کد خبر 1265431
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کابل

پس از حمله هوایی شب گذشته آمریکا در کابل، بامداد امروز چندین راکت به سوی فرودگاه بین‌المللی این شهر پرتاب شد که گفته می‌شود کار گروه تروریستی داعش بوده است.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه روند خروج از افغانستان، صبح امروز دستکم ۵ راکت به سوی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی که در کنترل نظامیان آمریکایی است، پرتاب شد.

این درحالی است که آمریکا باید تا فردا (سه‌شنبه ۹ شهریور) همه نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

براساس گزارش‌ها راکت‌ها از داخل یک خودرو در نزدیکه منطقه «خیرخانه» شهر کابل شلیک شده است و پس از آن سیستم دفاع موشکی آمریکا پیش از برخورد راکت‌ها آن‌ها را در آسمان منهدم کرده است.

به گزارش «رویترز» هنوز مشخص نیست که تمام این راکت‌ها در آسمان منهدم شده باشد، گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در این حمله هیچ نیروی نظامی آسیب ندیده است.

از سوی دیگر «سی‌ان‌ان» گزارش می‌دهد که در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در نزدیکی فرودگاه کابل، ۹ عضو یک خانواده کشته شده‌اند.

یکی از بستگان این خانواده به سی‌ان‌ان گفت که ۶ کودک که کوچکترین آن ۲ سال سن داشته، نیز شامل کشته‌شدگان هستند.

مقامات آمریکایی اما مدعی هستند که در حمله هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی این کشور، یک بمبگذار انتحاری را هدف قرار داده است.

مقامات آمریکایی همچنین ادعا می‌کنند که در این حمله به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در آستانه خروج نیروهای خارجی پیش از این گفته بود که احتمال احیای مجدد این گروه تروریستی توسط غربی‌ها برای توجیه تداوم حضور دور از انتظار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    مرگ بر شیطان بزرگ جنایتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس