کد خبر 1264488
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
واکنش آزادکار کشورمان به احتمال رویارویی با تانک روسی/گلیج: خودم را کمتر از آنها نمی‌بینم

دارنده مدال طلای کشتی آزاد در وزن ۹۷ کیلوگرم ابراز امیدواری کرد که در مسابقات جهانی نروژ روی سکو باشد.

به گزارش مشرق، مسابقه انتخابی درون اردویی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی نروژ روز گذشته در ۳ وزن برگزار شد که مجتبی گلیج در دو مسابقه رودر رو مقابل علی شعبانی به برتری رسید و نماینده کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم برای حضور در مسابقات جهانی شد.

گلیج در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستم در دو مسابقه انتخابی علی شعبانی را شکست دهم. شعبانی از کشتی‌گیران خوب و معرف حضور همه هست. او از مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم است که توانستم در کشتی سخت و با اختلاف نزدیک پیروز شوم. از فدراسیون هم تشکر می‌کنم که این فرصت را به من داد تا خودم را ثابت کنم.

آزادکار کشورمان خاطرنشان کرد: من از لحاظ بدنی و جسمی سرحال بودم. زمانی که قبل از المپیک با اجازه مربیان از اردو بیرون آمدم، در زمان بازیهای المپیک توکیو تمریناتم را داشتم تا بتوانم آمادگی خود را برای این مسابقه حفظ کنم. من از خودم راضی هستم که توانستم با اختلاف نزدیک هر دو مسابقه را پیروز شوم.

بیشتر بخوانید:

اسامی آزادکاران اعزامی ایران به جام مدوید

وی در پاسخ به این سوال که ورزشکار آمریکایی که در المپیک مدال کسب کرده، آمادگی خود را برای حضور در مسابقات جهانی اعلام کرده است، گفت: همیشه در مسابقات جهانی آمریکا و روس مخصوصا در وزن ۹۷ کیلوگرم روی سکو بوده‌اند. کشتی‌های آنها را می‌بینم و نه تنها در مورد آنها بلکه در مورد سایر رقبا با سرمربی صحبت کرده‌ام که باید آنها را آنالیز کنیم و با تمام توان به جنگ رقبا برویم.

ملی پوش کشتی آزاد کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم با اشاره به اینکه برگزاری انتخابی خیال او را برای ادامه تمرین راحت کرده، خاطرنشان کرد: از این به بعد یک ماهی را که به مسابقات باقی مانده با خیال راحت تمرین می‌کنم. مربیان هم توجه بیشتری به ورزشکارانی که انتخاب شده‌اند خواهند داشت. با آسودگی کشتی می‌گیریم تا برای مسابقات جهانی آماده شویم. من بسیار خوشبین هستم که بتوانم با مدال خوشرنگ طلا از مسابقات جهانی برگردم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم مدعیانی همچون اسنایدر از آمریکا و سعدالله یف از روسیه حضور دارند که در المپیک مدال گرفته‌اند، این شرایط را چطور می‌بینی؟ تصریح کرد: به جز اسنایدر و سعدالله‌یف  بقیه کشتی‌گیران در این وزن سابقه باخت به همه ایرانی‌ها را دارند. من خودم را کمتر از این ورزشکاران نمی بینم که روی سکو باشم. شاید بعد از المپیک خیلی‌ها در مسابقات جهانی شرکت نکنند اما من به این موضوع فکر نمی‌کنم. قبلا با سعدالله‌یف کشتی گرفته‌ام، مطمئناً در این مسابقات راحت‌تر می‌توانم مبارزه کنم.

گلیج در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که همه از کشتی به عنوان ورزش اول کشور انتظار مدال دارند، یادآور شد: کشتی همیشه جزو سه چهار تیم برتر جهان بوده به همین دلیل مردم همیشه انتظار دارند ورزشکاری که دوبنده تیم ملی را می پوشد از آبروی کشتی دفاع کند. امیدوارم نه فقط من بلکه از وزن ۵۷ تا ۱۲۰ کیلو همه در مسابقات جهانی این آبرو را حفظ کرده و با مدال آوری جایگاه کشورمان را ارتقا دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    باعرض سلام خدمت کشتی دوستان امیدوارم دراین دوره مسابقات همه کشتی گیران فرنگی وآزاد بهترین عملکرد خودرا به نمایش بگذارند مجتبی گلیچ عزیز باچندین مدال درجوانان وامیدهای جهان وآسیا به پختگی وآمادگی خوبی رسیده انشالله بامدال خوشرنگ دل مردم عزیز ایران روشاد کنه وکلکسیون مدالاشو تکمیل کنه موفقیت دورازدسترس نیست
  • افشین رحیمی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 1
    متاسفانه تمام کشتی گیران خودشوباسعداالله بوف مقایسه می‌کنند وبعدازباخت هم ابرا زناراحتی میکنند ایابه نظرشماگلیج درحدواندازه کشتی گیرروس هست
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    تا 79کیلو همه خیلی زود گردشگر می شوند 9275

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس