عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان

در اقدامی تحریک کننده یک فروند کشتی جنگی و یک کشتی گارد ساحلی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک فروند کشتی جنگی و یک کشتی گارد ساحلی آمریکا روز جمعه از تنگه تایوان عبور کردند، اقدامی که واشنگتن آن را عملیات عادی در داخل آبراه حساسی عنوان کرد که تایوان را از چین جدا می‌کند.

در طول دو سال گذشته این گذرگاه آبی به محلی از افزایش تنش‌های نظامی میان تایوان و چین تبدیل شده است و هفته گذشته چین در آن یک مانور نظامی با شرکت چند کشتی جنگی و جنگنده برگزار کرد.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فرونده ناوشکن کلاس کید (Kidd) به همراه کشتی گارد ساحلی مونرو (Munro) «مطابق با حقوق بین الملل از آب‌های بین المللی عبور کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «عبور قانونی این کشتی‌ها از تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه اقیانوس هند-اقیانوس آرام آزاد و باز است. ارتش آمریکا هر جایی که حقوق بین الملل اجازه دهد، پرواز و کشتیرانی می‌کند و فعال است.»

نیروی دریایی آمریکا در هر ماه چنین عملیاتی را برگزار می‌کند، مسئله‌ای که باعث خشم چین می‌شود چرا که چین تایوان را بخشی از اراضی خود می‌داند و هرگز استفاده از زور و اجبار برای تحت کنترل در آوردن این جزیره را رد نکرده است.

آمریکا مهمترین حامی بین المللی تایوان و فروشنده اصلی تسلیحات به این جزیره محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس