«پوزیدون» ربات زیرسطحی ویرانگر روسیه

یک نشریه آمریکایی با معرفی جنگ افزار اتمی جدید روسیه نوشت، پوزیدون، یک ربات قاره پیمای زیر سطحی و قادر به نابود ساختن سواحل دشمن و تخریب آن‌ها با ایجاد سونامی است.

به گزارش مشرق، یک نشریه آمریکایی روز دوشنبه در مطلبی به سلاح جدید روسیه که از آن به عنوان قاتل اهداف آمریکا یاد می‌شود اشاره کرد و نوشت، روسیه آزمایش‌های ربات زیر دریایی خود به نام «پوزیدون» را آغاز کرده است.

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت، پوزیدون، یک ربات شناور ۸۰ پایی با نیروی اتمی است که در اصل یک موشک قاره پیمای زیر سطحی است و به گونه ای طراحی شده که هزاران مایل به طور خودکار حرکت می‌کند و قادر به نابود ساختن ساحل دشمن و تخریب آن با ایجاد سونامی است.

پوزیدون جنگ افزار اتمی با توانایی ایجاد سونامی

یک مقام دفاعی روسیه که نامش فاش نشده است در این زیمنه گفت: «در منطقه دریایی دشمن فرضی که با ابزارهای شناسایی محافظت می‌شود، آزمایشات زیرآبی موشک زیر سطحی پوزیدون در حال انجام است».

این مقام نظامی روس همچنین گفت: «راکتور در بدنه این زیر دریایی بدون سرنشین نصب شده است اما آزمایش‌هایی در این مرحله  در حال انجام است».

نشنال اینترست به نقل از منابع خبری روسی نوشت که پوزیدون مجهز کلاهک ۲ مگاتونی خواهد شد. این برای تخریب یک شهر کافی است. اما این سئوال را مطرح می‌کند که چرا روسیه ترجیح می‌دهد با یک زیر سطحی بدون سرنشین  به یک شهر آمریکا حمله اتمی  در حالی که موشک قاره پیما می‌تواند این ماوریت را در سی دقیقه انجام دهد.

روسیه خود می‌گوید پوزیدون یک سلاح تلافی‌جویانه است که از اولین حمله آمریکا انتقام می‌گیرد حتی اگر دفاع موشکی آمریکا بتواند صدها موشک قاره پیمای  روسی را متوقف کند.

نشنال اینترست سپس نوشت که در صورتی که بعید به نظر می‌رسد که ایالات متحده بتواند ۵۰۰ موشک بالستیک روسیه یا بیشتر را رهگیری کند اما بلا توجه به مسافتی که ایتن سلاح می خواهد طی کند، در مؤثر بودن این سلاح جای تردید وجود دارد.

قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا

اما نکته جالب‌تر است که می‌توان از پوزیدون علیه ناوهای هواپیمابر آمریکایی استفاده کرد. متوقف ساختن یک زیر سطحی بدون خدمه بسیار سریع و مجهز به سلاح اتمی برای دفاع ضد زیردریایی آمریکا بسیار دشوار است.

در سخنرانی مارس ۲۰۱۸، «ولادیمیر پوتین»   رئیس جمهور روسیه با توصیف این  سلاح جدید این کشور  و توصیف قدرت و سرعت  حرکت در عمق پوزیدون  گفت، پوزیدون با سرعتی چند برابر بیشتر از سرعت زیردریایی‌ها  اژدرهای پیشرفته و انواع کشتی‌های سطحی از جمله برخی از سریع ترین آنها واقعا فوق العاده است. آنها بی سر و صدا  و  قابل کنترل هستند. هیچ سلاحی در جهان وجود ندارد که بتواند برابر آنها مقاومت کند.

پوتین افزود: «قدرت اتمی پوزیدون به دلیل اندازه کوچک آن منحصر به فرد است و نسبت قدرت و وزن شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد. این واحد صد برابر کوچکتر از واحدهایی است که زیردریایی های مدرن را تغذیه می‌کنند، اما قدرتمندتر است و می‌تواند به حالت رزمی تغییر کند، یعنی ۲۰۰ برابر سریعتر به حداکثر ظرفیت برسد».

در حالیکه روسیه به دلایل امنیتی چندان درباره مشخصات جنگ افزار تازه خود اطلاعاتی را درز نکره، این نشریه آمریکایی بسان دیگر رسانه‌های این کشور تلاش کرد در این مطلب توانمندی جنگ افزار جدید روسیه را زیر سئوال ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 4
    روسیه هم مانند تمامی کشورهای جهان سوم متوهم و بیمار است.
    • BE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 0
      دیروز تو ردنکستان چند نفر از کورونا به درک رفتند خخخخخخخ
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    ۱۹:۵۱ قماشته ، قبل از هر اظهار نظر یا تحلیلی متن خبر را خوب بخوانید ک ضایع نشید ، نوشته یک نشریه آمریکایی « نشنال اینترست » اگر بیماری توهمی در کار باشه اون اربابتون آمریکاست ، در ضمن اگر حرف نزنید سنگین ترید نمیگن لآلی.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس