کد خبر 1266414
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
هواشناسی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر جمعه ۱۲ شهریور تا اواخر وقت شنبه ۱۳ شهریور وزش باد شدید، بارش باران، رعد و برق و کاهش ۱۰تا ۱۵درجه‌ای هوا در سه استان شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد اصغری اظهار داشت: در ۲ روز آینده در استان‌های اردبیل همچنین ارتفاعات گیلان، مازندران، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا اوایل روز شنبه ۱۳ شهریور در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب فارس و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: در ۲ روز آینده غیر از مناطقی که ذکر شد، در بقیه نقاط کشور آسمان صاف خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با شمالی شدن جریانات در سواحل خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر، ‌ اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و نیز خراسان شمالی رگبار باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. در همین مدت دریای خزر مواج و طوفانی است.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۱ شهریور تا اواخر وقت روز جمعه ۱۲ شهریور سرعت وزش باد در غرب و شمال غرب افزایش می‌یابد که در برخی مناطق با خیزش گرد و خاک همراه است.

وی افزود: از روز شنبه ۱۳ شهریور تا پایان هفته وزش باشد شدید در نوار شرقی کشور داریم. همچنین در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: از بعدازظهر جمعه ۱۲ شهریور تا اواخر وقت شنبه ۱۳ شهریور باران و رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان‌های گیلان و مازندران، همچنین شرق اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این راستا طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، ‌ سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها و برخورد صاعقه و نیز خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای محتمل است که توصیه می‌شود از تردد و اطراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی چهار روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    سه روز پیش گفتید آخر هفته شمال ایران خنک میشه . الان آخر هفته است و هنوز اینجا نوشهر گرمه . هیچ خنک نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس