کد خبر 1263982
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
واکسن کرونای رازی وارد فاز سوم تست انسانی شد

کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، مجوز آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید-۱۹ موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به نام «رازی کووپارس» را صادر کرد.

به گزارش مشرق، واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید -۱۹ موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با صدور مجوز از سوی کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وارد فاز سوم مطالعات بالینی شد.

بیشتر بخوانید:

چرا گره تأمین واکسن به‌دست «کوواکس» باز نشد؟

در فاز سوم، ایمنی و کارایی واکسن رازی کووپارس (Razi Cov Pars) در مقایسه با واکسن سینوفارم در دو گروه موازی در جمعیت بالغ بالاتر از ۱۸ سال به صورت تصادفی شده و دوسوکور انجام خواهد شد.

مطالعات فاز نخست این واکسن، دهم اسفندماه سال ۱۳۹۹ با ۱۳۳ داوطلب آغاز شد و تا نیمه اردیبهشت با موفقیت به پایان رسید. فاز دوم نیز با ۵۰۰ داوطلب اوایل خرداد آغاز شد و نیمه مرداد با موفقیت پایان یافت.

با صدور مجوز از سوی کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن به سرعت آغاز می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن TR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    ببخشید این مَــثَــل را می آورم. می گویند: فعلاً همین را که زاییدی بزرگش کن تا بعد ... حالا حکایتِ واکسن های ماست. آیا بهتر نیست بودجه و امکانات روی یک واکسن متمرکز شود تا به سرانجامی برسد؟ آخه کدام کشور را در دنیا سراغ دارید که همزمان اقدام به تولید شش، هفت نوع واکسن برای یک بیماری کرده باشد؟ حتی اگر شرایط اقتصادی کشورمان در بهترین وضعیت هم بود باز هم توجیهی برای این کار وجود نداشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس