سید حسن نصرالله

سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان لحظاتی پیش آغاز شد. وی در این سخنرانی به تحولات لبنان و سالروز آزادسازی ارتفاعات این کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت چهارمین سالروز پیروزی مقاومت در جرود شرقی لبنان، با عنوان "از پیروزی تا پیروزی"، گفت: آنچه در جرود بقاع رخ داد بخشی از جنگ جهانی علیه سوریه بود، اما برخی بسیار ساده انگارانه به موضوع می‌نگرند و حقایق را نادیده می‌گیرند. پیروزی در این جنگ رایگان به دست نیامد بلکه در آن، جانفشانی و مقاومت شد.

سید مقاومت افزود: آزادی دوم (نبرد جرود عرسال لبنان) نتیجه سال‌ها جانفشانی ارتش سوریه و لبنان و شهروندان سوری و لبنانی است. نبرد جرود تنها نبردی، لبنانی نبود بلکه نبردی لبنانی سوری بود، نبردی بود که در بخش‌هایی از هر دو کشور جریان داشت. 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: داعش در پی تسلط بر سوریه بود و لبنان هم بخشی از برنامه هایش بود. آنان می خواستند تدمر را به قلمون متصل سازند و اگر موفق به چنین کاری می شدند کار بسیار سخت می شد. داعش از حمایت بین المللی و منطقه ای بهره می برد و تسهیلات بالایی دریافت می کرد، آنان هزاران نفر از ستیزه جویانشان را وارد منطقه کرده بودند.

آمریکا با تهدید مانع رویارویی دولت لبنان با داعش شد

سید حسن نصرالله تصریح کرد: همه ما می‌دانیم، اما برای یادآوری عرض می‌کنم که سفارت آمریکا در بیروت و در پشت سرش، دولت آمریکا و وزارت دفاع این کشور، مانع از آن شدند که دولت لبنان تدبیری از این جنس (مقابله با داعش) اتخاذ کند، آنان این کار را با تهدید به اینکه کمک‌ها به ارتش لبنان را متوقف خواهیم کرد، پیش بردند، من این موضوع را در گذشته هم گفتم و حتی با آنانی که می‌گویند چنین نیست وارد چالش شدم، سخن من بر اساس اطلاعات قطعی و یقینی است.

ایران حامی است، اما آمریکا داعشی‌ها را به منطقه منتقل می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران حامی است و حمایت می‌کند، اما آمریکا داعشی‌ها را به منطقه می‌فرستد و مانع از آن می‌شود که دولت لبنان بتواند سرنوشت نبرد را مشخص کند. وی افزود، نبرد ما در کنار لبنانی‌ها و سوری‌ها علیه تروریسم، به فضل ایران است.

آمریکا سران داعش را به افغانستان منتقل کرد

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آنچه در افغانستان شاهدیم نشانی از سقوط و شکست کامل آمریکاست. هواپیماها و بالگردهای آمریکایی، سران داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند تا کشورهای همسایه را بترسانند. داعش ابزاری در دست آمریکاست و تجربه افغانستان باید درسی برای دیگر کشورها باشد. ماموریت داعش تقریبا در سوریه و عراق به پایان رسید به همین منظور آمریکا آنان را به افغانستان و شمال آفریقا منتقل کرد. 

مقاومت مردمی در افغانستان، آمریکا را وادار به عقب نشینی کرد

سید مقاومت گفت: وقتی این نیروهای مهاجم و اشغالگر (نیروهای آمریکایی) در عراق با مقاومت مواجه شدند عقب نشینی کردند، اما بعدها به بهانه داعش بار دیگر بازگشتند، امروز هم وقتی در افغانستان، گروه‌های مختلف به مقابله با این نیروها برخاستند تصمیم به خروج و عقب نشینی گرفتند.

دبیرکل حزب الله افزود: امروز در افغانستان با تحولاتی روبرو هستیم که نه تنها ما بلکه حتی آمریکایی‌ها آن را گواهی از شکست، ناکامی و سقوط کامل آمریکا می‌دانند. طبیعی است جمهوریخواهان، دموکرات‌ها را سرزنش کنند، اما دموکرات‌ها، ناامید و ناتوانند و تدبیرشان برای اداره امور کشور با دشواری همراه است.

اتفاقات کابل نشان از سقوط اخلاقی است

سید حسن نصرالله گفت: باید به آنچه که در افغانستان می‌گذرد به دقت نگریست و مفاهیم راهبردی، تاریخی، فرهنگی و اخلاقی آن را بررسی کرد. آنان حتی فرصت نکردند اطرافیانشان را گردهم بیاورند، تجمع ده‌ها هزار نفر از مردان و زنان و کودکان را در فرودگاه کابل شاهدیم که به دلیل ترس از انتقامجویی طالبان، تلاش می‌کنند افغانستان را ترک کنند، زیرا با نیروهای آمریکا و ناتو همکاری داشتند، برخی مترجم بودند، برخی در بخش‌های لجستیک بودند، برخی جنگجو و برخی هم جاسوس بودند، به همین دلیل خواهان ترک کشورند، شاهد ناهماهنگی و بی برنامگی در خروج این افراد از افغانستان و همچنین شاهد سقوط اخلاقی هستیم.

وی افزود: افرادی از هواپیما سقوط می‌کنند، یا آنکه هزاران نفر دور هواپیمای آمریکایی را در فرودگاه کابل گرفتند، اما هواپیما توقف نمی‌کند و پس از آن گفته می‌شود وقتی هواپیما در یکی از کشورهای خلیجی برزمین نشست تکه‌های اجساد انسان را از لا به لای تایرهای هواپیما بیرون آوردند. این‌ها غیر از آن دو نفری بودند که از هواپیما به زمین پرتاب شده بودند.

با ایران توافق کردیم تا کشتی سوم به سمت لبنان حرکت کند

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه، گفت: با برادرانمان در ایران توافق کردیم سومین کشتی (سوخت) آماده شود، ما به بیش از این تعداد نیاز داریم. اگر لبنان برای آمریکا ارزش دارد باید صادرات بنزین و گاز ایرانی به لبنان را استثناء کند همانگونه که سال‌ها برای دولت افغانستان چنین کرد. اگر مخالفت‌های آمریکا نبود می‌توانستیم بخش برق و گاز لبنان را احیا کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • میلاد IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    13 5
    سید حسن مرد توئی بقیه اداتو در میارن. لبیک یا نصرالله
  • DE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    11 4
    یا سید حفظكم الله لعالم الشيعة. نحن الإيرانيين نحبك أكثر من أقربائنا.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 1
    حزب فقط حزب الله
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 3
    دست از سر ما بردار برو کشور های عربی ثروت مند
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 2
    دوست داریم سید.نصر الله .الحق که نصراللهی
  • US ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 1
    حزب الله همیشه چند قدم از دشمن جلوتر است. خدا حفظشان کند که آنها جزو معدود کسانی هستند که لیاقت یار امام زمان (عج) بودن را دارند.
  • PL ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 1
    واقعا حکومت لبنان به شکل عیجبی موجب سرافکندگیه! این همه واسبتگی به غرب با در اخیتار داشتن نیرویی مصل حزب الله ! این ها حتی خلاقیت هم ندارند چه برسه به جاه طلبی که حداقل کمی مستقل تر باشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس