کد خبر 1266839
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
پیامدهای ورود به پیک ششم کرونا/شاید «دلتا» با «لامبدا» بماند

وزارت بهداشت ترکیه در باره روند افزایشی آمار کرونا به ویژه مرگ و میر ناشی از ویروس جهش یافته دلتا کرونا هشدار داد.

به گزارش مشرق، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد روند ابتلا به کووید۱۹ سیر افزایشی به خود گرفته و در صورت ادامه این روند، ظرف دو هفته آینده دستکم ۳۵۵ هزار مبتلای جدید و چهار هزار فوتی به آمار کرونایی افزوده خواهد شد.

گفتنی است؛ هم اکنون در ترکیه آمار کل مبتلایان به کرونا از مرز شش میلیون و شمار فوتی‌ها نیز از رقم ۵۳ هزار نفر عبور کرده و روزانه دستکم ۲۰ - ۲۵ هزار نفر به شمار مبتلایان و حدودا ۲۵۰- ۳۰۰ نفر نیز به آمار جان باختگان کرونایی در این کشور افزوده می‌شود.

دکتر آتا نوزاد یالچین متخصص بیماری‌های عفونی هشدار داده است، با نزدیک شدن فصل مدارس و افزایش تردد درسطح شهرها، خواه ناخواه آمار کرونایی در روزهای آینده به طور تصاعدی زیاد خواهد شد، برای جلوگیری از اشباع بخش‌های مراقبت ویژه و کاستن میزان مرگ و میرهای کرونایی، تشویق واکسیناسیون خصوصآ برای افراد مسن و بیماران مزمن و حاد الزامی است.

این در حالیست که بخش عمده‌ای از ممنوعیت‌های کرونایی از دوماه قبل لغو شده و قرار است آموزش حضوری در مدارس این کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ارائه کارت واکسیناسیون و یا گواهی تست کرونایی از دوشنبه آینده (۱۵ شهریور) آغاز شود.

علاوه بر این مطلب ارائه کارت واکسن ویا گواهی منفی تست پی سی آر در مسافرت‌های بین شهری با وسایل نقلیه عمومی نیز از ۱۵ شهریور اجباری خواهد بود.

کارشناسان هشدار می‌دهند به دلیل پایین بودن میزان تزریق دوز دوم واکسن (۶۰%) دستیابی به ایمنی عمومی میسر نبوده و در صورت ادامه این روند، بازگشت ممنوعیت و محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    6 10
    به درک اسفل السافلین .. امیدوارم فقط کوردها رو درگیر نکنه
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      11 1
      خاک برسرت اتفاقا کردها بیشتر دارن نفله میشن تروریست بدبخت.
    • سعید US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      9 0
      خداوند به همه مردم جهان رحم بکنه.کوردها بخاطر عدم رعایت بهداشت و زندگی بدوی و عدم نظم پذیری و نداشتن درک درست از بهداشت و زندگی شهری و اروپایی بیشتر قربانی میشوند.خداوند کرونا رو از همه دنیا دور بکنه.الهم عجل لولیک الفرج
    • حسین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      3 0
      تو مغز شماها چی میگذره؟ یا اصلا چیزی هستش؟ جنوب شرق ترکیه که همون کردها باشن به دلیل عدم رعایت بهداشت و فاصله و واکسن زدن ( انگار رئیس قبیله هاشون گفتن واکسن نزنن) دارن میمیرن بعد توی تروریست اومدی از کشته شدن انسان غیر کرد خوشحالی میکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس