جلسه علنی مجلس

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی حتما موارد فاسدشدنی در گمرک را پیگیری کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در نشست علنی امروز پارلمان در جریان بررسی طرح امنیت غذایی اظهار داشت: بنده هفته گذشته به گمرک رفتم و بازدیدی از آنجا داشتیم که در آنجا با حجم انبوهی از سرم که پنج سال از تاریخ انقضای آنها می‌گذرد مواجه شدیم که واردات آن از آلمان صورت گرفته و ۵ سال است که وارد شده و اکنون فاسد شده است.

بیشتر بخوانید:

فرمانده اقتصادی دولت کیست؛ مخبر، میرکاظمی، خاندوزی یا رضایی؟ 

وی افزود: در کشوری که امروز محتاج سرم هستیم متاسفانه سرم‌ها وارد و فاسد شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی سرم در گمرک برای بیماران دیالیزی وارد شده است اما تاریخ انقضای آنها گذشته است، شیرهای خشکی وجود داشت که خانوادهای بسیاری به دنبال آن هستند. حجم قابل توجهی از این مواد مورد نیاز مردم اعم از مواد دارویی، سرم‌ها و شیر خشک در آن را در حال فاسد شدن است.

پژمانفر ادامه داد: برای مواردی که در گمرکات رسوب می‌کند حتماً باید نسبت برنامه‌ریزی شود و اگر فاسد شدنی است سازمان اموال تملیکی با توجه به نیاز مردم و نیاز در بازار اینها را به مردم در بازار عرضه کند که متاسفانه این کار صورت نمی‌گیرد اینها بیت المال است و پول بابت آنها داده شده است و مردم در تخت بیمارستان‌ها محتاج آن هستند.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: کمیسیون اقتصادی و آقای پورابراهیمی این موضوع را از طریق گمرک پیگیری و دنبال کند.

وی افزود: باید توجه شود که سرم در سال ۹۵ وارد شده و قطعاً یک بخش خصوصی آن را وارد کرده و به هر دلیلی ممکن است در گمرک مانده باشد. این گونه نباشد که در شرایط کرونایی این مانده یا دولت آن را وارد کرده و این کار انجام نشده باشد.

قالیباف ادامه داد: بسیاری از موضوعات در کالاها وجود دارد که وارد می‌شود و در گمرک به دلایل مختلف باقی می‌ماند و ممکن است که فاسد شود اینها را توضیح دادم که گزارش کامل تر باشد که نسبت به این موارد بی توجهی نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 0
    چرا مجلس ؟ قوه قضاییه باید ورود کنه و خاطیان این خسارت بسیار عظیم و قطعا عمدی رو به اشد مجازات برسونه
    • سعید IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 0
      قوه قضاییه برای ورود به این موارد نیاز به قانون دارد چون طبق قوانین موجود خصوصاً مواردی که اموال مالک حقیقی غیر دولتی دارد نمیشود برای اموال دیگران تعیین تکلیف کرد لذا باید قوانینی برای این موارد از سوی قانون گذار یعنی مجلس تصویب شود و طبق آن قوه قضاییه عمل کند
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    مشرق چرا گرانی سبزی رو کسی پیگیری نمیکنه؟ تو میدون تره بار مرکزی تهران چند نفر به اصطلاح قدیمی تره بار (با سابقه دزدی) دارن قیمت ها رو تعیین میکنن
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 0
      تنها سبزی نیست . کل مواد غذایی
  • محمدایوب IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    سازمان بازرسی این وسط چه کاره است. سازمان بازرسی که زیر نظر دولت غربگدا نبوده. باید نظارت و بازرسی میکرد واین بی ....های خدانشناس را شناسایی و به محکمه عدالت معرفی میکرد. بخش خصوصی هم وارد کرده باشه ارز از کشور داده پول مردم هست
  • رکنانیوز KR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    با دستور قالیباف همه گمرک خالی شد
  • DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    ای خدا این بروکراتی دست و پاگیر زمان کش موروثی دوره پهلوی منحوس بلای جون کشور شده لطفا مجلس و قوه قضائیه کندکاری گمرک رو فوری از بین ببرن! در گمرک باید مدیریت زمان براساس اولویتها برقرار بشه و قواعدی برقرار باشه حتی یک کیلو مواد خریداری شده با ارز مردم فاسد نشه. برعکس عملیات گمرکی هرساله بسرعت انجام وکالا مورد نیاز بشکل ضربتی بدست مردم برسه. برای صاحبان کالا زمان و ترمین ضرب العجل تعیین بشه اگر نیامدند کالا رو ترخیص نکردند ، کالا به همان میزان ارز خریداری و صرفشده بین مردم فروخته بشه تا انبارهای گمرک هم نفس بکشن و جا باز بشه. لازمه نیروهای جهادی مدیریت گمرکات رو هدایت کنن. برای رفع کندی از کارمندان بخش های مالی و حسابرسی درگمرکات بکار گرفته بشه. کار نشد نداره. این ایرادات در زمان اقای روحانی خیلی به اقتصاد کشور اسیب رسوند. لطفا باز تکرار نشه. از وزیر اقتصاد و غیره اثری و حرکتی دراین راستا نمی بینیم! بخش اقتصادی باید انقلابی و با مدیریت زمان عمل کنه تا یک تومن هم دولت و مردم ضرر نکنه.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    شما تازه نیامدی مجلس . دولت بنفش که ....... شما تا حالا چکار میکردی ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس