یمن

مردم یمن امروز به مناسبت سالگرد شهادت «زید بن علی (ع)» در صعده راهپیمایی کرده و شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المسیره گزارش داد، اکنون شهر صعده واقع در شمال یمن شاهد حضور گسترده مردمی به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی(ع)» است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان حاضر در این راهپیمایی گسترده، شعارهایی علیه سیاست‌های استکباری آمریکا در منطقه سر دادند و خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی شدند.

آن‌ها شعارهایی سر دادند از جمله (راهپیمایی و جهاد، روی خط پرچم ها)، (ما عقب نشینی نمی‌کنیم، منحرف نمی‌شویم ... از راه زید شهید)، (صهیونیسم را از بین می‌بریم ... دشمنان بشریت)، (غرور و جهاد زید ... زنده باد راه شهادت)، (زید، ‌ ای پدر آزادگان. بهترین‌ها را به ما هدیه دادی).

قیام زید بن علی (فرزند امام سجاد ع) در کوفه علیه حکومت فاسد بنی امیه در سال ۱۲۲ ه. ق و در زمان حکومت «هشام بن عبدالملک» و دوره امامت امام صادق (ع) انجام شد که وی و بسیاری از یاران با وفایش در این قیام به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش منابع، زید برای خونخواهی امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و گرفتن خلافت از دست بنی امیه قیام کرده بود.

در این راهپیمایی ضمن قرائت بیانیه‌ای تأکید شد که یمن در نبردی مشابه قیام زید ین علی (ع) در مقابله با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها بویژه رژیم‌های سعودی و اماراتی قرار دارد.

در این بیانیه همچنین تجاوزات مستکبران و عناصر مزدور در غارت ثروت ملی نفت و گاز و کاهش حقوق کارکنان و تلاش برای ایجاد یک فاجعه انسانی بی سابقه همراه با تشدید محاصره و اعمال تحریم‌ها محکوم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    کرونا کوووووووو؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس