طالبان

همزمان با تکمیل خروج آمریکا از افغانستان، مقامات طالبان از تشکیل و اعلام دولت جدید در این کشور طی هفته‌های آینده خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقامات طالبان اعلام کردند همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، احتمالا ترکیب کامل دولت در هفته‌های آینده اعلام شود.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان به رسانه‌ها گفت که آنها تاکنون فرماندهان پلیس ۹ ولایت را معرفی کردند.

بیشتر بخوانید:

تجربه همیشگی طالبان؛ تسلط با کمترین تقلا

این در حالی است که آمریکا تلاش دارد تا پیش از زمان تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی (۳۱ آگوست) تمام شهروندان خارجی و همچنین همکاران افغان را از فرودگاه کابل خارج کند.

طالبان پس از تسلط بر کابل، با برخی از سیاستمداران سابق افغانستان در مورد نحوه تشکیل یک دولت فراگیر صحبت کرده و همواره گفته است که به دنبال شکل دادن به یک دولت همه شمول است. 

مجاهد همچنین در گفت‌وگو با رویترز ضمن محکومیت حملات هوایی آمریکا علیه داعش، گفت: این اقدام حمله آشکار به قلمرو افغانستان است، اما  با این وجود وی خواستار ادامه فعالیت دیپلماتیک کشورهای غربی و آمریکا در افغانستان شد. 

سخنگوی طالبان درباره زمان تشکیل کابینه نیز گفت: ترکیب کابینه احتمالا طی چند هفته آینده مشخص خواهد شد. 

این مقام ارشد طالبان درباره احتمال حضور زنان در دولت نیز توضیح داد: مسئله حضور زنان در دولت به رهبری طالبان مرتبط بوده و وی در مورد اینکه رهبران چه تصمیمی خواهند گرفت، نمی‌تواند پیش بینی کند.

وی همچنین درباره مشکلات اقتصادی نیز گفت: مشکلات اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد پس از تشکیل دولت به مرور برطرف خواهد شد.

سخنگوی ارشد طالبان در پایان به کاهش نرخ افغانی دربرابردلار نیز گفت: کاهش نرخ ارز در برابر دلار موقتی بوده و به زودی و پس از سرگیری فعالیت های اقتصادی به حالت عادی خود بازخواهد گشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بلخ زیبا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    دولت طالبان قرار هست مانند داعش اخلاقی خلافتی باشد و در راس آن امیرالمومنین رییس کل طالبان هست . قرار هست 12 نفر هم هییت رهبری انتخاب شوند که برای اینکه دهان جهانیان را ببندند می خواهند عبدالله عبدالله هیچکاره را بصورت نمایشی و مترسک عضو این هییت رهبری بگذارند یا جدیدا میخواهند احمد مسعود را هم عضو این شورا کنند احتمالا یک نفر را هم از شیعیان میگذارند .پر واضح است که اینها اندک قدرت و صلاحیتی در تصمیمات نخواهند داشت.میشود چیزی شبیه عراق یا لبنان. وزارت ورزش یا مخابرات را می دهند دست شیعیان. وزارت کار و امور اجتماعی را هم دست اقوام ترکتبار ازبک. وزارت مسکن و شهرسازی را هم دست تاجیک ها. بانک مرکزی و وزارت دفاع و ارتش و خزانه داری و وزارت کشور و قوه قضاییه و... تماما دست پشتون های غلزایی و درانی با تفکرات سلفی داده خواهد شد.این میشود دولت همه شمول.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس