کد خبر 1268038
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
منصوریان

سرپرست باشگاه نفت آبادان گفت: با شرایط فعلی نفت آبادان هیچ مربی ای برای حضور در این تیم ریسک نمی‌کند.

به گزارش مشرق، جهانگیر کی‌شمس درباره آخرین وضعیت مذاکرات باشگاه صنعت نفت آبادان با علیرضا منصوریان اظهار داشت: شب گذشته و امروز مذاکراتی با وی داشتیم که در آن درباره مسائل مالی، بازیکنان و نفرات مصدوم تیم اطلاعاتی رد و بدل شد. قرار شد منصوریان بررسی‌هایش را انجام داده و ظرف ۴۸ ساعت نتیجه را به ما اعلام کند.

وی درمورد اینکه شنیده می شود منطقه آزاد اروند قرار است حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار این باشگاه قرار بدهد، پاسخ داد: چنین موضوعی درست نیست. قرارداد اسپانسری مان با سازمان منطقه آزاد اروند ۱۰ میلیارد تومان است که با وجود ۶ ماه پیگیری از این مبلغ هم تا امروز ریالی پرداخت نشده است. به ما گفته اند این موضوع باید ابتدا در هیات مدیره منطقه  آزاد اروند مصوب شود و سپس به شورای عالی مناطق آزاد تجاری برود. در صورت مصوب شدن در آن شورا هم باید به سازمان برنامه و بودجه دولت برود. پس از تایید در این سازمان باید روالی برعکس طی شود تا پول به باشگاه برسد.

سرپرست باشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: طبق قانون این قرارداد اسپانسری معمولا هر سال بیشتر از ۲۵ درصد نمی‌شود. ادارات دولتی اکنون از بودجه مصوب خود استفاده می کنند و از ماه دی بودجه اصلاحی را در اختیار می‌گیرند. در آن زمان در صورت موافقت تمام این سازمان ها می‌توانیم ۱۰ میلیارد دوم را در اختیار بگیریم. هنوز هیچ پولی از ۱۰ میلیارد اول را نگرفته و روی آن ۱۰ میلیارد  دوم هم نمی‌توانیم حساب کنیم.

کی‌شمس عنوان کرد: هر سال تا این زمان ۱۰ میلیارد گرفته بودیم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که این مبلغ را تاکنون به ما نداده‌اند. حتی اگر ۳۰ میلیارد را در اختیار بگیریم آیا با این مبلغ می‌توان در لیگ برتر شرکت کرد؟ این مبلغ پول یک بازیکن هم نیست. هر مربی ای موارد و مشکلات ما را می‌شنود می گوید اجازه بدهید ابتدا فکرهایم را کرده و سپس جواب بدهم.

وی درباره اظهارنظر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری مشکلات تیم های نفتی استان خوزستان پاسخ داد: همین پیگیری ها سبب شد  جلسه شورای ورزش استان روز گذشته تشکیل شود. دست نیاز خود را سمت افراد زیادی دراز کرده و از طریق رسانه ها مشکلات مان را مطرح کرده ایم. به احتمال یقین با تدوام این وضعیت شاید نتوانیم در لیک برتر شرکت کنیم.

سرپرست باشگاه صنعت‌نفت افزود: شش بازیکن تیم ما مصدوم هستند و سایر بازیکنان هم باید قرارداد ببندند که پولی برای تمدید قرارداد آنها نداریم. پول جذب سرمربی را هم ندارم. نهایت این ماجرا این است که به دلیل شرایط فوق بحرانی تصمیم بگیریم در لیگ برتر شرکت نکنیم. دست کم تیم نفت مسجد سلیمان تکلیف سرمربی اش را مشخص کرد و می‌خواهد به اردو برود اما با وجود تمام پیگیری‌ها هیچکس تاکنون برای اینکه به داد ما برسد جلو نیامده است.

کی‌شمس ادامه داد: روز گذشته هم در جلسه با مدیر کل ورزش و جوانان و معاون سیاسی استاندار تمام مشکلات باشگاه را شفاف اعلام کردیم و همین ها به معنی مذاکره است و اگر نتوانند کاری انجام بدهند خودشان باید پاسخگو باشند. این مسائل مثل فرد در آستانه مرگ است که هزینه عملش ۴۰۰ میلیون تومان است اما یک ریال پول ندارد و ‌می‌گویند انشاءالله نمی میرد اما با این وضعیت کار جلو نمی رود و تیم جمع نمی‌شود زیرا امسال به حدی قراردادها بالا رفته که نمی توان سمت جذب بازیکن رفت.

وی درباره اینکه آیا باشگاه صنعت نفت فصل آینده با سید سیروس پورموسوی همکاری نمی کند، گفت: شرایط پورموسوی هم مانند سایر گزینه های ما است. سرمربی مثل پزشک فوق تخصص است که اگر ببیند مریضش بسیار بدحال است و ۱۰ دقیقه دیگر می‌میرد، وی را عمل نمی‌کند زیرا اگر آن بیمار بمیرد، کارنامه ای منفی در کارنامه آن پزشک ثبت می‌شود.

سرپرست باشگاه نفت آبادان تصریح کرد: سرمربیانی که بیلان کاری خوبی دارند وقتی می بینند صنعت نفت در شرایط فعلی محکوم به سقوط است  ریسک نخواهد کرد. وقتی یک مربی می‌بیند بودجه ما مشخص نیست، از فصل قبل ۱۰-۱۵ میلیارد بدهی داریم، ۹ بازیکن باید جذب شوند، شش بازیکن تیم فعلی مان مصدوم هستند و قرارداد بازیکنی تمدید نشده است با خودش می گوید برای چه به نفت آبادان بیایم؟

وی ادامه داد: منصوریان هم برای حضور در تیم ما ۲ شرط مشخص شدن بودجه و وضعیت بازیکنان را تعیین کرده است. باید ابتدا بودجه ما مشخص باشد تا افق مان را معلوم کنیم. هدف ما حذف شدن و قهرمانی نیست بلکه هواداران آبادانی انتظار دارند یک تیم با بیش از ۵۰ سال سابقه که در استانی زرخیر مثل خوزستان قرار گرفته با هزاران میلیارد دارایی وزارت نفت این فصل یا آسیایی شود یا جایگاه خوبی کسب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس