به گزارش مشرق، محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای به بهانه نماهنگ دهه هشتادی ها در کانال تلگرامی خود نوشت: گویا نماهنگ دهه هشتادیا برای مخاطبی است که لابه لای هیاهوی زمانه ما کمتر دیده و شنیده می شوند.

اما من دوست دارم مخاطب این اثر را بزرگترها بدانم؛ همه ما و شما. کسانی که ریش سفیدانه و قیم مآبانه وقتی از کنار دهه هشتادی ها رد می شوند، در ظاهرشان متوقف می شوند و اگر زبان هم بکام بگیرند، لب می گزند و سری تکان می دهند که "ای امان، ما کجا بودیم و اینها کجا..." و احتمالا در خلوت غیررسمی و جلوت رسمی شان برای انقلاب غصه می خورند که چرا از حسین فهمیده ها به تینیجرها و گودزیلا ها رسیده است.

مخاطب این اثر دلانگیز را بزرگترهایی می دانم که گرفتار ظاهرگرایی و دینداری پوسته ای اند و باید دوزانو بنشینند ومغز و روح این انقلاب را در نسل نسلش به چشم بکشند.

چندین بار اثر را گوش دادم و هر بار غرق  مضامین شدم. گوئی می خواهد فریاد یک نسل را به زبان خودش به رخ بکشد: "نم نم بارونم و می بارم/ چجوری سوتیامو بشمارم" آری حسین علیه السلام شاهراه توبه و انابه است؛ که "هرکه آمد روضه ی تو خود به خود حر می شود"...

و من از "عکس کربلات پروفایل اینستامه" نسلی می فهمم که هویت حسینی اش را کتمان نمی کند و بدون لکنت فریاد می زند و سر دست می گیرد و به رخ می کشد.

و به به از قله نماهنگ که:" بدون هیچ معطلی از دم/ دشمنای تو را بلاک کردم" واین بغضی است الی یوم القیامه. انشاءالله.

چنانکه  إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ و الحق که دین ما خلاصه همین حب و بغض توحیدی است.

سرود می خوانند و همه ما را توجه می دهند که حسین و حسینیه فرزندان این انقلاب، محفلی و گعده ای و حجتیه ای نیست. حسین برائت است و مبارزه.

نماهنگ را دوست دارم؛ چون باطن آئینی دهه هشتادی ها را برای دهه های بی خبر به تصویر می کشد.

دوستش دارم چون بهانه ایست برای شکرگذاری. این نسل و هر نسل و من و ما و شما و این بچه ها، همه و همه پای سفره حضرت روح الله ایم که اگر نبود این باطن دلنشین نبود.

در ظاهر نمانیم...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سیما IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    4 1
    عالی و ممنون مشرق
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 1
    بنده خدا از جایی به جایی نرسیدیم! همیشه هم حسین فهمیدها بودن و هم گودزیلاها !
    • AU ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      حسین فهمیده های الان
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 0
    ما تو ظاهر نمی مونیم ولی شمام اونایی که درس حسین فهمیده و شهید رو از کتابا کشیدن بیرون از سیستم اموزشی ما بکش بیرون. و الا کم کم همین گودزیلا هم میشه ارزو واسمون. کلیپ هم قشنگ بود. دمشون گرم.
  • KIAN71 IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 1
    چه کِیفی کردم. مشرق ای کاش تربیت جامعه اصلا دست خودتو بچه‌های امام زمانی بود. اینطوری دیگه خیالمون از آینده ایران راحت میشد که دست نااهل و بیگانه پرست، نمیوفته.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    زیبا و پر مفهوم بود
  • KIAN71 IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    آخ که آقای علی ام نورایی چقدر من شما و بازی‌ها خصوصا تو فیلمهای قلاده‌های طلا و گاندو رو دوست دارم، همیشه بخوبی از پس نقشاتون برمیاین و دشمنانمونو با بازی کمنظیریتون میچزونیدشون. هیچوقتم تخریباشون واستون مهم نبوده، اگرم بوده به روتون نیاوردین تا گزک به بدخواهان مون ندین و همیشه استوار ایستاده‌اید. خلاصه کارهاتون همیشه غافلگیرکننده برامون. یکی از یکی بهتروقشنگتر. جذاب منی آقای نورایی عزیز.
  • یه آدم انقلابی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 2
    جانم حسین،جانم آقا خامنه ای
  • سیدامیر IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    همیشه تو هرجا درجا زدیم یک عده با معرفت و مرد علم رو نگه داشتن رویش های انقلاب طبق وعده الهی هرکدام برابر صد مرد جنگی هستند پس نگران این انقلاب نباشید انقلاب را خانه تکانی کنید.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 1
    وقتی هر کسی را برای کار فرهنگی منصوب کنن همین میشه. به اسم ساختار شکنی دارن فرهنگ را نابود می کنن.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 0
    تقصیرشماست همش
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    شاید از بهترین فیلم های چند سال اخیر توی مشرق بود
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 0
    نماهنگ دلچسبی بود
  • محمد صادقی نیا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 2
    کلیپ را بارها دیدم و بار ها در ذهنم چراغی را بر افروخت که هدف از ساختن این کلیپ چه بوده اگر هدف امام حسین ع است چرا واژه هایی غریب از مرام و مشی شیعه را دنبال میکند ؟! استدلال میکنید که فریاد نسل نوجوان است که به زبان خود عرض ارادت میکنند گویی نسل های قبل برای عرض ارادت خاموش بوده اند ! کلماتی مثل جون عمه ات ... بلاک ... پروفایل ... سلبریتی و... کلیپ را بیشتر به یک شوی اینستاگرامی تبدیل کرده است تا فریاد نسل نوجوان!
  • سعید IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    آن زمان که سیستم آموزشی ما از پیش دبستانی تا تحصیلات تکمیلی پر شد از یک عده حقوق بگیر روشن فکر نما و نیروهای انقلابی ، نخبه و دلسوز حذف شده و به این مجموعه ها به دلیل رابطه بازی راه پیدا نکردند ، کم کم به جای خروجی حسین فهمیده ها رسیدیم به خروجی گودزیلا ها . مقصر خود ما هستیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس