کد خبر 1267089
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
عکس/ دیدار تیم‌های فوتبال پاس همدان و تراکتورسازی تبریز

در هفته های گذشته مدیران تراکتور با ایجاد فضای رسانه ای از این گفتند که مالک تیم شان دلخور است و دیگر قصد هزینه ندارد.

به گزارش مشرق؛ این روزها تعدادی از مسئولان باشگاه تراکتور و مسئولان شهری ورزقان و حتی گروهی از مدیران مس سونگون حرف از کمک به باشگاه لیگ برتری تبریزی می زنند. کمکی که البته یک تخلف آشکار قانونی است.

پنجره نقل و انتقالات باشگاه تراکتور به مالک محمدرضا زنوزی به دلیل پرونده های متوالی ایجاد شده در فیفا بسته است. آنها فعلا و به صورت فوری بیش از ۳۵ میلیارد تومان به بازیکنی بدهکارند که غیر از غرامت برای شان هیچ نداشته. یعنی باید این میزان پول را به استوکس بازیکن پرحاشیه بدهند که تبریز را ول کرد و رفت!

در هفته های گذشته مدیران تراکتور با ایجاد فضای رسانه ای از این گفتند که مالک تیم شان دلخور است و دیگر قصد هزینه ندارد. آنها خواهان پرداخت بدهی ها از سوی صنایع استان شدند و توپ را به زمین خاندان پایداری و بستی میهن در بخش خصوصی و باشگاه مس سونگون ورزقان انداختند.

البته شرکت خصوصی بستنی سازی بعد از کمی بازتاب تبلیغاتی، هیچ پالس  روشنی نداد اما جالب این بود که الله وردی دهقان نماینده مردم ورزقان و پس از او حضرتیان رئیس هیات مدیره باشگاه مس سونگون به طور رسمی از این گفتند که تصمیم به حمایت مالی از تراکتور دارند.

جملاتی که اگرچه احتمالا محبوبیت آنها را بین هواداران تبریزی زیاد می کند اما یک تخلف آشکار قانونی است.

باشگاه ورزشی مس سونگون  که در لیگ فوتسال قهرمان ۴ دوره متوالی شده، بدون شک تمام هزینه های این ۴ قهرمانی اش به اندازه مبلغ بدهی استوکس نمی شود، تیمی است وابسته به صنایع مس ایران که حدود ۵۰ درصد سهامش متعلق به سهام عدالت است و هزینه چنین رقمی به هر عنوانی از کمک باید مصوبه قانونی از اعضای مجمع بگیرد.

رقمی مه به نظر می رسد بیش از کل مصوبه قانونی فعالیت ورزشی صنایع مس برای یک سال در استان آذربایجان باشد. آن هم پولی که قرار است هزینه اشتباهات فاحش مدیریتی مالکی شود که همین حالا هم می گوید حاضر به پس دادن این تیم نیست و اقلا ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از این بدهی ها دارد و می گوید این بخش های استانی بیایند و در قالب کمک بلاعوض یا اسپانسرهای مقطعی، حمایتهایی از ما داشته باشند.

باشگاهی که به تازگی پرونده قراردادهای دلاری اش با دو کاپیتان پیشین تیم ملی جنجالی شده است و احتمالا همان دو قرارداد هم بزودی پرونده هایی جدید را برایش تشکیل می دهند.

پول پاشی های ویران کننده ای که غیر از به چالش کشیدن باشگاه دوست داشتنی تراکتور، نقشی کلیدی در افزایش نجومی قیمت های بازیکنان در لیگ برتر را داشته است.

این اصرار بر تخلف قطعا با واکنش نهادهای نظارتی روبرو خواهد شد و فشارهای خارج از مسیر قانونی حتی اگر از سوی نمایندگان مجلس هم باشد که در تناقض با فرمایشات اخیر رهبر انقلاب هم خواهد بود، قطعا تبعاتی سخت برای خاطیان به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 5
    اگه خصوصیه پولشو باید مالک باشگاه بده. اگر باشگاه دولتی بود میتونست مثل باقی تیم ها از بودجه دولت استفاده کنه نه اینکه تا دلشون بخواد در ظاهر فوتبال پولشویی کنن و بدهی ببار بیارن بعد بگن دولت بیا پول بده. البته فکرکنم مالکشون مثل قبل نمیتونه راحت وام های کلان بانکی از سیستم بانکی کشور بگیره و احتمالا بخاطر همینه که اصلا برنگشته ایران چون میدونه یه خبرایی هست
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    10 1
    پس‌چرا ازاین پولها بیت المال ب ای استقلال و پرسپولیس خرج میشود و غیر قانونی نیست؟
    • میثم IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      عزیزم آخه تراکتور مال ترک هاست. یعنی شما نمی دونستی؟
  • مادی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    مشرق حان تخلف و غیر قانونی بودن همین بس که منابع و درآمد اای مس و طلای سونگون در کرمان و به کام تیم های کرمانی و ساخت ورزشگاهشان هزینه میشود سواد مجازی هم خوب چیزیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس