کد خبر 1267407
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

به گزارش مشرق، کاربرفضای مجازی در توییتر نوشت: باورتون میشه یه موقعی عادی ترین اتفاق تو مدارس فلک کردن بوده و از اون عجیب تر اینکه اگه الان از بابا و بابابزرگتون در موردش بپرسید میگن:

درس خوندن هم درس خوندنای قدیم. یادش بخیر، لذتی که تو چوب و فلک بود تو تعریف و تمجید معلمای الان نیست!

آخه دیگه فلک شدن چه خیری تو یادش هست.

درس خوندن هم درس خوندنای قدیم+عکس

درس خوندن هم درس خوندنای قدیم+عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    10 27
    الان همه ی معلمان دوره ی ابتدایی همه روان شناس و تحصیلکرده در رشته های مخصوص کودکان هستند. روش ها خیلی تغییر کرده.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      24 4
      باهمین روانشناسی بودکه همه شاهدیم و داریم می بینیم اخلاق وبار سوادودرس نسل فعلی کیلویی هم نیست!
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    16 6
    خلایق هرچه لایق
    • مجید IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      12 2
      ولی ما با همون سیستم فلک و کتک هم درس میخوندیم، هم بازی و شادی بیشتری تو مدرسه و خونه داشتیم احترام بزرگتر ها را هم بهتر از امروزی ها. خدا را شکر درس خوان هم بودیم و موفق . امروز همه‌ی مدیر و معلم هایم را حلال میکنم ولی اگرچه آنقدر شدت عمل آنروزها را تایید نمیکنم ولی تسامح امروز هم شایسته نیست
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      14 3
      با تجربه بهتون می گم اون قدیمی بهتر بوده..
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    19 4
    خدا لعنت شون کنه .چرا باورمون نشه در حالیکه هر از چن گاهی خبر شکنجه ها و تنبیه های بدنی شدی بعضی از معلم ها هنوز منتشر میشه معلم های خود من که دهه شصتی هستم تا ابتدایی انقدر وحشی بودن که من با دیدن بعضی سریال ها تو همون ابتدایی فکر میکردم از ساواک منتقل شدن به اموزش پرورش
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    14 4
    یه فرهنگ غلط یه جز ترس و وحشت از علم چیزی به بار نمیاورد.همین الانم کل درس شده کنکور و امتحان کنکور واسه قبولی و تست و بازی با کلمات.درس خوندن باید واسه علم آموزی و آموختن زندگی باشه یعنی علم آموزی در کنار پرورش نه بازی با کلمات و نکات.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    19 1
    یه فرهنگ غلط یه جز ترس و وحشت از علم چیزی به بار نمیاورد.همین الانم کل درس شده کنکور و امتحان کنکور واسه قبولی و تست و بازی با کلمات.درس خوندن باید واسه علم آموزی و آموختن زندگی باشه یعنی علم آموزی در کنار پرورش نه بازی با کلمات و نکات.
  • درس خون سنتی LU ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    17 7
    بعد از طب سنتی باید درس خوندن و مدرسه سنتی هم مثل جایگزینی پزشکی مدرن جایگزین دبستان و دانشگاه بشه
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    12 2
    شاعر میگه درس معلم گر بود زمزمه محبتی / جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را . یک شاعر بی ذوقی هم گفته، چوب معلم ، گله / هر کی نخورده ، خله . نتیجه بعد حذف چوب و فلک : طفل گریزپای خل بیکار ازدواج نکرده مجرد بی هنر بی پارتی دهه ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ زیاد داریم .
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    6 1
    چماعت ازارطلب
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    22 7
    همون ها دکتر و مهندس خوب بیرون می داد نه الان که هیچی تهش نیست
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      16 0
      الان خروجی این وضعیت فعلی شده امثال هلیاقمه کش!چوب و فلک معلم برچیده شد،پیچیدگی های رفتاری مثل خون‌بازی،آرایشهای غلیظ واعتیاددانش آموزان جایگزین شد،یه کم از معلم حساب ببرندچه ایرادی داره؟
    • DE ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      5 2
      طبق کدوم امار این حرفها رو میزنید؟ تاجایی که یادمونه متاسفانه در زمان رضاخان و محمدرضا پهلوی ملعون همه مهندس ها رو از خارج میاوردند تا برجی بسازند! کدوم دکتر مهندس عالی؟ شاید تعدادی به اندازه قلیل واقعا درس خون و کاری بودن. یک نگاهی به مسکن اکثریت مردم در دهه 30 ،40 و 50 و خانه های روستاهایی اون زمان بندازید که با یک زلزله چطور زوارشون در میرفت و خاک شیر می شدن! تعداد مرگ و میر زلزله های دهه 20 و 30 ، 40 و 50 ، 60 نشون میده مهندس ها ساختمان ها رو اصلا مقاوم واصولی نمی ساختند، واقعا مهندس ها جقدر عالی بودند! ما بی خبریم!
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    34 3
    یادمان باشد آن زمان سواد ارزش داشت. یعنی یک فرد با دیپلم در یک محله خدایی می کرد و یک لیسانس در کل شهر بود جلویش تا کمر خم می شدند. ضمنا باسوادهای آن زمان واقعا با سواد بود. مدارس بسیار سختگیر بودند و فارغ التحصیلان دبیرستانهای آن زمان از فوق لیسانسهای الان با سوادتر بودند. مدل 12 آن زمان به اندازه معدل 20 حالا ارزش داشت. باور بکنید یا نکنید الان دانشجوی مقطع فوق لیسانس داریم حتی در معتبرترین دانشگاههای کشور که نمی داند و نمی فهمد مساحت دایره را چطور حساب می کنند و یا نمی داند 0.51 بزرگتر است یا 0.53 و استاد باید برایش توضیح دهد و ثابت کند. آن زمان اگر یک بچه نمره نمی آورد خودش مقصر بودند و والدین اگر آن بچه در مدرسه تنبیه نمی شد ناراحت می شدند. حالا در نظام آموزش توصیفی معلم بیچاره به بچه ای اصلا هیچ نمی فهمد و همه سوالات را اشتباه جواب داده برایش نوشته نیاز به تلاش بیشتر آن وقت پدر بچه آمده مدرسه هوار می کشد که به چه حقی بچه من را قبول نمی کنید؟ و مدیر می رود نمره را دستکاری می کند و به بچه عالی می دهد. پس خودمان را گول نزنیم. افزایش سطح سواد بعد از انقلاب نتیجه قبول شدن های الکی بچه های تنبل و بی سواد است. از بین رفتن حرمت معلم و مدرسه و آموزش نتیجه ای جز این ندارد.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    18 3
    اتفاقا بچه های قدیم باسواد تر و منظبت تر و بزرگی و کوچکی را بهتر از الان می دانستند البته که یک مقدار هم زیاده روی در تنبیه بود
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      5 9
      باسواد یعنی منضبط رو مثل شما مینوشتن؟ سوادشون ربطی به تنبیه نداشت.
    • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      7 8
      از املای منظبط شما مشخصه چوب و فلک چقد تاثیر داشته
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      8 2
      چون به خاطر سیاست های کثیف حرمت معلم را نشکسته بودند و مثل الان نیست که هر کس و ناکسی به خود اجازه می دهد به معلم توهین کند .
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      12 0
      تأثیرش اون جاست که اگر همین متن تحویل یک دهه هشتادی نوشته باشه این شکلی می نویسه: عطفاقن بچه های جدیدباثوادطرند،منذبط طرندوبذرگ کوچکی رابحترازغدیم می دانندالبطحه ک ی مغدارظیاده روی درطنبیح بود
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      5 0
      الان از روی املای یه کلمه تشخیص دادین که دوستمون سواد نداره؟ مثل دکترای امروز با روش امروز که قیچی رو تو شکم بیمار ول می کنن می مونه نه؟ من امروز از نزدیک دارم شیوه ی تدریس و نمره گرفتن دانش آموز و میزان یادگیری ها رو می بینم، پوچ پوچ پوچ. یک دهه دیگه خروجی کار رو می بینید. یه فاجعه. البته برای همه ی معلم ها و دانش اموزها نیست اما این مدلی که من دیدم توی اون اخلاق داره به سمت صفر حرکت می کنه، گذراندن دروس هم به پارتی و زد و بند. امیدواریم تهش خیر باشه و ما در اشتباه..
  • DE ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    8 14
    چوب و فلک مزخرفه! مگه میخواهید یک عمر بدبخت بچه ها رو ترامایی کنید؟ این مقاله ضد تربیت درسته. کردها تو مدارس شون 44 سال پیش همیشه بچه های ابتدائی رو با ترکه میزدن کباب میکردن! اونا مثلا به کجا رسیدند؟ تو همین سنندج پیش از انقلاب دوره مدیریت مدارس ابتدائی امثال بابان و کمانگرهای مزخرف وحشی همه کردهای سنندج44 سال پیش ترکه زدن بچه هاشون یادشون نرفته! بجای این یک مقاله بذارید که چطور معلم ها رو توانمند و پرمایه کنید تا بچه ها رو خوب مفید اموزش بدن.
  • آشنا IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    7 11
    سلام!کاری به درست و غلطش ندارم باید متخصصین و اهلش نظر بدن ولی پزشکان جدیدا به این رسیدند که ضربه هایی به کف پا باعث رفع کندی ذهن و جلوگیری از آلزایمر میشه شاید حکمتی پشت این روش بوده
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      8 4
      بی دلیل نیست که تومدارس کره جنوبی فیلم مستند باپرچم کره جنوبی گوشه کلاس درس هست آن هم توسایت آپارارت که معلم های کره جنوبی ازدانش آموزخاطی یاتنبل میخوان کفش وجورابش رودربیاره روی میزقراربگیره تابه کف پاشون بزنه وچوب وفلکشون کنه! الان هم مقام اول پیشرفت دردنیاهستندهم لوازم خانگی وگوشی هوشمندوتجارت وعلم با این روش آموزش وپرورش سخت گیرانه
    • DE ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      7 1
      خوبه شمارو هم بخاطر خطاهای کوچک چوب و فلک کنن؟ از خودتون شروع کنید بد نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • دهه 60 GB ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    12 2
    من یه معلم داشتم دوم دبستان اگه بچه ها ( (بعضیها دو سه بار روفوزه شده بودن) درست نمی خوندن با لبه قطور کتاب پشت هم می کوبید تو سرشون جلوی ما. بچه بودم ولی میفهمیدم که طرف نفهم هست. بعضی ازین بچه ها رو میشناختم وضع مالی خیلی ضعیفی داشتن. همچین هم جالب نیست. هر چیزی به اعتدال. نظم و ادب یعنی دبستان یا ادبستان. نه کُتکستان.
    • DE ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      4 1
      دهه پنجاه قبل از انقلاب زمان شاه ملعون تو سنندج مدرسه ابتدائی بینش میرفتم که مدیرش خانم مادلن کمانگر خشن بود او با خط کش کلفت قطورش دست بچه ها رو بخاطر چند دقیقه دیرامدن تو زمستون یخ کباب و سرخ میکرد! معاون لنگ ، خشن عقده ای اش سر صف بچه ها اگر کمی اینور اونور می شدند با میل بافتنی وحشیانه تو پاشون فرو میکرد. معلم کلاس دوم ما خانم حبیبی سادیس و دیوانه اصلا درس دادن بلد نبود . هر روز تکالیف سنگین به بچه ها میداد، اکثر دانش اموزان از پس نوشتن اینهمه مشق برنمیامدن. هردانش اموز کرد و غیره اگر مشق اش رو کامل ننوشته بود، به فراش میگفت بیاد جوراب دانش اموز رو در بیاره و پاهاشو سفت بالا نگه داره ، بعد این معلم روانی با نفرت تمام بایکدسته ترکه های تازه بهاری زیر پای بچه ها می کوبید گاهی 90 درصد کلاس رو با این روش وحشتناک شکنجه میکرد و کل کلاس رو داد و فریاد وحشتناک و گریه پر میکرد. تن بقیه بچه ها از وحشت می لرزید. در پائیز و زمستان همین خانم حبیبی مو طلایی که فقط به قر و فرش اهمیت میداد ، با شدت و حدت تمام با خط کش قهوه ایی کلفت اش تمام بچه های بیچاره رو لت و پارمیکرد! یک خانم تبریزی سال سوم به مادرس میداد که خیلی مهربون و واقعا معلم نمونه تمام عیار بود یادش همیشه گرامی باد. در کلاس پنجم یک معلم کرد داشتیم که کتک نمی زد ولی به بچه ها فحش های بدی میداد و دائم بچه ها رو تحقیر میکرد. مدرسه بینش مدرسه نبود بلکه یک شعبه از شکنجه گاه ساواک سنندج بود.یکی از همکلاسی های کرد بنده برای همین رفتارهای خشن برای همیشه از مدرسه فرارکرد و از ترسش دیگه به مدرسه نیامد. برای همین همیشه این خانم مادلن کمانگر خشن و بیرحم رو لعنت می فرستم. فک و فامیل هاش بعد انقلاب همه ضد انقلاب و کوموله از اب درامدند.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    7 6
    خجالت آوره
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    8 0
    توی عکس درس نمیخونن دارن یه چیزی میدوزن
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      6 0
      احتمالابایدطرح کادقدیمیاباشه
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    9 5
    درسته برای همین کتکهاست که درصد باسوادی 100 درصد بود تو قاچار و دوران پهن لوی!!! الان دیگه بچه المپیادی هم نمی بینیم. تو دوران قاجار بود. حیف!!!!
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      11 0
      خودتان را با همین حرفها گول بزنید. آره. آن زمان سواد حکم کیمیا را داشت و برای همین سختگیریها ارزش داشت. سواد کسی که نصاب الصبیان را یاد می گرفت کم از المپیادهای ریاضی الان نبود.
  • ناشناس IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 12
    لعنت بر پدر و مادر این جور معلمها . من خودم زخمی این معلمها در دهه 60 هستم چند روز پیش یکیشون را توی خیابون دیدم باور کنید خواستم اونو بکشم و تیکه تیکه کنم به خاطر اون همه کتک بسیار خاطره بد دارم و شبها در استرس میخابم البته به موقعش انتقام خواهم گرفت
  • DE ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 2
    اقای راوی شما مگه کارشناس تربیتی هستید که چنین نسخه های وحشتناکی برای تربیت بچه های مظلوم می پیچید؟ حاضرید بچه شما برای کوچکترین خطایی هر روز یک دور چوب و فلک بشه؟ فقط بیماران مازوخیست ازکتک خوردن و درد کشیدن لذت می برن نه کودکان سالم . پدرمادرهای باعقل هیچوقت حاضر نمیشن بچه هاشون رو دست یک معلم خشن و ترکه زن بسپرن ! خاک بر سر قاچاری های بی عرضه و بی لیاقت ! که سه چهارم خاک ایران رو مثل اب خوردن به باد دادند! این چوب و ترکه برای اوناخوب بوده نه کودکان ایرانی!
  • DE ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 4
    برای همین تو دوره قاجار و پهلوی ملعون همه پروفسور و نابغه و دانشمند از اب درامدند ولی ما از وجود این معادن گنج بی خبریم! اقای روای خوبه بری به امارها یک نگاه بندازی ببینی دردوره قاجاری و پهلوی منحوس افراد باسواد خیلی قلیل بودند ولی امروز در ایران افراد تحصیل کرده و باسواد بسیار زیاده و با اون زمان قابل مقایسه نیست. جا از مدرسه در همین فضای مجازی میشه هر نوع اطلاعات و دانشی رو مطالعه و زیر ورو کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس