کد خبر 1265569
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
آمریکا

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند ۱۰۰ هزار مرگ جدید را تا ماه دسامبر رقم بزند.

به گزارش مشرق، «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز یکشنبه گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند منجر به ۱۰۰ هزار مرگ جدید بر اثر ابتلا به کرونا تا ماه دسامبر (سه ماه دیگر) شود.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که این رویداد قابل پیش‌بینی است اما می‌توان با توجه به در دسترس بودن واکسن از وقوع آن پیشگیری کرد.

فائوچی گفت: ما می دانیم که ما با واکسن راه‌حل داریم تا این وضعیت را برطرف کنیم و دلیل این که این اعداد بسیار نگران‌کننده است این است که حدود ۸۰ میلیون نفر در این کشور واجد شرایط واکسیناسیون داریم که هنوز واکسینه نشده‌اند.

وی افزود: می‌توانیم این نتیجه را تغییر دهیم و می‌توانیم این کار را به طور موثر و سریع انجام دهیم اگر فقط بتوانیم این افراد را واکسینه کنیم. بسیار مهم است که مردم در این بحران هر گونه اختلاف ایدئولوژیک و سیاسی را کنار بگذارند و فقط واکسن بزنند.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط روزنامه «نیویورک تایمز»، میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹در سراسر آمریکا در حال افزایش است.

آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری در صدر جدول مجموع ابتلا و فوتی در بین کشورهای کرونازده جهان قرار دارد و گرچه با روی کار آمدن دولت جدید و در پی واکسیناسیون گسترده آمار مبتلایان و قربانیان آمریکا رو به کاهش گذاشته بود اما در هفته‌های اخیر و در پی شیوع گسترده کرونای دلتا این کشور بار دیگر با خیزش ابتلا و فوتی و همچنین موارد بستری مواجه شده است. این در حالی است که افشای پنهانکاری‌ها در بیان آمار واقعی مرتبط با کرونا هم اخیراً در آمریکا خبرساز شده است.

نگاهی به آمارهای مرگ و میر سالانه در آمریکا و مقایسه آن‌ها در چند سال گذشته، نشان‌دهنده تلاش دولت این کشور برای مخفی کردن آمار واقعی قربانیان کروناست.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا در ارائه آمار دقیق صادق نبوده است. در یکی از جدیدترین افشاگری‌ها، «کتی هوکول» فرماندار جدید نیویورک در آخرین بروزرسانی آمار مرگ و میر کووید ۱۹ در نیویورک، شمار ۱۲ هزار فوتی ناشی از کرونا را به آمار قبلی اضافه کرد و افزود مانند فرماندار قبلی بر مرگ و میر در خانه سالمندان سرپوش نخواهد گذاشت.

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا تاکنون مجموع ۶۵۴ هزار و ۶۸۹ فوتی و ۳۹ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۵۱۵ مبتلا را ثبت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    به ما چه صد هزار می میرن . کشور خودمون رو دریابید که رکوردها رو جابه جا کرده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس