کد خبر 1267227
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
گفت‌وگوی رهبران انگلیس و هلند درباره اوضاع افغانستان

«بوریس جانسون» و «مارک روته» نخست وزیران انگلیس و هلند در تماس تلفنی پیرامون اوضاع افغانستان و ضرورت پیگیری تلاش‌های بین‌المللی و هماهنگ برای جلوگیری از بروز بحران انسانی در منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق از دفتر نخست وزیر انگلیس، رهبران دو کشور تاکید کردند که هرگونه شناسایی طالبان منوط به رعایت حقوق بشر و اجازه عبور امن اتباع خارجی از افغانستان است. آن‌ها توافق کردند که در زمینه حضور مجدد دیپلماتیک در افغانستان به محض اینکه اوضاع سیاسی و امنیتی اجازه دهد با یکدیگر همکاری کنند.

تقویت روابط دو جانبه و ضرورت رفع اختلاف نظرها درباره پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف درباره آن بحث و تبادل نظر کردند.

پیشتر وزرای امور خارجه و دفاع اتحادیه اروپا در اسلوونی که ریاست دوره‌ای شورای اروپا را برعهده دارد گردهم آمده تا درباره اوضاع افغانستان گفت‌وگو کنند. جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در پایان دو نشست تصریح کرد که آینده افغانستان یک مساله کلیدی است و تاثیر مستقیمی بر امنیت اروپا دارد.

به گفته وی، قرار شد که یک هیات مشترک اروپایی با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی و هماهنگی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در کابل حاضر شود تا عملیات خروج شهروندان خارجی را که در افغانستان جامانده‌اند تکمیل کند.

تشکیل یک پلتفورم (بستر) گفت‌وگو با کشورهای همسایه افغانستان برای بحث‌ در خصوص مدیریت مهاجرت از این کشور، جلوگیری از گسترش تروریسم و مقابله با جرائم سازمان‌یافته از جمله قاچاق مواد مخدر و انسان از دیگر برنامه‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با اوضاع افغانستان است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GE ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    به هلند چه؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس