کد خبر 1265823
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

در دسته بندی انواع هاستینگ باید در ابتدا تعیین کنیم که از چه جنبه هایی باید هاست را مورد بررسی قرار بدهیم.

انواع هاست بر اساس سیستم عامل

هاست لینوکسی

اگر سیستم عامل سروری که سایت روی آن هاست شده است لینوکسی باشد به آن هاست لینوکسی می گوییم. به عبارت دیگر، سیستم عاملی که در این نوع هاستینگ به کار می رود لینوکس است. لینوکس رایگان و متن باز بوده و بسیار امنیت بالایی دارد.

هاست ویندوزی

همانطور که در باره هاست لینوکسی گفته شد در هاست ویندوزی سیستم عامل سروری که سایت روی آن هاست شده است ویندوز است.

فرق بین هاست لینوکس و ویندوز، پلسک و سی پنل

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

این دو تکنولوژی بسیار با هم متفاوت هستند؛ یکی از تفاوت های این دو هاست پولی بودن ویندوز و رایگان بودن لینوکس است. برای استفاده از سیستم عامل ویندوز بایستی لایسنس آن خریداری شود.

سرورهای لینوکسی معمولا ثبات و امنیت بالاتری دارند و کمتر در معرض تهدید قرار می گیرند.

انواع هاست بر اساس کنترل پنل

یکی از دسته هایی که برای انواع هاست می توان مورد بررسی قرار داد انواع هاست بر اساس کنترل پنل است. در ابتدا باید بگوییم که کنترل پنل هاست چیست؟ بعد در مورد انوع هاست بر اساس کنترل پنل صحبت کنیم.

کنترل پنل هاست چیست؟

کنترل پنل در واقع محلی برای ارتباط با سیستم عامل و هاست است. با وجود کنترل پنل نیازی به کار با سیستم عامل نداریم. انواع مختلفی از کنترل پنل ها برای هر دو نوع سیستم عامل لینوکس و ویندوز وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

انواع کنترل پنل هاست ویندوزی

فرق بین هاست لینوکس و ویندوز، پلسک و سی پنل

ویندوز انواع مختلفی از کنترل پنل ها را دارد که می توانیم از آنها برای مدیریت هاست استفاده کنیم از جمله:

کنترل پنل پلسک (Plesk)

یکی از پر استفاده ترین کنترل پنل های ویندوز کنترل پنل پلسک است. این کنترل پنل قابلیت مدیریت سرور های لینوکسی را نیز دارد اما بیشتر در سرورهای ویندوزی استفاده می شود.  این کنترل پنل محبوب ویندوزی، اغلب توسط کاربرانی که از سرور مجازی ویندوز برای میزبانی سایتشان استفاده می کنند، نصب و راه اندازی می شود.

کنترل پنل هلم  (Helm)

یکی دیگر از کنترل پنل های ویندوز که بسیار قوی است و به وسیله آن می توانید یک یا چند سرور را با هم مدیریت کنید کنترل پنل هلم است.

کنترل پنل وب سایت پنل  (Websitepanel)

این کنترل پنل ساختار قدرتمندی برای مدیریت سرور ایجاد می کند. برای کنترل بانک های اطلاعاتی و حساب های FTP می توانیم از این کنترل پنل استفاده کنیم.

انواع کنترل پنل هاست لینوکسی

مانند ویندوز، لینوکس هم دارای نرم افزار های متعددی است که به عنوان کنترل پنل لینوکس می توان از آنها استفاده کرد.

کنترل پنل سی پنل  (cPanel)

معروفترین و محبوب ترین کنترل پنل لینوکسی است که تحت وب بوده و روی لینوکس نصب و راه اندازی می شود. البته قابلیت نصب روی ویندوز را نیز دارد ولی برای ویندوز توصیه نمی شود. بنابراین در صورتی که به هاست سی پنل نیاز دارید می توانید از طریق صباهاست اقدام به خرید کنید.

کنترل پنل دایرکت ادمین  (Direct Admin)

یکی دیگر از کنترل پنل های موجود برای سرورهای لینوکسی است. بسیار سبک است و بر روی هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس نصب و راه اندازی شده و به خوبی کار می کند.

کنترل پنل ال ایکس پنل (Lx Admin)

این نرم افزار چندان شناخته شده نیست ولی در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه ناچیزی برای استفاده باید برای آن پرداخت شود. قابل نصب و راه اندازی بر روی لینوکس است و امکانات مناسبی برای مدیریت منابع سرور در اختیار دارد.

در صورتی که به منابع قدرتمندتری برای میزبانی نیاز دارید نیز، به شما سرور اختصاصی صباهاست را پیشنهاد می کنیم.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس