مریخ

چین نمونه اولیه هلی‌کوپتر مینیاتوری را برای مأموریت های بعدی در سیاره سرخ ساخته که شبیه به مریخ نورد ناسا است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز؛ طبق اعلام آژانس علوم فضایی چین، این کشور پس از فرود تاریخی چند ماه پیش یک مریخ نورد رباتیک بر روی سیاره سرخ،  نمونه اولیه هلی‌کوپتر مینیاتوری برای کارهای نظارتی در مأموریت‌های آینده مریخ را توسعه داده است.

بر اساس عکسی که روز چهارشنبه در وب سایت مرکز ملی علوم فضایی چین منتشر شد، نمونه اولیه این هلی‌کوپتر از نظر ظاهری شبیه به روباتیک Ingenuity است، که توسط ناسا برای ماموریت این سازمان در سال جاری طراحی و ساخته شد.  آژانس علوم فضایی چین می‌گوید: "این هلی‌کوپتر می‌تواند ابزاری برای ماموریت‌های بعدی چین در مریخ باشد."

چین چندمین کشور در فرود مریخ نورد در فضا است؟

چین  در اولین ماموریتش در سیاره سرخ یک مریخ نورد را در این سیاره فرود آورد و پس از آمریکا دومین کشوری شد که این کار را انجام داد. پیشرفته‌ترین مریخ نورد ناسا یعنی Perseverance، در ماه فوریه روی مریخ فرود آمد.مریخ نورد ناسا که نبوغ نام دارد؛  اولین پرواز خود را در آوریل انجام داد و حدود ۳ متر (۱۰ فوت) از سطح مریخ بلند شد و ماموریت فضایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. مهندسان ناسا برای جبران فقدان بالابر آیرودینامیکی، Ingenuity را با تیغه‌های روتور بزرگتر - ۱.۲ متر (۴ پا) مجهز کردند.

ماموریت های بعدی چین در مریخ با هلی‌کوپتر مینیاتوری انجام می‌گیرد

نمونه اولیه هلی‌کوپتر چینی مانند نبوغ دارای دو تیغه روتور، پایه سنسور و دوربین و چهار پایه نازک است. طبق تصویر منتشر شده، هیچ پنل خورشیدی در بالای صفحه مانند Ingenuity وجود ندارد. نبوغ از آوریل بیش از ۱۰ گردش انجام داده و مسافت کلی بیش از ۲ کیلومتر (۱.۲ مایل) را طی کرده و مدت زمان پرواز آن تقریباً ۲۰ دقیقه بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس