کد خبر 1264507
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
تراز تجاری صادرات نمایه واردات نمایه

رئیس کل گمرک با اشاره به تجارت ۵ ماهه کشور، گفت: علی رغم تحریم‌ها و کرونا، صادرات از واردات پیشی گرفته و تراز تجاری یک میلیارد دلار مثبت است.

به گزارش مشرق، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در جریان بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به وضعیت تراز تجاری ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: بر اساس آمارها تراز تجاری کشور در ۵ ماه یک میلیارد دلار مثبت است.

بیشتر بخوانید:

جزییات وام‌های پرداخت شده به صادرکنندگان در ۴ ماهه امسال

بر این اساس ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در این مدت صادرات داشتیم و در کنار آن ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار واردات ثبت شده است.

وی افزود:به لحاظ ارزشی در صادرات ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. روند صادرات کشور نشان می‌دهد، توانسته‌ایم علیرغم تحریم و پیچیدگی‌های خاص کرونا تراز تجاری را مثبت کنیم و در این رابطه باید به تولیدکنندگان و صادرکنندگان خداقوتی گفت.

وی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی به عراق، افغانستان و  ترکیه بوده و در عوض عمده کالاهای وارداتی از چین، ترکیه و امارات بوده است.

وی در مورد علت افزایش صادرات کشور به فارس،‌گفت: عمده افزایش صادرات ناشی از محصولات پتروشیمی و گازی بوده است که به رغم تحریم‌ها صادرات آن رشد دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 1
    خوش به حال خاوری ها ومرجان شیخ الاسلامی ها ودختر نعمت زاده ها وفریدون ها وجهانگیری ها و... پول اختلاس ودزدی بعدی جور شد......
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 0
    ظلم رو در کشور ببینین یارانه از اول ثابت بوده است ۴۵هزارتومان !!!بنزین ۳۰ برابر شده گاز نان کلیه اجناس حداقل ۱۵ برابر شده اند ولی یارانه ثابت !!!حالا این میاد خبر میزاره صادرات فلان قدر شما از جیب ملت نزنیدصادرات نخواستیم !!!
  • رامین IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    3 0
    قدرت رئیس جمهور جدید رئیسی رو ببین حتی امارهای 5 ماه پیش از خود رو نیز بهبود میبخشه... تا همین دیروز میگفتن دولت قبلی خراب کرده....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس