کد خبر 1267373
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
سرای شهزاده

شرکت «وسترن یونیون» بزرگترین شرکت انتقال پول جهان پس از دو هفته تعلیق فعالیت‌هایش در افغانستان، خدمات‌دهی در این کشور را از سر گرفته است.

به گزارش مشرق، «وسترن یونین» بزرگترین شرکت انتقال پول جهان در توئیتی اعلام کرد که خدمات انتقال پول به افغانستان از سرگرفته شده و کنون مشتریان این شرکت در ۲۰۰ کشور مختلف جهان قادر خواهند بود تا به عزیزان خود در افغانستان پول حواله کنند.

این شرکت افزود که از تاریخ ۳ تا ۱۷ سپتامبر هزینه حواله به افغانستان صفر خواهد بود.

گفتنی است که پس از تعیین سرپرست طالبان برای بانک مرکزی افغانستان، بانک‌ها در این کشور کار خود را آغاز کرده‌اند و این راه را برای فعالیت شرکت‌های انتقال پول در افغانستان هموار کرده است.

براساس برآورد بانک جهانی، میزان حواله‌ها به افغانستان در سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۸۹ میلیون دلار چیزی معادل ۴ درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان بود.

گفتنی است که از امروز «سرای شهزاده» بزرگترین مرکز تبدیل ارز در کابل نیز آغاز به کار کرده است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته در ارتباط با تحولات اخیر افغانستان گفته بود که تحریم ها علیه طالبان باعث حل مسائل و مشکلات این کشور نخواهد شد.

وی اظهار داشت: جامعه بین‌الملل باید به دنبال کمک به توسعه و بهبود وضعیت در افغانستان در مسیر صحیح باشد و با حمایت از بازسازی صلح آمیز این کشور سطح زندگی مردم را بالاتر برده و ظرفیت توسعه مستقل این کشور را افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس