کد خبر 1266154
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴
دانش آموز نمایه دانش آموزان نمایه بازگشایی  مدارس نمایه بازگشایی مدرسه نمایه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌:شرایط مناطق مختلف کشور با هم متفاوت است برخی از شهرها و روستاهای کوچک به واسطه موقعیتی که قرار دارند، امکان آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌ها را دارند.

به گزارش مشرق، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت:با توجه به وضعیت موجود مدارس نمی توانند به شکل حضوری دایر باشند.

وی گفت:اگر آموزش و پرورش از شیوه ترکیبی و آموزش حضوری صحبت می‌کند بنا بر وظیفه دارد از آمادگی خود برای بهره مندی دانش آموزان از آموزش حضوری می‌گوید و این نکته را می‌داند که تصمیم گیر اصلی برای برگزاری آموزش حضوری ستاد ملی کرونا است.

بیشتر بخوانید:

دوگانه‌ی آموزش و سلامت

وی ادامه داد: بحث مهمی که وجود دارد این است که با تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان، کادر آموزشی و همچنین دانش آموزان تا دوماه آینده یعنی آبان ماه بتوانیم به وضعیت با ثباتی برای کنترل بیماری برسیم و از آن پس به شیوه حضوری آموزش بیندیشیم.

نماینده مردم لرستان گفت:اگر در آن زمان هم شرایط به همین شیوه باشد یعنی هم خیز بیماری فروکش نکرده باشد و هم واکسیناسیون دانش آموزان انجام نشده باشد نمی‌توان به برگزاری کلاس‌های حضوری اقدام کرد.

وی گفت: نکته مهمی که باید در نظر بگیریم این است که شرایط مناطق مختلف کشور با هم متفاوت است برخی از شهرها و روستاهای کوچک  به واسطه موقعیتی که قرار دارند و تعداد جمعیت کم  این امکان را دارند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش حضوری داشته باشنداز این رو برای آموزش حضوری باید به شرایط موجود مناطق کشور هم توجه داشت.

وی ادامه داد:، اما در شهرها بزرگ که اوضاع مناسبی وجود ندارد، منع تردد و آمد و شد برقرار است چگونه می‌توان از آموزش حضوری صحبت کرد؟ بازگشایی مدارس در شرایط فعلی یعنی افزایش ترددها و افزایش شیوع بیماری و اوضاع وخیم برای کشور، و طولانی شدن پیک‌های بیماری است.

وی در پایان گفت:بر همه واضح است که اصل بر آموزش حضوری است، دانش آموزان و اولیا نیز از شرایط موجود خسته شده اند، اما تا زمانی که محدودیت‌های تردد در شهرهای بزرگ  برای جلوگیری از همه گیری وجود دارد باید دانست که با بازگشایی نیز اوضاع موجود وخیم‌تر خواهد شد از این رو در بازگشایی مدارس نیز محتاطانه بیندیشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    در انگلیس هفته ای سه بار از دانش اموزان تست کرونا می گیرند.این جوری مدارس باز میشه اینجا فقط حرف
  • علی IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    ظاهرا شما ها نمیخواهید کرونا تمام بشه!!!! وگرنه این همه لجاجت برای چیه؟؟؟ مردم بچه هاشون را از سر راه نیاوردن که. ما که می دانیم برای گرفتن پول غیر انتفاعی ها میخواهید چند هفته مدارس را باز کنید. باجان بچه های ما بازی نکنید. چند روز قبل برای داکسن رفتم. یه آقایی اونجا گفت پدر ومادرم هردو دو دوز سینوفارم زدن باز کرونه گرفتن. حالا شما هی بگو مدارس باز بشه!!!!!! مافیای دارو ومدارس غیر انتفاعی....
  • تقی پور IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 0
    والا من بچه پیش دبستانی دارم مدیرشون گفته امسال حضوری است لرزه به جونم افتاده نکنه مریض بشه وقتی که همه مردم واکسینه نشدن چرا مدارس رو باز میکنن!!بزارن واکسیناسیون تمام بشه بعد مدارس رو باز کنند. اینجوری باشه نمیزارم بچه ام بره پیش دبستانی.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    3 0
    روزی بالای600 تا کشته اونوقت میخوان دانشگاه و مدارس رو حضوری کنن
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    بچه ها و دانشجویان را ناقل میکنید تا در خانه و خانواده و اقوام و‌جامعه پخش کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس