کد خبر 1267066
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
تدابیر ویژه برای حفظ سلامت زائران اربعین

منابع عراقی به تدابیر اتخاذ شده به منظور حفظ سلامت زائران اربعین حسینی(ع) که از سوی آستان مقدس حضرت عباس(ع) تدارک دیده شده است، اشاره کردند.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، آستان مقدس حضرت عباس(ع) از اقدامات و تدابیر انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در جریان مراسم اربعین خبر داد و آنرا با هدف حفظ سلامت زائران و خادمین سقای دشت کربلا دانست.

از سوی دیگر «اسامه عبدالحسن» مسئول امور بهداشتی تولیت حضرت عباس(ع) اعلام کرد: طرح خدمات بهداشتی و پزشکی با همکاری بخش مربوطه در آستان حضرت عباس(ع) و وزارت بهداشت تدارک دیده شده است.

میزان پیشرفت در پروژه ساخت صحن حضرت زینب(س) در جوار بارگاه امام حسین(ع)

از سوی دیگر واحد پروژه‌های فنی مهندسی عتبه مقدس حسینی خبر داد که نسبت پیشرفت در پروژه ساخت صحن حضرت زینب(س) در جوار بارگاه امام حسین(ع) به ۶۰ درصد رسیده است.

«حسین رضا مهدی»، رئیس واحد پروژه‌های فنی مهندسی عتبه مقدس حسینی تأکید کرد که این صحن در زمینی به وسعت ۵۰۰۰۰ مترمربع ساخته می‌شود و در آن چند ساختمان ساخته می‌شود.

او گفت که یک ساختمان چهار طبقه برای اطعام زائران در ۱۴ هزار متر مربع و یک ساختمان برای خدمات درمانی و یک ساختمان بازار سنتی زینبیه در این مجموعه ساخته می‌شود.

وی افزود که یک صحن روباز با سرداب‌های مجهز به تهویه و مقام خیمه دارالحرب و کتابخانه و موزه و یک تونل که خیابان الشهداء را به مرقد ابن فهد حلی در خیابان قبله متصل می‌کند از دیگر بخش‌های این پروژه عظیم هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    12 0
    فقط راه را باز کنن از هر دو جهت بقیه با خدا و امام حسین و حضرت عباس باید از سال گذشته عبرت بگیرند که نمیگیرند.زیارت اربعین هیچ کس مریض نمیشه برعکس همه شفا پیدا میکنن اینو سال گذشته همه شاهد بودند
  • دخیلک یا کفیل زینب الحورا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین علیه
  • هانیه IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    ان شاءالله راه کربلا مثل گذشته بازبشه و بتونیم بریم زیارت ...خدا به حق اهل بیت این ویروس رو ازتمام جهان پاک کنه ...امین یارب
  • لبیک یا حسین IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    شما رو به خداوند متعال قسم میدهیم راه کربلا را باز کنید آنجا دارالشفای شیعیان وعزاداران حسینی است پارسال حماسه چهارده میلیونی اربعین حسینی در کربلا معجزه ی خداوند متعال محقق شد همه دیدند هیچ زائری بیمار نشد چرا عبرت نمیگیریم،راه را باز کنید زیارت کربلا را آسان کنید لبیک یا حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس