کد خبر 1263870
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی در مورد تاثیر نوع خفیف کووید ۱۹ بر سیستم اعصاب انسان هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ناتالیا پشنیچنایا، معاون کارهای تحلیلی بالینی موسسه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی روسیه در مورد تاثیر نوع خفیف کووید ۱۹ بر سیستم اعصاب انسان هشدار داد و گفت: افرادی که پس از ابتلا به یک شکل خفیف کرونا وارد بدن آنها شده، به سیستم مرکزی اعصاب بیمار آسیب زده می شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: ویروس پس از ورود به بدن، از طریق بینی می‌تواند به عصب بویایی نفوذ کرده و از طریق سلول‌های سیستم عصبی پخش شود.

پشنیچنایا خبرداد: آسیب دیدن سیستم مرکزی اعصاب پس ازابتلا به ویروس کرونا در حین دوره عفونت حاد در بیماری رخ داده و این وضعیت علاوه بر اشکال شدید می تواند در شکل‌های خفیف‌تر نیز مشاهده شود.

او  اضافه کرد: این ویروس همچنین می‌تواند با آسیب رساندن به اندوتلیوم عروق خونی مغز از طریق سد خونی مغزی عبور کرده و با استفاده از نقص‌هایی که از طریق آن‌ها ویروس وارد مغز می‌شود، رخنه کند. خانم دکتر پشنیچنایا همچنین گفت که کمبود اکسیژن که در اشکال شدید بیماری رخ می‌دهد، می‌تواند بر کار مغز تأثیر بگذارد.

همچنین، میکروترومبوز و پاسخ ایمنی غیرطبیعی نیز می‌تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد که می‌تواند باعث آسیب رسیدن به سلول‌های عصبی و تخریب غلاف میلین اطراف فیبرهای عصبی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 1
    رو مغز آدم هم تاثیر می ذاره ومغز از کارمیندازه ولی این جنبه خطرناکشو کسی نمیگه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    3 0
    متاسفانه کرونا فرمانده بدن( مغز) را بشدت تحت تاثیر قرارمیدهد وتا ۴۰ درصد از کارایی تمام قسمتهای مغز می کاهد مانند کم شدن بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه، عاطفه( افسرده شدن)، تمرکز، رفلکسهای عضلانی واعتماد به نفس وغیره.قبل از شیوع کرونا ما یادآورشدیم که هدف تولید کننده کرونا نابودی مغزها درجهت بدست گرفتن قدرت اول جهان بوده است وگرچه اثباتاً نمی توان تهمت زد ولی چین متهم ردیف اول تولید بیوشیمی کروناست به این دلیل که ورود محققان به چین را ممنوع کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس