کد خبر 1266779
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
میانمار

دولت انگلیس در دور جدید تحریم‌های خود علیه میانمار یک شرکت و رئیس آن را به فهرست تحریم‌های پیشین خود علیه این کشور اضافه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت انگلیس  از اعمال تحریم های جدید علیه میانمار خبر داد.

دولت انگلیس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: با اعمال تحریم‌های جدید علیه میانمار، شرکت "Htoo" یک شرکت هلدینگ و رئیس آن "Tay Za" را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

انگلیس  پیش از این در پی کودتای نظامی در میانمار،   اشخاصی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

پیشتر، دولت انگلیس در دور اول تحریم های خود علیه میانمار  اعلام کرده بود ۶ ژنرال در میانمار را به دلیل همراهی در کودتای این کشور در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

لندن همچنین گفته بود شرکت‌های انگلیسی نباید با شرکت‌های وابسته به ارتش میانمار تجارت کنند در غیر این صورت مشمول تحریم‌های تنبیهی می‌شوند.

بر این اساس، مین آنگ هلاینگ از فرماندهان ارتش میانمار و ۵ عضو شورای اداری نظامی به واسطه شرکت در این کودتا توسط دولت انگلیس تحریم شدند.

پیش از این، انگلیس ۳ نیروی نظامی ارتش میانمار را به اتهام نقض جدی حقوق بشر پس از کودتای نظامی در این کشور تحریم کرده بود.

دولت آمریکا نیز ۱۰ ژنرال ارتش میانمار و سه نهاد مرتبط با ارتش را هدف تحریم قرار داد و از سایر اعضای سازمان ملل متحد خواست تا از این الگو پیروی کنند.

آنگ سانگ سوچی، رئیس حزب حاکم و مشاور دولت، به همراه «وین مینت»، رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشورِ واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح روز اول فوریه به وقت محلی بازداشت شدند.

ارتش میانمار دلیل اصلی بازداشت رهبر حزب حاکم و دیگر مقامات دولتی را تحقیق نکردن درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی عنوان کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 2
    چرا اون موقع که مسلمانان روهینگنیا را می سوزانند اون موقع آن سانگ سوچسی قصاب ملعون را تحریم نکردید .... تف به ذات خراب تون
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      1 0
      انگلیسه دیگه از ابتدای بوجود اومدنش پی شو با خباثت و رذالت ریختن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس