کد خبر 1265723
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
شناسایی سویه جدید کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی یک نوع جدید کووید ۱۹ شناسایی شده که به گروه Pango Lineage C.۱.۲ اختصاص دارد.

به گزارش مشرق به نقل از زی نیوز، به گفته محققان مؤسسه ملی بیماری‌های مسرّی آفریقای جنوبی، نوع C.۱.۲ کووید ۱۹ ابتدا در ماه مه ۲۰۲۱ در طول موج سوم کووید در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید:

استاندار تهران: کاهش آمار فوتی ها و بستری های کرونا ۱۰ روز زمان می برد

محققان گزارش دادند که از آن زمان تاکنون در اکثر شهرهای آفریقای جنوبی و در هفت کشور دیگر در قاره‌های آفریقا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، شناسایی شده است.

این گونه تکامل یافته از گونه C.۱ است که در موج اول کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی شایع بود.

«کاترین شیپرز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «C.۱.۲ با افزایش انتقال پذیری و کاهش حساسیت خنثی سازی مرتبط است.»

در مقایسه با C.۱، نوع جدید به طور چشمگیری جهش یافته است و جهش‌های بیشتری در مقایسه با ویروس اصلی شناسایی شده در ووهان چین و هر نوع دیگری در سراسر جهان دارد.

بر اساس این مطالعه، C.۱.۲ دارای ۴۱.۸ جهش در سال است که تقریباً ۱.۷ برابر سریع‌تر از نرخ فعلی در جهان و ۱.۸ برابر سریع‌تر از برآورد اولیه از تکامل کروناویروس است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 1
    دقت کردید سویه های مختلف کرونا که قدرت سرایت و مرگ ومیر آن ها زیاد است ، از هند و آفریقا هستند ، جاهایی که صهیونیست‌های آمریکایی در پوشش سازمان های مختلف ، مردم را واکسینه کرده اند و در واقع آزمایشگاه واکسن ها و دارو ها بوده اند ؟!!!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    خودتونو فیلم کنید. چرا تا قبل از اینکه واکسن ساخته بشه هیچ جهشی تو کرونا انجام نمی شد؟ الان ماهی یک بار یه سویه ی جدید پیدا میشه!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    خدایا ازشر این ویروس ملعون ومرموزوشوم ونحس به خودت پناه می بریم این چه جونوری که هر دفعه به یه شکلی خودش نشون میده..فقط خدا خودش باید شراین ویروس ازسربشرکم کند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس