سرلشکر باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تغییرات مداومی در شکل صحنه نبرد، نوع جنگ‌ها و ارتقا فناوری‌ها در حال وقوع است، عصاره دانش‌ها و بعد آن‌ها در خدمت ارتش‌ها قرار دارد.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری در مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع، گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که توفیق خدمت و مجاهدت به یا یک ما در نظام اسلامی و دوران حاکمیت اسلام در این سرزمین ارزشمند به ما عنایت فرموده است، امیدواریم که در این راه ثابت قدم باشیم و اجر و مزدی همچون شهیدان را ان‌شاءالله دریافت کنیم، گرامی می‌داریم یا دو خاطره شهیدان گران قدرمان، شهیدان دولت رجایی و باهنر و وزرای دفاع شهیدمان شهید جمران و شهید فکوری و شهید نامجو و همه شهیدان صنعت دفاعی وزارت دفاع و سپاه و دانشمندان عزیز، عرض سلام و ادب دارم خدمت فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای.

ببینید:

فیلم/ روایت سرلشکر باقری از شکست خفت‌بار آمریکا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی بنا به دلایل و ضرورت‌های گوناگون یک وظیفه قطعی و اجتناب‌ناپذیر است، خداوند متعال به مسلمانان این دستور را تا ابد ابلاغ فرمودند که شما موظفید از جهت ساز و برگ و توان نظامی، هر آنجه می‌توانید تلاش کنید تا موجب  بازدارندگی دشمنان از تعرض به مسلمانان و نظام اسلامی شوید و تهدیداتی را که می‌شناسید و نمی‌شناسید از جامعه اسلامی دور کنید، این دستور در فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و جای جای گوناگون وجود دارد.

باقری تصریح کرد: همچنین اوامر و تدابیر مکرر فرماندهی معظم کل قوا را در این زمینه دائماً شنیده‌ایم و آویزه گوش قرار دادیم، در احکام تمامی فرماندهان تقریباً ارتقاء توان و آمادگی نظامی ابلاغ شده است و وزارت دفاع مسئولیت اساسی در جهت توسعه توان تأمین مقدمات آمادگی دفاعی را بر عهده دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: ضرورت توسعه صنعت دفاعی به تشدید و توسعه تهدیدات بر می‌گردد و نظام اسلامی ما در حساس‌ترین منطقه جهان و مقطع زمانی فوق العاده خطیری قرار گرفته است.

باقری تأکید کرد: آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر به منطقه لشکرکشی کرد و بعد از لشکرکشی دوران دفاع مقدس و پس از انقلاب اسلامی بود و الآن پس از ۴۲ سال منطقه را ترک نکرده است و با گذشت زمان توطئه‌ها و تهدیدات متنوع‌تری را برای منطقه به بار می‌آورد و جای می‌گذارد، آخرین آن حادثه ناگوار در افغانستان در همسایگی ما در حال وقوع است.

وی ادامه داد: آمریکا با تصرف این سرزمین اسلامی و قتل و غارت و جنایت فراوان،  اما با شکست خفت بار این کشور را ترک کرد و مردم مظلوم افغانستان را دچار مشکلات و  و نگرانی‌ها و ناآرامی‌های بدون افق روشن واگذار کرد و رفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با وجود بیش از دو هزار میلیارد دلار هزینه کرد در افغانستان، ارتش ملی و مردمی این کشور را با هزینه هنگفت به ارتش بی خاصیتی کرد که با وجود ظاهر مشعشع و تجهیزات به ظاهر کارآمد، اما ارتشی سست بنیان را ایجاد کرد که به گفته خودشان و آنچه شاهد بودیم، تنها ۱۱ روز در برابر این گروه مهاجم مقاومت کند و سالانه بیش از چهار میلیارد دلار در کنار سایر هزینه‌ها در این سرزمین انجام داد.

باقری افزود: سایر توطئه‌ها در سراسر این منطقه مشهود و ادامه دارد و در چنین منطقه‌ای و شرایطی حفظ امنیت، آرامش و امکان‌پذیری توسعه و پیشرفت برای کشور، بدون توان دفاعی کارآمد و خود اتکا به هیچ وجه امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مصلح ضرورت دیگر در افزایش توان دفاعی کشور را تغییرات مداوم در شکل صحنه نبرد، نوع جنگ‌ها و ارتقاء فناوری‌ها و روش‌ها در حال وقوع است، برشمرد و ادامه داد: واقعیت این است بخش اعظم و عصاره دانش جهانی در بعد دفاعی در خدمات ارتش‌هاست و جنگ‌های امروزی و آینده شباهت اندی با درگیری‌های گذشته دارد.

باقری خاطرنشان کرد: آمریکا طی ۴۲ سال اخیر منطقه را ترک نکرده است و توطئه‌های جدید و متنوع‌تری را برای منطقه به بار می‌آورد و دی شکل داده است، با قتل و غارت در افغانستان این کشور را ترک و مردم افغانستان را با مشکلات زیاد بدون افق روشن ترک کرد. با وجود دو هزار میلیارد دلار هزینه، ارتش ملی افغانستان را به ارتش بی‌خاصیتی تبدیل و ارتشی سست‌بنیان را در این کشور ایجاد کرد و تنها ۱۱ روز در برابر این گروه مهاجم مقاومت کرد، سالانه بیش از چهار میلیارد دلار در کنار سایر هزینه‌ها در افغانستان داشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در چنین شرایطی حفظ  امنیت و آرامش و توسعه و پیشرفت بدون توان دفاعی کارآمد و خوداتکا امکان پذیر نیست، تغییرات مداومی در شکل صحنه نبرد و نوع جنگ‌ها و ارتقا فناوری‌ها در حال وقوع است، عصاره دانش‌ها و بعد آن‌ها در خدمت ارتش‌ها قرار دارد و جنگ‌های آینده شباهت اندکی با درگیری‌های گذشته دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    اون کشورهایی که بدون ارتش تمامیت استقلال و... حفظ کردن توی حساس ترین مناطق جهان حاکمان عاقل دارند و پول ها کشورشون صرف رفاه مردم می کنن
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 0
      چنین کشورهایی تنها در تخیل شما وجود دارند.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    سردار باقری اگر اصلاح طلبها واطلاعاتیهای خود فروخته ای چو ن ربیعی تاجزاده حجاریان ها خاتمی ها کیاوشها دیروز وعلوی تبار های اموز گوش شنوا داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس