کد خبر 1266734
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
آمریکا

با افزایش آمار ابتلا به کوید-۱۹ اعتماد مشتریان آمریکایی در ماه اگوست به کمترین میزان ۶ ماه گذشته رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، از آنجایی که نگرانی‌ها در خصوص ابتلا به کوید-۱۹ اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار داده اعتماد مشتریان آمریکایی در ماه آگوست در یک افت شش ماهه قرار گرفته است.

تحقیقات نشان می دهد، مشتریان آمریکایی در شش ماه اخیر کمتر مایل بوده‌اند خانه و خریدهای بزرگ مانند ماشین و وسایل عمده خانه را خریداری کنند. تحقیقات رفتار مصرف کننده دانشگاه میشیگان نیز حاکی از آن است که حس اعتماد خرید آمریکایی‌ها  به دلیل قیمت‌های بالا برای محصولاتی مانند غذا و بنزین به پایین‌ترین حد خود در دهه اخیر رسیده‌است.

کارشناسان علت این امر را افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و  نوع جدید و بسیار مسری آن می‌دانند. این تحقیقات همچنین نشان دهنده این است که علیرغم اینکه خانوارهای کمتری تمایل به خرید محصولات مادام العمر مانند ماشین یا وسایل خانه مانند ماشین لباسشویی یا خشکشویی لباس را دارند، تمایل برای انجام سفرهای داخلی با پرواز رو به افزایش است.

تحقیقات کنفرانس برد آمریکا همچنین انگیزه کمتر میان مشتریان برای خرید منزل در شش ماه اخیر به دلیل قیمت‌های بالاتر را نشان داد که خریداران خانه اولی را از بازار حذف می‌کند.

سومین گزارش از آژانس مالی مسکن فدرال حاکی از آن است شاخص قیمت خانه در ماه ژوئن یک رکورد افزایش ۱۸.۸ درصدی در دوازده ماه اخیر داشته. این آژانس معتقد است قیمت خانه‌ها در ماه ژوئن در در اوج  بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس