عزیزی‌اقدم در تکواندو به فینال پارالمپیک راه یافت

ملی‌پوش پاراتکواندو کشورمان در نیمه نهایی وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حریفی از روسیه را شکست داد و فینالیست شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های پاراتکواندو بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز گذشته در مجموعه ورزشی کاکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

اصغر عزیزی اقدم امروز (شنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران و در مرحله نیمه نهایی وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم پاراتکوندو به مصاف «زین‌الدین آتایف» از کمیته ملی پارالمپیک روسیه رفت که در این مسابقه با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری شد.

نماینده کشورمان راند اول مبارزه را با برتری ۳ بر ۲ پشت‌سر گذاشت، در راند دوم با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و راند سوم را هم با برتری ۳ بر ۲ پشت سر گذاشت و در نهایت با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز شد و به فینال راه یافت.

عزیزی اقدم در مبارزه نخست خود نیز «گومز مولینا» از کارستاریکا را ۱۱ بر ۹ شکست داده بود.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو سه نماینده داره که روز گذشته پورهنما نقره گرفت و امروز نیز رایحه شهاب و اصغر عزیزی به میدان رفتند. شهاب با شکست در دور نخست از صعود به فینال بازماند و به شانس مجدد رفت.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون (۱۰ طلا، ۹ نقره و یک برنز) کسب کرده است.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها در ریو با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین یکصد سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۶ زن و ۵۶ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس