حمله سایبری

سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شد که حمله اخیر به پارلمان این کشور کار عوامل دولتی روسیه بوده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آلمان در اتهام زنی علیه روسیه، این کشور را مسئول حمله سایبری به پارلمان آلمان دانست.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، در حالی که آلمان آماده برگزاری انتخابالت سراسری می‌شود، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در شهر «برلین» به خبرنگاران گفت که روسیه مسئول حمله سایبری مجدد به پارلمان آلمان است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شد: «دولت آلمان اطلاعات موثقی در اختیار دارد که بر اساس آن می توان حملات سایبری را به س دولت روسیه یا رکن اطلاعات ارتش این کشور نسبت داد».

این دیپلمات آلمانی با بیان اینکه چنین رفتاری برای آلمان غیرقابل قبول و تهدید آمیز است، افزود: «دولت فدرال از روسیه می‌خواهد این اقدامات را فوری پایان دهد».

چندی قبل هفته نامه «اشپیگل» از حمله مجدد هکرهای وابسته به اداره اطلاعات نظامی روسیه  به پارذلمان آلمان خبر داد و مدعی شد که هکرهای روس با رخنه در  رایانه‌ای نمایندگان پارلمان آلمان می‌خواستند کنترل حساب‌های آن‌ها را به دست گیرند.

شدیدترین حمله سایبری شش سال پیش اتفاق افتاد که هکرهای  منتسب به روسیه چندین روز سامانه رایانه‌ای مجلس آلمان (بوندستاگ) را از کار انداختند. هکرها تلاش کرده‌ بودند تا با رخنه به سامانه ایمیل   نمایندگان پارلمان آلمان تا حد امکان اطلاعات سرقت کنند.

این در حالی است که مقام‌های روسیه بارها دخالت مسکو در حمله سایبری  به پارلمان آلمان را رد کرده‌ و ادعای  مقام‌های آلمانی دراین‌باره را «بی‌اساس» خوانده‌اند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان  با وجود حملات سایبری منتسب به روسیه اخبرا گفت که دلایل زیادی وجود دارد تا تلاش‌ها برای بهبود رابطه با روسیه را ادامه دهیم، اما با این نوع اقدامات کارها آسان انجام نمی‌گیرد. او البته هشدار داد که آلمان حق خود را برای پاسخ به روسیه محفوظ می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس