کد خبر 1268870
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
محمد جواد شکوری مقدم

با ارائه مدارک و مستندات متقن، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی «آپارات»، مجرم شناخته شد.صدور این رأی علاوه بر ایجاد رویه قضایی مناسب در کشور، به دو علت ارزشمند و حائز اهمیت است.

به گزارش مشرق، براساس اعلام روابط عمومی رسانه ملّی، وب سایت «آپارات» مدت‌ها به بهانه کاربر محور بودن، به پخش محتوای متعلق به سازمان صدا و سیما اقدام کرده بود و ضمن ضایع کردن حقوق سازمان و بیت المال، بخش عمده‌ای از درآمدش را از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به سازمان تأمین می‌کرد.این امر تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران‌ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان در بر داشت و موجب تضعیف جایگاه رسانه ملّی شد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی در مقابل کودتای رسانه‌ای خاموش خواهند ایستاد؟

از این رو با پیگیری اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان صدا و سیما و ارائه مدارک و مستندات متقن، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی «آپارات»، مجرم شناخته و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.صدور این رأی علاوه بر ایجاد رویه قضایی مناسب در کشور، به دو علت ارزشمند و حائز اهمیت است:نخست اینکه بر مسئولیت سایت منتشرکننده آثار در فضای مجازی (کاربر محور) و لزوم پرداخت کلبه ضرر و زیان وارده به سازمان صداوسیما توسط ایشان تأکید دارد.

دوم، صدور این قبیل از آراء علاوه بر صیانت از دارایی‌های فکری سازمان صداوسیما در بستر فضای مجازی، سبب تقویت جایگاه تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV) طرف قرارداد با سازمان و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 0
    دوستان یه پیشنهاد داشتم. امکانش هست صدا و سیما محتوای تولیدیش رو تو یه سایت با ترافیک رایگان قرار بده؟ ببینید برای من شهروند ایران همونطور که برنامه های پخش شده از روی آنتن رایگان هست آیا امکان دریافت رایگان اونا از طریق اینترنت هم میشه فراهم بشه؟ البته تلوبیون با ترافیک نیم بها امکانی رو فراهم کرده اما به خاطر حجم بالا خیلی به صرفه نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس