اربعین

رئیس سازمان امنیت ملی عراق از آمادگی کامل نهادهای امنیتی برای برپایی مراسم اربعین خبر داد و در همین حال استانداری نجف طرح امنیتی ویژه اربعین در این استان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، عبدالغنی الاسدی، رئیس سازمان امنیت ملی عراق امروز چهارشنبه از تکمیل آمادگی‌ها درباره مراسم اربعین و برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو گفت.

به گزارش موازین نیوز، الاسدی در سفر به استان الدیوانیه در نشستی خبری گفت: حفظ امنیت برعهده همگان است و در حال حاضر ما برای برگزاری مراسم اربعین و انتخابات پارلمانی پیش رو که دهم اکتبر(۱۸ مهر) برگزار می‌شود، در اوج آمادگی هستیم.

در همین حال استانداری نجف از ساماندهی یک طرح امنیتی جامع با مشارکت ارتش، پلیس و الحشد الشعبی برای حفظ امنیت زائران در مراسم اربعین امسال خبر داد.

لؤی الیاسری، استاندار نجف پس از نشست امنیتی با مقامات سیاسی و امنیتی این استان گفت که در این نشست مساله فراهم کردن تمهیدات امنیتی ویژه مراسم اربعین و تامین امنیت میلیون‌ها زائر نجف و کربلای معلی و موکب‌های حسینی بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مسیر پیاده روی اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلی توسط پهپادها و طی یک کار اطلاعاتی دقیق از طریق هوایی کنترل می‌شود، افزود: راه‌های منتهی به  استان نجف و همچنین استان کربلای معلی نیز کاملا تحت نظارت هستند و در این طرح امنیتی از شهروندان نیز برای اجتناب از وقوع هر گونه خلل امنیتی استفاده خواهد شد.

استاندار نجف، امنیت موکب‌داران حسینی که در مسیرهای منتهی به نجف اشرف و کربلای معلی موکب‌های خود را مستقر می‌کنند از جمله موارد مطرح در طرح ویژه اربعین دانست.

نهاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی نیز امروز اعلام کرد که استانداری نجف نام شهید ابومهدی المهندس را بر روی یکی از خیابان‌های مهم این شهر نهاد.

در بیانیه الحشد الشعبی آماده است که این خیابان از تقاطع فرودگاه بین المللی نجف به سمت تقاطع انصار کشیده شده است و به منظور قدردانی از نقش فرمانده شهید ابومهدی المهندس و قهرمانی او در دفاع از وطن و مقدسات و آزادسازی وطن به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 3
    برگزاری هرگونه مراسم تجمعی از سوی عراق یا ایران به اسم پیاده روی اربعین، می تواند جهان و چه بسا منطقه ی آسیا را دچار جهش های آخرالزمانی کرونا بکند و تلفات سنگینی در پی خواهد داشت. عراق نباید هیچگونه ریسکی به جهت برگزاری مراسم اربعین انجام دهد و این مراسم را به سالهای آینده موکول کند. وضعیت کرونا در خاورمیانه سیاه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس