر ساخته شد.

چه کسانی برای اولین بار کفش پاشنه بلند پوشیدند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    20 0
    درتاریخ اروپا نوشته چون فاضلاب تمام خانه ها را در کوچه میریختند یعنی الان اگر از قصرهای قدیم حتی پادشاهان دیدن کنید توالت نداشتند و در یک قصری یا کاسه دیوار کوتاه اهن و تلپ میکردند و از پنجره میریختند داخل کوچه لذا بایستی کفشهای پاشنه بلند می‌پوشیدند نا کثافات به درون کفش نیاد...ما میگیم گلگیر آلمانی ها میگویند بالک گه گیر . از درشکه های قدیم مانده است تاحالا که سال ۲۰۲۱ است.در کوچه ها به جای گِل گ...بوده کم کم از مسلمانان نظافت و طهارت را یاد گرفتند.حالا سکچرون های ما چقدر افتخار میکنند مانند خارجی ها سگ چرون شدند
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    7 28
    آمریکایی ها کره ماه رو فتح کردن ماهم پاشنه کفش اختراع کردیم. هموطن بر طبل شادانه بکوب
    • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      7 1
      خود تحقیر سرخود! الان خنک شدی والا من تا امروز فک میکردم پاشنه بلند هیچ جوره نمی تونه ارتباطی به جنگ ونظامی گری داشته باشه ولی خب اشتباه میکردم ظاهرا همه اختراعات ابتدای امر به کار برد نظامی داشتن.
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      17 13
      اولا اصلا معلوم نیست که آمریکایی ها به کره ماه رفته باشن. خودشون میگن همه اون صحنه های روی ماه در واقع در استودیوهای خالیوود ضبط شده. دوم اینکه موشک ساترن-5 ساخت "ورنرفون براون" آلمانی (Wernher von Braun) و تعداد زیادی از مهندسین آلمانی (نه آمریکایی) و ادامه موشک V-2 آلمان نازی هست. سوم اینکه اروپای عقب مانده با ترجمه کتابهای ایرانیان و مسلمین از فلاکت قرون وسطی خارج شدند. مثلا اروپایی ها از ارقام رومی استفاده می کردند که ضرب دو عدد 3 رقمی در آن مصیبت است. وقتی با سیستم عددنویسی مسلمین آشنا شدند همان ارقام را 90 درحه به سمت چپ چرخاندند مثل 2 یا 3 یا4 یا 7 که از چرخش 90 درجه (بسمت چپ) ارقام مسلمین بدست آمده (1 و 9 را به همان صورت مسلمین باقی گذاشتن). بدون سیستم مدرن مسلمین علم حساب معنا ندارد. علم جبر نیز که مادر ریاضیات است از ترجمه کتاب "الجبر و المقابله" خوارزمی به غرب عقب مانده راه پیدا کرد و کلمه Algebra و Algorithm از دو کلمه جبر و خوارزمی مشتق شده اند. در پزشکی و داروسازی و هندسه و مکانیک و فیزیک هم وضع به همین منوال است. قانون شکست نور در فیزیک که به نام اسنل در قرن 17 نامیده شده درواقع می باید قانون ابن هیثم نامیده شود که چند صدسال قبل از Snell آنرا کشف کرده بود. BBC مزدور و بقیه تفاله های ماهواره ای با مقایسه عوامانه پیشرفت های غرب که ریشه 400 ساله درشرق دارند جماعت کم اطلاع ما را با مقایسه های سخیف فریب می دهند و خودتحقیری را به آنها تزریق می کنند. کسی که یکبار هم یکی از کتاب های پزشکی ابن سینا (که تا قرن 17 یعنی تا 300 سال پیش در اروپا تدریس می شد و کتاب درسی دانشجویان پزشکی بود) یا رازی یا خواجه نصیرالدین طوسی یا ریاضیدان معروف غیاث‌الدین جمشید کاشانی یا تقویم دقیق خیام رو ورق نزده باشه اصلا ایرانی نیست.فقط به مقاله "غیاث‌الدین جمشید کاشانی" در ویکی پدیا مراجعه کنید تا احساس غرور و سربلندی کنید نه احساس ذلت و حقارت.
    • DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      2 0
      درزمانی که ما صنعت و علم داشتیم امریکایی وجود نداشت و غرب وحشی به کشت و کشتار و خر نعل کنی مسغول بود .بد بخت بیسواد بیس از ۸۰۰ لغت مربوط به ستاره شناسی و فضا در زبان فضاشناسی کلا عربی و ایرانیست بزرگترین ددنشمند محاسبات پرواز آپولو به کره ماه پرفسور رضا ایرانی بود...... تو چی حالیته از تاربخ .خیانت قاجار اگر نبود ایران مهد تمدن از کل دنیا که جلوتر بود هنوز هم جلوتر بود. ای بدبخت عقده ای برو تاریخ اروپا را بخوان تا بفهمی کل ریاضیات و نجوم و پزشکی و ادبیات و علوم پایه و صنعت فولاد سازی را خصوصا از ایران یاد گرفتند. سری مجازی به موزه معروف مونیخ آلمان بزن وآثار باستانی فولادهای پیشرفته و وسایل جراحی چشم که هنوز دقیقا علم پزشکی همانها را استفاده میکند ، را ببینی ای خود تحقیر کن .واقعا دلم بحالت میسوزه. ۱۲۵۰ سال پیش در عراق در بیمارستان زیر زمینی بیماران را با وسایل مجهز برقی با باطری مداوا میکردند برو در اینترنت تا کشف شده آن توسط تیم دانشمندان خارجی را ببینی.....
    • BE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 0
      شما که مشخصا هیچ غلطی نکردی جز خوردن و خوابیدن و جفتک زدن و غرغر کردن
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      2 0
      امریکا کره ماه نرفته این دروغ و اینقدر تکرار کردن که بعضی ها باورون شد اون عکس هم تو هالیود گرفتن حالا هیچ جای دنیا هیچ کس این و باور نداره که امریکا تونسته باشه به کره ماه بره
    • سعید IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      2 0
      امریکایی ها حتی امروز هم نمی توانند به ماه بروند، اینها نتیجه تحقیق یک پروفسور فیزیک و نجوم امریکاییست که به صورت کتاب منتشر شده . اختلاف دمای سطح ماه نزدیک به ۴۰۰ درجه است و با توجه به نبود آب و یا هوا در سطح ماه برای خنک نگه داشتن بدن چند ماه نورد آنهم به اندازه چند دقیقه نیاز به سیستم خنک کننده ای به اندازه یک کشتی نفت کش است که باید به ماه برده شود و بوسیله لوله های متصل به سیستم و لباس، داخل لباس ماه نوردان را خنک کند، حالا شما این سیستم را با اون سفینه خنده داری که به نمایش گذاشته شد و ماه نوردانی که تنها با یک دست لباس ساده بدون وصل بودن به سیستم خنک کننده ای در سطح ماه گلف بازی می کردند مقایسه کنید !!!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    اولین بار مسئولین ایرانی پوشیدن چون قدشون برای تصاحب مناصب کافی نبود
  • BE ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    لویی اوا خواهر بوده مگه ؟
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      آره جوراب شلواری میپوشید چسبون و ...از دوره اون مد شد در اروپا
  • علیرضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 0
    خوب اگاهی ادم بیشتر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس