کد خبر 1268978
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
مدارس

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده از جانب وزرای مربوطه اول مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری بازگشایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه امروز کمیسیون متبوعش در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور دو وزیر علوم و بهداشت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: با توجه به توضیحات متولیان سه حوزه مدارس، دانشگاه ها و سلامت کشور در نشست امروز کمیسیون، برداشت ما این است که مدارس و دانشگاه ها در ابتدای مهرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: البته طبق توضیحات وزیر علوم دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد می توانند برای تکمیل طرح های پژوهشی خود در دانشگاه ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای تزریق ۷۰ میلیون دوز واکسن تا آبان ماه، افزود: امیدواریم با تکمیل فرآیند واکسیناسیون بتوانیم آموزش حضوری را پیگیری کنیم تا افت تحصیلی ناشی از آموزش مجازی جبران شود.

رئیس کمیسیون آموزش با بیان اینکه آموزش حضوری دانش آموزان به صورت تدریجی خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم با برنامه وزارت بهداشت واکسیناسیون ۱۵ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم، ۳.۵ میلیون دانشجو، ۸۰ هزار استاد دانشگاه و ۱۸۰ هزار دانشجوی دانشگاه های علوم پزشکی تکمیل شود و حوزه آموزش بار دیگر به صورت کاملا حضوری تداوم داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    3 0
    همی دو سه روز ، تا عید نوروز
  • مهسا IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 5
    آموزش مجازی به هیچ دردی نمیخوره.. متاسفانه والدین جای دانش آموز رو پر کردن و دانش آموز در اصل هیچ فعالیتی نداره..و افت تحصیلی شدیدی پیدا میکنن.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 1
      عصر تکنولوژی اطلاعات است - تکنولوژی کارهارا راحت کرده از زجر دیدن خوشتان می آد
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 3
    باز نکنید لطفا دانش آموزان را به کشتن ندهید اگه خودشون نگیرن برمیگردن خانوادهاشون میگیرن واکسن هم که تاثیرش ابدی نیست یه مدت هست و دوباره باید تزریق بشه
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    باز خدا را شکر که بالاخره تصمیم قطعی جمعی گرفته شد.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    (جناب سردار محسن رضایی میرقائد عزیز)مسئول گروه اقتصادی ریاست جمهوری:لطفامراقب باشید با(معطل کردن،انقباض،بی ثباتی،نامعلومی،بلا تکلیفی وانبساط اقتصاد)باعث ضرر وزیان خیلیها میشود وازطرفی هم خیلیها به سودهای کلان به زحمتی میرسند-مثلا وقتی روحانی تله برجام را امضا کرد وگفتند دیوار تحریمها شکست وهرچی ارز آزاد شد ورفت توجیب (برادران وخاندان،سلاطین ودلالان خودیشان)بخاطر رکود غیر تورمی شدید مجبور شدم(زمین تجاری مسکونی سه نبش) راکه هیچ زمین وخانه دیگر نداشتم را به یکدصدم قیمت حالا یعنی هفتاد میلیون بفروشم
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      اموزش زبان شما خصوصی و با امکانات خاصی است که مدارس ندارند!در ثانی مدرسه برای دانش اموزان محل تعامل و یادگیری مهارت حل مسئله و برقراری ارتباط است!و کاش به جای اینکه فرزندانمان را از ترس یادگیری کار بد و به قول شما حرف بد حبس کنیم طوری تربیت کنیم که قدرت تشخیص خوب و بد را داشته باشند و در هر محیطی بتوانند از خود و منش خود حفاظت کنند خصوصا برای پسران که قراراست سرپرستی یک خانواده را بر عهده بگیرند و حضورشان در جامعه اجتناب نا پذیر است
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      کدام تعامل و یادگیری از کدام سیاره آمده اید ؟ تو کلاس ۴۰ نفره بچه چی میخواد یاد بگیره ؟ فکر کنم غیرانتفاعی داری که سنگ آموزش حضوری را به سینه می زنی
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      من معلمم ٢٩ساله در بخش دولتي غير انتفاعي ندارم اما در عجبم از شما كه هنوز نميداني بچه ها چطور در كنار هم رشد ميكنند و ماهر ميشوند و اماده براي زندگي ميشوند!!تصور ميكنم خاطرات دبستان و دبيرستان خودتان بسيار كمرنگ است در هر حال والدين اگاه و فرهيخته ميدانند كه فرزندان در صورت حبس در خانه و عدم تعامل با گروه همسالان معيوب و بيمار ميشوند و نميتوانند در بزرگسالي از پس مشكلات بر بيايند!!
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    آموزش مجازی دیگر جز لاینفک آموزش شده برای مثال دو سال است که پسرهایم فقط از طریق مجازی آموزش زبان می بینند کاملا هم راضی هستیم و بعید است بعد از کرونا به کلاس حضوری بفرستمشان . ای کاش کلاس های آموزش و پرورش هم این امکان را برای بعد از کرونا برای اولیایی که تمایل دارند ادامه دهد. بچه من هر چی فحش و کار بد رو تو مدرسه یاد گرفته .
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    ترس و رسانه چه ها که نمیکنه! مردم دارن از ترس کرونا و داروهای کرونا و واکسن های کرونا می میرن نه از کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس