58 مورد تیراندازی و کشته شدن 5 نفر در تعطیلات آخر هفته در «شیکاگو» - کراپ‌شده

در تعطیلات آخر هفته منتهی به روز کارگر در شهر «شیکاگو» در آمریکا پنج تن از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، در تعطیلات آخر هفته در شهر «شیکاگو» آمریکا، ۵۸ نفر هدف  تیراندازی قرار گرفتند که هفت نفر از آنها کودک هستند.

به گزارش وبگاه «اپاک تایمز» در این سری تیراندازی‌ها  تاکنون پنج نفر جان خود را از دست داده و در بین قربانیان این حوادث یک کودک چهار ساله نیز مشاهده شد. این تیراندازی‌ها از عصر جمعه تا اوایل دوشنبه بوده است. به گفته اداره پلیس، پرسنل پلیس شیکاگو با افرادی که تیراندازی می‌کنند یا دیگران را می‌کشند، مشکل دائمی دارند. مقام‌های آمریکایی بر این باورند بیشتر تیراندازی‌ها توسط مجرمان انجام می‌شود.

شیکاگو، بزرگترین شهر ایالت «ایلینوی»است. شیکاگو با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده و پرجمعیت‌ترین شهر منطقه غرب ایالات متحده است. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

اخیراً نیز مرکز آرشیو خشونت‌های مسلحانه آمریکا گزارش کرد که در حالی که هنوز چهار ماه به پایان سال جاری میلادی باقی مانده آمریکا صحنه ۴۵۰ تیراندازی کوری بوده که در آنها دست‌کم چهار نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و یا بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند.

۵۸ مورد تیراندازی و کشته شدن ۵ نفر در تعطیلات آخر هفته در «شیکاگو»

در ادامه حوادث مرتبط با تیراندازی در ایالات متحده به واسطه آزاد بودن حمل سلاح در این کشور، در روزهای گذشته یک دانش‌آموز دبیرستان در ایالت «کارولینای شمالی» مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

 رئیس‌ پلیس  منطقه در یک نشست خبری در خصوص حادثه تیراندازی در دبیرستان «مونت تبور» گفت که در پی وقوع تیراندازی، مدرسه بلافاصله تعطیل شد.آن طور که  گزارش شد، فرد مظنون یکی از دانش‌آموزان دبیرستان بود. دانش‌آموزی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود به یک بیمارستان محلی منتقل شد و در آن جا بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس