بیمارستان

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات امروز بیمارستان‌ها کمبود نیرو به ویژه کادر پرستار است و مرگ و میر بیماران در مراکز درمان به کمبود نیرو و کادر درمان ارتباط دارد.

به گزارش مشرق، محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران با اشاره به جهش‌های مختلف بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: به طور کلی بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و تنها راه پیشگیری از ابتلا به این اپیدمی و بحران جهانی رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از اقلام دارویی مانند فاویرپرامیر و رمدسیویر جزو شیوه نامه‌های درمانی کشور قرار گرفته است که تحقیقات نشان داده برای بیماران خفیف موثر نیست و بلکه عوارضی هم دارد. ما باید واکسیناسیون را در کشور سرعت بدهیم که البته طی یک ماه گذشته یک شتابی در زمینه واکسینه کردن افراد پرخطر و سالمندان انجام شده است.

شریفی مقدم بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد از جمعیت کشورمان واکسینه شده که باید این آمار شتاب بیشتری بگیرد. مردم باید توجه داشته باشند که ایمنی یک ماه بعد از تزریق دوز دوم واکسن در بدن ایجاد می‌شود و افراد پس از تزریق به هیچ عنوان ماسک ها را برنداشته و مانند سابق نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصمم باشند.

دبیرکل خانه پرستار ایران تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات امروز بیمارستان‌ها کمبود نیرو به ویژه کادر پرستار است و تحقیقات نشان می‌دهد که مرگ و میر بیماران در مراکز درمان ارتباط مستقیمی با کمبود نیرو و کادر درمان دارد.

شریفی مقدم افزود: در حال حاضر کشور نیازمند جذب ۱۵۰ هزار نیروی پرستار است تا به کف استانداردهای بین‌المللی در این بخش برسد. قرار بود که ۴۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان ها جذب شوند که این آمار به حدود ۱۳ هزار نفر رسیده و ۱۰ هزار نفر در بروکراسی کارهای اداری جهت جذب هستند و هنوز وارد سیستم درمانی و بیمارستان های کشور نشده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    یعنی یه مرد بین شما پیدا نمیشه که فریاد بزنه بخش عمده ای از این مرگ و میرها برخاسته از پروتکلهای درمانی، داروها و واکسن هاست؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    باید تامین بودجه بشه تا جذب شن.تبعیض بین پرستار و هوشبر و کارشناس اتاق عمل با پزشکان به شدت زیاد است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس